Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

EU opfordrer medlemslandene til at sætte billeder af kræftpatienter og rygerlunger på cigaretpakkerne
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=217863

som om et par lunger ikke ser klamme ud i forvejen ...

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
jeg er lidt fest-ryger, og jeg har besluttet mig for at stoppe, fordi jeg ikke længere bliver nikotinskæv af det lort.. jeg får det direkte dårligt nu...

så det gør mig ingenting... folk kan bare stoppe - for som Don Juan siger i Carlos Castaneda's bøger: "der er ingenting der hedder afhængighed. ALLE kan stoppe med hvad som helst, også rygning. Bare man har viljen.", og det er den teori tror jeg på.

/Edit: Jeg er lidt ordblind idag... fejl rettet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 08 September 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
jeg vil også gerne stoppe men jeg er for afhængie af de forskælige tilsætningstoffer,

plus jeg er blevet hjernevasket af samplige underbevistheds propagana til at jeg over hovdet bare kan over veje det,

så er her for et stykke tid siden på en af mine pakker at der stod et nummer til hvor man kunne hjlæp til at holde med at ryge, men det er væk nu hvis nogen har det så post det lige,,,

hvis jeg ryger meget hash så har jeg ikke løst til toback,

så jeg kan altid skære ned på den måde men så bliver jeg bare det mindre skæv i længden ,

jeg kan kun sige det var så fucking åndsvagt at jeg begyndte,
der oven i købet en der sagde netup det samme til mig,
men den gang sagde jeg bare gamle fjols jeg kan stoppe når jeg vil og på det tidspunkt indhalerede jeg ikke engang og nu mange år senere vågner jeg nogle gange af hoste andfald

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
hmm, tak for dit indlæg. Du har lige fået mig til at overveje min festrygning for alvor.

Medlem

80353535 eller 80333333, mener det er den sidste, det er et gratis nr..

Dedikeret medlem

hmmm, dette indlæg sorterer vist under generelt?

herfra skal blot lyde en opfordring til at droppe tobak. jeg gjorde det selv for 4 år siden og det er den bedste beslutning jeg har gjort. havde ellers røget 30 smøger i 17 år. jeg gider ikke at moralisere, men der er sq ikke mange plusser ved rygning af tobak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Schotty:
80353535 eller 80333333, mener det er den sidste, det er et gratis nr..<HR></BLOCKQUOTE>

Begge dele er gratis-numre, ligesom alle andre numre som starter med 80 er det her i landet.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Hold dog kæft !

SELVFØLGELIG skal der ikke billeder af rygerlunger på fucking cigaretpakkerne. Forslaget er faktisk WHOs, og en del af deres anti-rygningstraktat.

Det er i øvrigt småting ved siden af hvad de ellers går og taler om..f.eks. at straffe folk for at ryge i deres eget hjem. Så lad dog være med at bare at sige "folk kan bare stoppe"..ja, det KAN de godt, men sagen er at DET IKKE RAGER nogen om folk ryger eller ej. Det er deres egen sag.

Det angreb der er på vej imod rygning er et angreb på borgerrettighederne, så måske skulle i overveje at tage det alvorligt?

Medlem

ja, folk må selv om de vil ryge eller ej, men det er nu de færreste derr faktisk gør sig et klart billede af hvor skadeligt det egentligt er før de ligger på hospitalet med kræft. Synes selv det er en fin idé med det der rygestop-tamtam de har gang i.
Men tror nu ikke de kan forbyde rygning, det ville næsten være det samme som at forbyde håndvåben i usa, en go idé, men man kan sku ikke. ved godt det er andre forhold ( står i deres grundlov).
Jeg ved ikke om nogen af jer så i tv her for et par måneder siden at en guvenør i en eller anden stat i usa forbød rygning på alle resturaunter, café'er, klubber diskoteker og den slags. Den lov fik sku mange konsekvenser, resturaunter og klubber lukkede fordi de ikke fik besøgende nok, folk gad sku ik når de ik måtte ryge.

Psychedelia Gay Overlord

Schotty -> Det er IKKE en god idé. Hvad fanden snakker du om? Du er på et board for stofbrugere.

Det kan da godt være at det er usundt, men det er FUCKING ligemeget. Det er folks eget valg, og man behøver ikke staten til at være barnepige for en. Hvad i al verden snakker du om?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvad bliver det næste? Et billede på bajerne af en flok bumser der slås foran kirkens korshær?

Jeg er enig med DankDawg. Staten burde ikke blande sig om folk ryger, de er vel hoppet med på den Amerikanske vogn. Desuden har tit fornemmet en fantastisk dobbeltmoral angående rygning blandt stenere/psykenauter etc. på de fleste drug relaterede boards verden over. Det er fint at undertrykke rygere, men åh så ganske forfærdeligt at speed og andet bras er ulovligt.

Når det bliver forbudt begynder jeg sgu at gro mit eget.

Cheers,
Ashoka

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Du har da helt ret ashoka, det er satans dobbelt moralsk at være imod fri tobak på et board som dette. Jeg er personligt hellere ikke for fri speed, men syntes der skal være fri information og hvis folk kan bestyre det må det da gerne være frit, men fra mit synspunkt er noget af det vigtigste nærmere tolerance folk imellem og reel info. Ud fra det synspunkt er der ikke noget galt i smøger, men hvis folk ikke kan klare at se sandeheden i form af ødelagte lunger, er der så ikke noget galt ? ja har ikke selv fundet ud af hvad det fede ved rygning er (set bort fra det sociale aspekt altså). Når men essensen er at folk bør stoppe med alle unødvendige stimulanser, også tobak. Kan man forøvrigt få tobaksplanter til at gro i DK ?

Psychedelia Gay Overlord

Der blev dyrket tobak i DK under krigen! Men det er ikke muligt at dyrke god kvalitet tobak, desværre.

Hvorfor er du ikke for fri speed? Det må folk da selv om??

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Dandawg, jeg holder 100 % med dig i det du skriver. Word up.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
så det gør mig ingenting... folk kan bare stoppe.

Nu ryger jeg selv, og jeg har ikke LYST til at stoppe lige nu. Rygning er ikke ulovligt, og det skader ikke andre end mig selv så det er der ikke andre der skal blande sig i. Det er fuldstændig usmageligt med billeder af døende mennesker på cigaret-pakker, hvad siger du til billeder af folk med blodpropper og hjertesygdomme uden på din McDonalds burger, eller trafikofre på din bil? "jamen folk kan jo bare stoppe med at æde McDonalds og køre bil". Jeg bestemmer selv hvad jeg vil gøre med min egen krop, det er der ingen der skal blande sig i så længe det ikke generer dem.
Og mht. den der nu sagde at "folk tænker ikke over faren ved rygning", så er de sguda godt dumme, det er vi blevet undervist i siden 6. klasse og det fucking STÅR PÅ PAKKERNE! Alt for stort endda...
Mvh. Christian

Psychedelia Gay Overlord

Så Fenriz, du har forstået selvejerskabet, Så mangler du bare at bruge det som et konsekvent princip, oh gå ind for afskaffelse af staten, så er den der! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
dankdawg > Jeg vil give dig fuldstændig ret i at det er facistisk at forbyde folk at ryge i deres eget hjem. Men jeg kan ikke se problemet i at påklistre billeder af rygerlunger og cancerpatienter på cigaretpakkerne. Udover at det selvfølgelig er dine højtelskede skattekroner der går til projektet. Og så lige at det er et indgreb mod tobaksfirmaernes frihed (men det synes jeg ikke betyder så meget, da de har MANGE penge).

Fenriz > Følg endelig dankdawgs råd, så vil han tilgængæld love at passe på dine højtelskede hvaler [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

-Psyko

Psychedelia Gay Overlord

Aha Psyko, så du mener at frihed er noget som man bør have mindre af jo flere penge man har?? Det var da en mærkelig holdning....

Seriøst, så er det et problem at man tvinger firmaer til at trykke den slags på deres pakker. Det er dem der betaler for pakkerne, og derfor må det vel også være dem der råder over pakkerne.

At man begynder at snakke om at det er for "folks bedste" er noget forbandet vås, da jeg er sikker på at folk nok selv skal vurdere hvad de synes er bedst, hvad de vil bruge deres penge og deres liv på.

I sidste ende er det et spørgsmål om hvad man foretrækker, og nogle foretrækker at ryge, og det skal staten fandeme ikke ligge og blande sig i. det er ikke et tilfælde at folkesundhed var i højsædet i nazi-Tyskland.

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Schotty -> Det er IKKE en god idé. Hvad fanden snakker du om? Du er på et board for stofbrugere.<HR></BLOCKQUOTE>

hmmm, jeg troede jeg var på et board for harmreduction for stofmisbrugere

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det jeg pointerer er bare at der kan være andre interesser, som efter min mening er vigtigere at varetage en tobaksfirmaerne.
I de lande hvor de allerede har indført billederne, er det kun de unge rygere der har kvittet smøgerne, imens de faste rygere holder ved. Jeg synes - og jeg ved godt at du er hamrende uenig her - at det er iorden, at staten forsøger at hjælpe forældrene med at holde de unge fra smøgerne.

Og efter min mening kan unge ikke altid se hvad der er i deres eget bedste, derfor har man også obligatorisk skolegang her i landet (og lad nu være med at holla, jeg ved udemærket godt at du gerne ser den afskaffet).

Nazi-tyskland var et ekstremt eksempel, men jeg nægter ikke at jeg også vil demonstrere imod det, hvis WHO indfører rygeforbud i folks eget hjem. Lige pt. mener jeg dog ikke det er nødvendigt.

-Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]