Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 20:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg kunne godt sidde og skrive en helt masse om mig selv, og min barndom, men jeg føler lidt det er irrelevant. Så jeg derfor skære helt ind til benet, og bare fortælle kort og konkret om mig selv.

Jeg er 16 år, overvægtig, er godt og vel 195cm høj. Fra en tidlig alder fik jeg konstateret autisme, som senere er blevet udbygget med indafvendt ADHD, Angst, OCD, og Skitzofreni. Derfor er jeg meget, meget psykisk ustabil, og har det bare svært ved rigtig mange ting. I Oktober sidste år, begyndte jeg for alvor med alkoholen, og "doper" mig 2 gange hver weekend med alkoholen, hver evig eneste weekend siden da. Jeg har ikke gået i skole i over et år, og i starten af November blev jeg tilbudt at ryge med på en klump skunk en af mine kammerater havde. Jeg sagde ja, men pga. alkoholen, kunne jeg ikke rigtigt mærke effekten. Jeg besluttede mig for at kontakte en pusher, og købe et par gram. Jeg fik en fed følese, men egentlig mindet det bare om at være fuld. Det var lidt for kedeligt, og ikke helt nok, til at komme helt væk. Og en anden ting er, at jeg ikke har pengene til at betale 200,- hver gang jeg vil lidt væk.

Så mit spørgsmål til jer er, hvad gør jeg? Når jeg mest af alt ikke har lyst til at leve, og sige fuck det hele, er det eneste "rigtige" valg så bare at græde det ud, eller hvad? Pga. min dårlige psyke udelukker det jo en helveds masse stoffer, men vil sige jeg er villig til at tage en risici. Hvad er alternativet til hash? Hvordan kommer jeg bedst muligt væk? Hvad med pris? Og kan det evt selv dyrkes/fremstilles?

På forhånd tak.
ps. Kommentare med at "søg hjælp" osv bliver ignoreret, da det er en helt anden sag om hvorfor jeg ikke har fået noget hjælp.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
HOLD DIG VÆK FRA STOFFER, det kan ikke understreges nok. Stoffer er aldrig løsningen, de skubber bare problemerne mere end de løser dem. Prøv at se om du ikke kan snakke med nogen om dine problemer istedet.

På forhånd tak.
ps. Kommentare med at "søg hjælp" osv bliver ignoreret, da det er en helt anden sag om hvorfor jeg ikke har fået noget hjælp.

Hvad regner du med når det er et HR-forum?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
I din situation er der ikke nogen stoffer jeg kan anbefale dig at tage med god samvittighed. Stoffer er generelt en virkelig dårlig flugtvej, for der går ikke lang tid før man har valget mellem at vende tilbage til hverdagen, eller at tage mere, så umiddelbart lyder det til at du vil være prædisponeret for hurtigt at opbygge et misbrug. Psykedeliske stoffer har det med at sætte problematiske områder i bevidstheden på spidsen, så det vil sikkert ikke være rart. Downers / depressanter kan virke som en effektiv flugt, men kun så længe man holder et misbrug oppe. Stimulanser kan muligvis give en følelse af kontrol over situationen midlertidigt, men til gengæld skal man mentalt betale tilbage med renters rente dagene efter.
Det er et kedeligt råd, men for at kunne balancere brugen af rekreative stoffer nogenlunde fornuftigt, kræver det at man har en vis stabilitet og ballast at stå imod med fra starten af. Desuden er du i en alder hvor meget ændrer sig mentalt, og jeg vil aldrig kunne sige god for at nogen skal eksperimentere med bevidsthedsmodificerende stoffer før de er allermindst et par år ældre.
Tingene er kaotiske nu, men bliver garanteret bedre med tiden. Stoffer (inklusive for megen alkohol og cannabis) er ikke et gyldigt valg for dig nu hvis du vil komme videre med skindet nogenlunde på næsen.

Medlem
Brugeravatar

Du kan finde mit foreløbeige svar her; viewtopic.php?f=12&t=39576

Medlem

Hvad ville i så sige jeg burde gøre? Jeg har virkelig prøvet alt, og ved godt stoffer ikke er en flugtvej, men ja somsagt.. hvad så?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er en træls situation du er i, hvilket gør mig meget ondt. Stoffer ville selvfølgeligt være den nemme og effektive løsning på dit problem i netop dette øjeblik. Men du vil ikke kunne håndtere det bagsmæk det giver senere i livet. Det er ikke en løsning på dit problem. Det er bare en måde at udskyde det på, for senere at gøre det endnu værerer. Hvis jeg var i dit sted ville jeg have brug for nogle personer til at hjælpe mig igennem situation. Nogle at snakke med, nogle som kan hjælpe dig på en sund måde. Jeg håber du kommer igennem det på en god måde og at du tager et valg som vil gavne dig i fremtiden. Stoffer er nok den aller dårligst "løsning" på dit problem. Du bliver nødt til at gribe det anderledes an. Få hjælp af personer som ved hvordan du har det.

Dedikeret medlem

Hej!
hmm nogle stoffer er jo ikke så ekstreme som de lyder under deres fælles slogan" stoffer".. For eksempel: skjolddrager (scullcap) som virker afslappende i the eller pibe.. teén er klart bedst(!).. kratom, wild dagga eller passionsblomst er også gode alternativer..
jeg syntes ikke du skal hæfte dig så meget ved de "latinske" betegnelser vedrørende psyken.. men ja det er de færreste sind som kan klare stærke psykoaktive substanser uden sideeffekter, så de ting jeg har nævnt er forholdsvis milde..
min erfaring: kratom er stærkt virkende beroligende the, scullcap te med honning mmmums, passionsblomst i the.. njaa.. wild dagga er et cannabis erstatning og virker noget mildere men stadig rart, hvis man da skal ryge noget..
så bare rolig du kan stadig indtage ting min ven, der er mange andre end de "kendte" stoffer som alkohol og lsd og crack..

peace out der! :-D
Bannerdude
-alt med måde-

Medlem
Brugeravatar

TheGuy: Er det OS eller systemet den er gal med? Er du med os eller mod OS? Jeg lader dig ikke hænge, du er genial på din egen vis. Revolution! I mangel på bedre ord. Find dig til rette med den erkendelse, så kan vi diskutere løsningen bagefter. Du er løsningen, ikke problemet. PUNKTUM! Og du ved hvad jeg mener! :)

Og for Guds skyld lær af 68. Da det hele ramlede brændte de hinandens broer. Tarveligt mildest talt. Derfor, små skridt. Både for dig, mig og alle andre. VI skal ikke voldtage hinanden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]