Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Trippe alene
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvilke psychedeliske stoffer synes i bedst egner sig til at trippe alene?

[ 28 2003: Besked ændret af: AoD ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
synes ik det er en go ide at trippe alene med mindre man har en del erfaring [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ved jeg godt - bare svar på det jeg spørger om [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hash. Det er grineren fx at sidde og stene computer i en ordentlig koger eller bare ligge og stene en god film - alene eller ej.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det er rigtigt det er fedt, men nu var det psychedeliske stoffer jeg mente/skrev [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Hash er da også et psykedelisk stof.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Om hvorvidt hash er psykedelisk vil jeg tildels give dig ret, men det var nu kraftigere psychedeliske stoffer, som fremkalder kraftigere indre rejser eller lign. jeg tænkte på [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 28 2003: Besked ændret af: AoD ]

In our memories
Brugeravatar

Ja, så kan jeg ikke hjælpe dig. Jeg har aldrig trippet vilde psykedeliske stoffer alene. Og jeg har på fornemmelsen, at det ikke er en særlig god idé, da man bliver for afisoleret fra omverdenen, og alt i hovedet får frit løb.

Og så var der altså ingen grund til at markere "psykedeliske stoffer" øverst oppe. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Hash er et psykedelisk stof... det er faktik ret psykedelisk i de rette doser. Og jeg kan også godt trippe i en koger.

[ 28 2003: Besked ændret af: PsyGoA ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
En ting som nok ikke er så smart er at ryge salvia 10x eller mere... alene...

Det kan godt ende med at den blå vogn ellers bliver tilkaldt hvis det skulle lykkes én at slippe ud af huset...

Medlem

Jeg synes selvfølgelig heller ikke der er særlig smart at trippe alene. Men hvis det skulle være, ville jeg nok sige en lille dosis svampe. Det varer ikke så længe, som de fleste andre ting. Ayahuasca varer endnu kortere ved jeg, men det har jeg ikke prøvet endnu (skal prøve det i morgen btw. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] ), så det vil jeg nødigt udtale mig om.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg har trippet svampe alene ca. 10 gange (max 2,5 gram danske) og har altid hygget mig godt!
Jeg får ofte meget mere ud af trippet da jeg selv former det 102%, og ikke har andre at tage hensyn til.

VH Jonas!

Insane psychedelia user!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dica Pirt:
Ayahuasca varer endnu kortere ved jeg, men det har jeg ikke prøvet endnu (skal prøve det i morgen btw. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] ), så det vil jeg nødigt udtale mig om.<HR></BLOCKQUOTE>

Wrong!

DMT oralt kan være LÆNGE! Det er noget det er røget det vare 2-3 timer. Oralt kan det snildt vare 6 timer!

In our memories
Brugeravatar

5-MeO-DMT eller DMT!

Det er ret behageligt ikke at have nogen former for "forstyrrende" elementer omkring sig, bare mørke og stilhed (eller evt. rå psytrance! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])... Men det er helt klart meget hyggeligere at være 2 personer.

Jeg har kun haft et enkelt langt solotrip, som bestod af ~40!? mg. røget 4-MAR (don't ask!), 200 mg. Meskalin.sulfat og senere ~1½ gr. Ps. Cubensis (Mexicanske svampe).
Set'et var en meget frustreret hjerne der havde seriøst meget at bearbejde - dvs. trippet havde et egentligt formål, hvilket det også levede helt op til at dække (+ mere til [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]).
Setting var bl.a Frederiksberg have, Frederiksbergcenteret, Kongens Have, Staden og en del spadserende observering i indre by og Nørrebro.

Meskalin og 2C-B i høje doser (evt. oral DMT/5-MeO-DMT), vil jeg tro er de mest ransagende og velegnede.

Især 2C-B, føler jeg er meget varmt, og specielt indadsøgende i høje doser, for mit vedkommende - det ville klart være optimalt til fremtidigt nyt solotrip.

Enten det, eller gode gamle LSD. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Det er frarådeligt at at ryge kraftige hallucinogener uden en sitter!

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Wrong!

DMT oralt kan være LÆNGE! Det er noget det er røget det vare 2-3 timer. Oralt kan det snildt vare 6 timer!
<HR></BLOCKQUOTE>

Efter hvad jeg har forstået på trip-rapporterne herinde fra, varer DMT generelt i kort tid. Oralt i 20 min. til 2-3 timer. Ved ikke hvor længe DMT virker når det bliver røget. Men 5-meo-dmt skulle kun virke i ca. 1 kvarter. Det er i hvert fald hvad jeg har forstået.

Her er lige et par referencer:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
[cut] men en klar fordel ved DMT er at man kun er på toppen 1-2 timer. [cut]
Noget fra en triprapport af Loonie

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Desværre var DMT-peaket kort! Ovenstående smukke farve hallu'er var kun tilstede i 20-30 min. 1t efter indtagelse af trippet på vej ned. Efter to timer var jeg (nogenlunde) normal igen...[cut]
Og dette er faktisk noget du selv har skrevet i en triprapport [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men jeg tvivler selvfølgelig ikke på at det -kan- vare længere. Især længden af eftergløden på et trip kan variere. Sådan er det jo med stort set alle stoffer.

[ 29 2003: Besked ændret af: Dica Pirt ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg vil fraråde dig at ryge salvia-ekstrakt alene (jeg tror faktisk helt at jeg vil fraråde folk at ryge det...). Da jeg røg det alene på mit værelse med alt lys slukket liggende i min seng blev jeg MEGET underlig, og da effekten stilnede af, havde jeg en meget ubehagelig følelse af at "være ved siden af mig selv".
Det tog et par timer med ICQ-chat med en af mine mest straight og konservative venner (der ikke fik at vide at jeg havde trippet) før jeg bare følte mig nogenlunde normal og sane igen.

Til at starte med vil jeg anbefale dig 2C-i eller 2C-B (jeg har desværre ingen erfaringer med 2C-B men har hørt at de to stoffer minder meget om hinanden).
2C-i synes jeg er meget "overfladisk" og jeg vil næsten ikke kalde oplevelsen for et "trip", da den mangler meget af den dybde og mystik som jeg oplever på svampe og LSD. Derfor vil det nok være en meget god ting at starte med, før du giver dig i kast med lange introspektive psykoanalyser på svampe, LSD, ayahuasca osv. osv..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Mit første solo-trip var på syre. og det var 2. gang jeg trippede rigtigt jeg gjorde det. Trippet gik fint, men man skal kende sig selv ret godt inden man gør det, og forberede sig på nogen rimelig heftige ændringer... tog et solo-trip for ikke sålænge siden på svampe, det gik også fantastisk [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ... så helt farligt behøver det ikke at være, bare forbered dig på det. For der vil ske ting som godt kan overraske en...
Nå, det var bare lige en historie fra det virkelige liv. heh

-Satori

Insane psychedelia user!

Jeg tror det er en generel misforståelse at DMT kun virker to timer, det er altså kun ved rygning.

Ved mit første trip troede jeg også kun det kunne virke 2-3 timer, jeg vil regne med det var den lave dosis (men yderest fine effekt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]) der gjorde at jeg ikke følte mig specielt påvirket.

Ved mit anden trip (som også er beskrevet) vare DMT-effekten næsten 8timer.

Jeg siger det bare så du ikke bliver nervøs når det er gået 5 timer og DMT-effekten stadig sparker der ud af. Jeg blev ihvertfald nervøs da jeg stadig trippede efter 6timer og regnede med at effekten kun kunne være 2 timer.

Men nok om oralt DMT og tilbage til emnet! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes også helt klart,at Meskalin er bedst til soloflights.
De gange jeg har taget det alene,og siddet ved komputeren f.eks,har det været sygeligt lækkert.
Svampe er derhenad,men ikke ligeså godt,men ville nok være mit 2 valg. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Takker for de svarende det er sgu lækkert [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
og 2C-B i høje doser<HR></BLOCKQUOTE>

2C-I er meget lig ik? Og hvad ville høje doser 2C-I være? Har prøvet 30 mg og følte jeg kunne tage mere... Desværre har jeg lidt på fornemmelsen at jeg har det med 2C-I som Zara, men nu må vi se.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]