Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har fundet ud af at jeg kan skabe synsforstyrelser ved at aktivere min hjerne på forskelige måder jeg ved ikke om det er neurotransmitternes aktivitet som jeg observere eller om jeg har en delvis kontrol over synsnerven, men det jeg ville høre var om der er andre som har lignende erfaringer?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hvad mener du med synsforstyrrelser?

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Kalle Kanin a.k.a. Neglen:
Hvad mener du med synsforstyrrelser?<HR></BLOCKQUOTE>

Auraer, forskelige geometriske former som bevæger sig og forskelige regnnbue, lysfænomener og partikel fænomener og noget som ligner en slags bølger som bevæger sig med varierende frekvenser.

Dedikeret medlem

Here we go...

Medlem

Geografisk sted: Århus
Tror du ikke at du skulle slappe lidt af med de drugs? Lyder til at du har det spænding nok uden... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alcoho|ic:
Here we go...<HR></BLOCKQUOTE>

Hvis du ikke har noget klogt at sige - hvorfor begynder du så overhoved at sige noget?

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Kalle Kanin a.k.a. Neglen:
Tror du ikke at du skulle slappe lidt af med de drugs? Lyder til at du har det spænding nok uden... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har skam slappet meget af med drugs her på det sidste... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Iløbet af det sidste halve år har det ikke været andet end et par streger amfetamin og kokain + ca. 500 mg Salvia Divinorum 10x, jeg spiser hash hver dag, ved ikke om det kan have noget med det at gøre....

[ 12 2003: Besked ændret af: Anima ]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> jeg spiser hash hver dag, ved ikke om det kan have noget med det at gøre....
<HR></BLOCKQUOTE>

- nej, det UMULIGT være det. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du mener ikke hash er et stof? Jeg vil ikke sige at det at spise hash dagligt er noget jeg forbinder med at slappe af med stofferne, medmindre du dermed mener at hashen får dig til at slappe af...

-Child

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
- nej, det UMULIGT være det. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Hæhæhæ [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Child_Inside:
Du mener ikke hash er et stof? Jeg vil ikke sige at det at spise hash dagligt er noget jeg forbinder med at slappe af med stofferne, medmindre du dermed mener at hashen får dig til at slappe af...

-Child
<HR></BLOCKQUOTE>

HAHA.. Jo det var faktisk lige præcis det jeg mente, hashen får mig til at slappe af... Jeg har generelt svært ved at slappe af, ofte er jeg rastløs og der skal helst ske noget hele tiden... Men når jeg ryger så behøver der ikke ske noget, hele tiden...

Desuden så hjælper det rigtigt godt der hvor jeg er i min udvikling, jeg mediterer meget og prøver såvidt muligt at leve i det indre, frem for det ydre og de forgængelige ting som det bringer med sig.

Hva er så bedre end at stimulere mine anandamid(Indre lykke) receptorer...

Det lader til at der er nogle ganske spændende, referencer i Bibelen angående cannabis [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Anima ->
Hvilke referencer er det? Jeg er meget interesseret.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Anima ->
Hvilke referencer er det? Jeg er meget interesseret.
<HR></BLOCKQUOTE>
http://www.christiansforcannabis.com/
http://www.iahushua.com/T-L-J/Mbib.html
http://www.ccguide.org.uk/bible.html
http://www.hempbc.com/magazine/mayjune96/kanehbosm.html
http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_spirit2.shtml
http://www.equalrights4all.org/religious/bible.htm
http://www.mapinc.org/letters/2001/11/lte169.html
http://www.the-pain.fsnet.co.uk/page19.html

For bare at nævne et par stykker

[ 12 2003: Besked ændret af: Anima ]

Dedikeret medlem

@Anima

Som om du har tit har en point [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Mente bare at der ville komme en diskussion igang igen...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For nu lige at vende tilbage til topic, så er det min erfaring at man tit kan "se" forskellige synsforstyrrelser hvis man koncentrerer sig om det. Jeg har siden jeg var lille haft noget der minder om HPPD, og som jeg normalt ikke lægger mærke til. Man kan jo også "snyde" øjet til at se ting der ikke er der, hvis man sidder og kigger på noget i længere tid og prøver at "kigge efter noget der ikke er der".

Men det kan også være at du egentlig lider af HPPD, prøv at søge efter det på erowid.

Den forstyrrelse jeg får, er hvis jeg kigger på en overflade kan jeg se et tyndt og gennemsigtigt "net" der nærmest flyder over den. Det kan måske have noget at gøre med at jeg også er farveblind. Det er ikke noget jeg lægger mærke til medmindre jeg lige kommer til at tænke på det.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
For nu lige at vende tilbage til topic, så er det min erfaring at man tit kan "se" forskellige synsforstyrrelser hvis man koncentrerer sig om det. Jeg har siden jeg var lille haft noget der minder om HPPD, og som jeg normalt ikke lægger mærke til. Man kan jo også "snyde" øjet til at se ting der ikke er der, hvis man sidder og kigger på noget i længere tid og prøver at "kigge efter noget der ikke er der".

Men det kan også være at du egentlig lider af HPPD, prøv at søge efter det på erowid.

Den forstyrrelse jeg får, er hvis jeg kigger på en overflade kan jeg se et tyndt og gennemsigtigt "net" der nærmest flyder over den. Det kan måske have noget at gøre med at jeg også er farveblind. Det er ikke noget jeg lægger mærke til medmindre jeg lige kommer til at tænke på det.
<HR></BLOCKQUOTE>

Det net du taler om, er det i bevægelse?

Dedikeret medlem

Jeg har noget der hedder 'dansende myg', små kringlede 'mønstre', der fyrer rundt foran mit syn. Så jeg har sådanset synsforstyrrelser hele tiden [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Auraer, forskelige geometriske former som bevæger sig og forskelige regnnbue, lysfænomener og partikel fænomener og noget som ligner en slags bølger som bevæger sig med varierende frekvenser.<HR></BLOCKQUOTE>

Er tingene nogle-gange organiseret i 'lange gange' eller tunnel-agtige scener? Hvis du feks ser geometriske mønstre, er de så placeret så det virker som om du kigger hen igennem en gang eller ind en tunnel, eller noget tilsvarende?
Ka' du ikke også se dem når du bare presser dine øjne hårdt sammen, og holder dem hårdt spændt i lidt længere tid? (feks 20-30 sekunder eller mere) Dukker der så ikke også mønstre op?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Anima> Det er som om de er flydende, de bevæger sig hele tiden men ikke efter noget mønster eller noget. Men prøv at tage en kigger på det med HPPD jeg tror måske det er det du har.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Fenriz & Anima> Det er MDMA-HPPD, det der "flydende net". Jeg har det også, men det går væk efter et stykke tid.

Anima> Og hash, hjælper bestemt ikke på det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 12 2003: Besked ændret af: KeNN_aaB ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]