Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Shpongle
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Hej derude..

Vil lige hører jer om jeres mening til Shpongle nye Album "Tales Of The Inexpressible"
Personligt synes jeg selv at ikke det var noget særligt ved første gennelytning, men efter at have hørt det igennem nogle gange er jeg så småt blevet forelsket i det.

Det er klart på højde med deres første album "are you shpongled"

Respekt til Simon P og Raja Ram for at lave noget pragtfuld musik !!!

Medlem

Geografisk sted: det rager ?
har endnu ikke fået fingre i den -men jeg er sikker på at den vil bringe mig masse af gode stunder =)

simon P og Raja Ram styrer

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Detaljeret, smukt og gennemført... meget anderledes end det første, men jeg syntes klart det er en værdig efterfølger - ikke mindst pga. den drejede stil!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
har kun hørt clipsne, men det lyder meget godt. Jeg tror bare ikke at det nye album er lige så godt at være skæv på som det første, men man kan da altid håbe på at de drejer tilbage til den gamle stil med det næste album.

Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
klart den holder...men are u shprongled er nu stadig federe [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Puha ja for dælen! Har lige siddet og hørt "Behind Closed Eyelids" med en go tjubang, og jeg må tilstå at jeg kom i ekstase... Overdrevent godt gennemført ambient af højeste karat!

Ros til Simon Posford og Raja Ram!!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Wow, gammelt topic [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Men ja, det er alt for lækkert d album [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Fedt at hive et så gammelt emne op... Men ja, alt for fedt album. "Tales of the Inexpressible" er klart federe end "Are you Shpongled?"! Har I ingen smag?

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Jeg synes "Are You Shpongled?" er bedst. Så ja, jeg har ingen smag.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Jeg synes nu også Tales of the Inexpressible er det bedste album. Hver sin smag dog...

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af pr0fane:
Jeg synes "Are You Shpongled?" er bedst. Så ja, jeg har ingen smag.<HR></BLOCKQUOTE>

Du er jo også jyde.

Dedikeret medlem

jeg stemmer nu mest på deres første album are you shpongled, langt det fedeste album der er lavet.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Bøh:
jeg stemmer nu mest på deres første album are you shpongled, langt det fedeste album der er lavet.<HR></BLOCKQUOTE>

Der er to numre på, som er værd at skrive hjem om.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Are You Shpongled? er IMO bedst! Men TOtI er skam også et glimrende album... Jeg er bare så forelsket i junglestemningen fra den første skive. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Behind Closed Eyelids er mit favorit (5-MeO)DMT-nummer...

Jeg har haft en del gennembrud til det - især til sidst hvor fløjte-spillet peaker... SMUKT! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

for ej at glemme de ultrastenede shpongle falls og and the day turned to night..

In our memories
Brugeravatar

"Around the World in a Tea Daze" fra "Tales of the Inexpressible" er det bedste nummer, Shpongle har lavet. Og nogle af de fedeste som "My Head feels like a Frisbee" og "Dorset Perception er også fra "Tales of the Inexpressible". Det gælder også "Shpongleyes" og "Star Shpongled Banner". På "Are you Shpongled?" er der ikke to, undskyld, men tre numre, som er værd at skrive hjem om: "Divine Moments of Truth", "Shpongle Spores" og "Behind Closed Eyelids".

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg synes ikke man sådan rigtig kan sammenligen de to albums, og sige det ene er bedre end det andet. De er så forskellige i stil. Nogen gange har jeg voldmeget lyst til "Are You Shponglede" og andre gange er det "Tales Of the Inexpressible" der passer mig bedst... oftest sætter jeg dem på lige i røven af hinanden, hehe. Men jeg synes alle numre på begge albums er rigtig fede. Af en eller anden grund synes jeg ikke der er nogen numre der er fedre end andre, kan bedst lide at høre albumsene helt, det giver den bedste oplevelse, imo.
Men det var de to albums der introducerede mig til elektronisk musik, og jeg er sidenhen blevet ret hooked på det, så Shpongle er skyld i den musikalske renæssance jeg havde for 2 år siden, hvor jeg igen sad og var helt fænget og fyldt med magi og ekstase over noget rigtig god og spændende musik. Og der har der åbnede sig et musik-univers baseret på elektronisk musik, som jeg før har benægtet som godt, bare pga dumme fordomme. Så jeg skylder shpongle meget for den forståelse jeg har for den elektroniske del af musikken [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img].

-Satori

[ 01 September 2003: Besked ændret af: Satori ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg kan bedst lide "Tales of the Inexpressible", men det skyldes nok også at jeg først for alvor hørte det i en periode med 2 svampe-trips og sommerferie [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg synes stort set at alle numrene på "TotI" er fede, men specielt "Dorset Perception", "Around the World in a Tea Daze" og - ikke at forglemme - det ultimative DMT/bong/crack-nummer "A New Way to Say Hooray".

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Jeg vil forresten lige benytte lejligheden til at anbefale de 2 "The Mystery Of The Yeti" compilations - begge udgivet på TIP World.

Både Raja Ram og Simon Posford har haft fingrene med i begge udgivelser, og jeg vil sige at især nummer 2 er i særklasse - og efter min mening bedre end begge Shpongle albums.

Man kommer virkelig ud på mystiske og meget smukke rejser med begge albums - op i Himalayas bjerge.

"the yeti loves to drink schnaps too, so he's like a real shaman"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]