Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 18:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Sprit bong
Junior medlem

hej derude
er lige blevet medlem og håber i kan hjælpe :)

har lige været i amsterdam og har købt mig en fin sprit bong med hjem ved mærke: FROST
hva siger det mærke jer? :)

så kommer jeg til mit egentlige problem :)

troede spritten var i nogle rum men kan ikke lige se hvor de skulle være :)

så hvis en af jer gad fortælle mig hvordan man gør den klar og hvad man skal gøre for og mens og efter brug :)

er helt grøn på det med bong men har altid været noget jeg kunne tænke mig at prøve og så købte jeg sku bare en :)
Billede

Billede

Billede

Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Hey man. Det er ikke en spritkølet bong det der, det er en iskølet percolator bong. De tre små fordybninger lige under logoet sørger for, at du kan smide isterninger i røret uden at de falder igennem. Derudover skal der være vand i halvt op i begge cylinderkamre, og selvfølgelig i bunden. Go fornøjelse.
Her er nogle fede videoer.
http://www.youtube.com/watch?v=kcsqSNrua4o
http://www.youtube.com/watch?v=svkXWnpZBJg

/ - Dagny

Junior medlem

fedt :) havde håbet det var en sprit men er den god nok tror du? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Den er sikkert helt fin. Det er ellers en halv-avanceret fætter du har skaffet dig der som debutant :).
Husk at tilt bongen lidt til siden når du kaster isterninger i, så de glider ned langs siden indvendig.
Jeg har prøvet med en enkelt bong, hvor jeg bare dumpede dem ned i, og den første knækkede faktisk et stykke af et af de hak der sidder indvendig for at holde isterningerne oppe af vandet. Bare en lille reminder.

Junior medlem

super du skrev det :)

så kommer der lige et spørgsmål til eller 2 :P

et bonghoved hva skal jeg vælge der? :) har set et merskumshoved og et "normalt" et hva er bedst? :)

og er der nogle gode hjemme sider at købe et bonghoved fra? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil klart anbefale et merskumshoved. Hvad mener du med et 'normalt'? Er det et i træ?
Links til stofrelateret udstyr er ikke tilladt, men tag ind i din nærmeste headshop, eller brug Google. I min headshop har han også et konisk skær til at ligge, så når man har udvalgt sit hoved, så kan han skære hullet så stort som man vil have det.

Junior medlem

lyder fedt :) er det en god ide at få lavet hullet så stort som muligt? så kan man jo altid lægge lidt mindre i hvis det er det man vil :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

lyder fedt :) er det en god ide at få lavet hullet så stort som muligt? så kan man jo altid lægge lidt mindre i hvis det er det man vil :)

Det er en smagssag. Der er også forskel på suget, og nogen kan lide det ene bedre end det andet. Hvis du har mulighed for at få hulfladen boret/skåret, så kan du evt. starte ud med en lille flade at lægge mixet i, og så kan du altid få gjort den større hvis ikke det er tilfredsstillende. Det er lidt sværere den anden vej rundt.
Det skal lige siges at når jeg siger hul, så tænker jeg ikke kun på hullet ned igennem hovedet, men også den udhulede flade man lægger mixet på, hvor hullet så går ned igennem. Det er den manden kan skære større for dig, hvis han har instrumentet til at ligge. Selve hullet ned igennem kan du selv gøre større med en boremaskine.
Husk i øvrigt at rense hullet ned igennem hovedet med jævne mellemrum, da der ophober sig ulækkert snask dernede. Det smager af røv, og det blokerer også for røgen.

Edit: Man kan dog også godt gøre hulfladen større selv. Jeg har hørt om at det er blevet gjort med vand og en 25-øre, men det er nu dejligt nemt med instrumentet til det, og endnu bedre med en mand der står og gør det for dig :).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Kan ikke lige se den fra den vinkel du har taget billedet, men har du en downstem i selve bongen? Hvis du ikke har, synes jeg du skulle tage den fra precooleren og sætte den i bongen istedet. Det er ikke sikkert du kan mærke forskel, men det giver noget ekstra køling, hvilket man sætter pris på som rookie.. Derudover synes jeg, at du burde anskaffe dig et normalt glashoved, istedet for det merskumsfis der.. :) Jeg har hvertfald selv en tendens til at slamme hovederne, når jeg ryger på merskum, hvilket sviner så forbandet meget, så derfor er jeg selv gået over til et glashoved med rist.. Det ville jo være en skam at svine så fint et piece til efter de første 5 hoveder.. ;)

Cannabis entusiast

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Derudover synes jeg, at du burde anskaffe dig et normalt glashoved, istedet for det merskumsfis der.. :) Jeg har hvertfald selv en tendens til at slamme hovederne, når jeg ryger på merskum, hvilket sviner så forbandet meget, så derfor er jeg selv gået over til et glashoved med rist.. Det ville jo være en skam at svine så fint et piece til efter de første 5 hoveder.. ;)

Vil du lige uddybe hvad du mener med at et merskumshoved sviner mere?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Derudover synes jeg, at du burde anskaffe dig et normalt glashoved, istedet for det merskumsfis der.. :) Jeg har hvertfald selv en tendens til at slamme hovederne, når jeg ryger på merskum, hvilket sviner så forbandet meget, så derfor er jeg selv gået over til et glashoved med rist.. Det ville jo være en skam at svine så fint et piece til efter de første 5 hoveder.. ;)

Vil du lige uddybe hvad du mener med at et merskumshoved sviner mere?

Jada.. Mener selvfølgelig ikke at merskumshoveder generelt sviner mere end andre hoveder, så længe man bruger rist.. Jeg siger blot, at når jeg bruger merskumshoveder, fiser mixet lige pludselig ned i precooleren, hvor det hurtigt får farvet vandet godt og grundigt.. Så længe man bruger en rist kan hovedet jo i princippet være ligegyldigt, men hvorfor ikke holde det 100% glas, når han alligevel har fået fat i så pænt et stykke glas? ;)

Cannabis entusiast

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jada.. Mener selvfølgelig ikke at merskumshoveder generelt sviner mere end andre hoveder, så længe man bruger rist.. Jeg siger blot, at når jeg bruger merskumshoveder, fiser mixet lige pludselig ned i precooleren, hvor det hurtigt får farvet vandet godt og grundigt.. Så længe man bruger en rist kan hovedet jo i princippet være ligegyldigt, men hvorfor ikke holde det 100% glas, når han alligevel har fået fat i så pænt et stykke glas? ;)

Ah, så er jeg med :mrgreen:. Jeg synes nu ikke det er det store problem, da jeg som regel var flittig til at rengøre min bong alligevel, dengang. Min bestod så også kun af selve bongen, downstem og merskumshoved.
Og så kan jeg godt lide farveskiftet på et merskumshoved, i takt med at man får høvlet noget på det. Men det er en smagssag :).

Junior medlem

tak for svarende men når i siger downstem hva er det så? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

tak for svarende men når i siger downstem hva er det så? :D

Den øverste på dit 2. billede!

Junior medlem

nårh ja det er bare mig der fik det sat sammen lidt for hurtigt da jeg skulle tage billederne :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]