Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Hey girls and guys.

Nu kender jeg ikke baggrunden for mange af jer, men personligt er jeg en sund ung mand, en en dejlig familie, en sød kæreste og er igen med gym. uddannelse og regner med uni bagefter. I fritiden træner jeg svømning og styrketræning.

Kort fortalt er jeg udaf til sund frisk alm. ung dansker. Passer min skole, laver (nogenlunde [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]) mine lektier og drikker nogle øl med mine gym. venner i fritiden.

Men så er der også min "darkside". Mit hemmelige forbrug af ecstasy, kokain, GHB, psychedeliske stoffer.

For det meste for jeg det afvejet sådan at det kun er lejlighedsvis at jeg tager stoffer (dog undtaget GHB). Så jeg for det meste af tiden lever op til mit ydre, alm. ung frisk fyr med nogenlunde sunde interesser og en dejlig kæreste.

Og sådan skal det også blive ved med at være. Stofferne skal være til festlige lejligheder og personlige eksperimenter, men må for alt i verden ikke overtag hele mit liv og virkelig (som jeg kunne forestille at det er sket for flere herinde fra). Self. påvirker brugen af stoffer (især de psychedeliske) dig som person, men det skulle helst være positive ændringer.

Er der flere der har det på samme måde? Og hvordan får i afvejet jeres forbrug og eksperimenter så at stofferne ikke tager overmagt?

Mvh.

daffy [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 20 September 2003: Besked ændret af: daffy duck ]

[ 20 September 2003: Besked ændret af: daffy duck ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Må sige, at din historie passer meget godt på mig også, dog med et lidt andet stof-valg...
Men JA, det ville sgu værre sørgeligt hvis en's gennerelle hverdag kom til hovedesageligt at handle om stoffer.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis man holder sig primært (eller udelukkende) til hallucinogener, så er et egentligt misbrug meget svært at opbygge, hvor et (i nogles øje) overforbrug, kan være til stede.

Men hvad er det du vil "leve op til" ?
Samfundets normer?
Jeg skammer mig ikke over at være den jeg er, og gøre de ting jeg gør.
Hvis nogen spørger mig om min ærlige mening, så får de den...

Hvis man, som i mit tilfælde, har en ganske høj interesse for stoffer, så er der vist kun 2 ting at gøre, for at det ikke ender galt.

1. Stoppe med det samme, eller...
2. Sørge for at vende interessen til noget positivt - f.eks. (selv)studie af farmakologi, kemi, politik og historie af psykoaktive substanser, så interessen på længere sigt ikke ender i et destruktivt misbrug.

[ 20 September 2003: Besked ændret af: Dextrose ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg har formået at holde styr på det- men jeg har da klaret det udmærket indtil videre. Jeg er en pæn gymnasieelev, har haft det samme job i 2½ år, ren straffeattest (til min egen store forundring) og kun haft et enkelt stofrelateret møde med politiet.

Jeg har tit tænkt på, hvad så når jeg ikke går i gymnasiet mere? Men med min forkærlighed for de situationer/oplevelser som stofferne (hovedsageligt cannabis og diverse stimulanser samt alkohol) gir mig - har jeg ikke tænkt mig at ændre på mit forbrug. Det skal lige siges at mit forbrug ikke er særligt stort, men jeg siger sjældent nej hvis jeg får muligheden for det....

Jeg tror det eneste der ville kunne få mig til at stoppe var en omlægning af livsstil - til den totalt sobre, meget kropsfikseret bodybuilder....men ligenu passer min livsstil mig rigtig fint!

Ustruktureret indlæg, men jeg ville gerne deltage!

[ 20 September 2003: Besked ændret af: N|DK ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg har det lidt på samme måde.. afsluttede i sommers en gymnasial uddannelse og startede på fuldtidsarbejde i en IT-virksomhed, hvor jeg fungerer fint uden at mine oplevelser i weekenderne påvirker min hverdag, bortset fra lidt små øjne nogle mandage morgener! :]

Alt med stoffer holder jeg i weekender og tidspunkter hvor jeg finder det forsvarligt, hvis jeg ikke har nogle vigtige planer dagen efter el.lign.
Det eneste der umiddebart adskiller mig fra mine kollegaer er min kærlighed til den elektroniske musik som jeg dyrker så meget jeg har "kan" og pengepungen tillader det!

Så længe man kan holde sin omgang med stoffer til et forbrug, uden at gå over i et misbrug der påvirker ens dagligdag.. så sys jeg bare man skal klø på og få en på opleveren! :P

Hygge..

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Passer min handelsskole og ryger gerne en lille bønne i ny og næ. En gang imellem nyder jeg gerne en gang syre lige for at sætte lidt krydderi på weekenden, men ellers går jeg også meget op i styrke-/konditræning.

-Cobz [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
daffy's beskrivelse passer meget godt på mig - og tror overhovedet ikke at man kan se at jeg overhovedet tager stoffer af og til.

Udover det, så er jeg den største bevægelses-/sportsnarkoman på psy [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg har det lidt ligesom mange af jer andre, på de gymnasielle uddannelser.
Efter jeg er startet er tidsfaktoren dog blevet en alvorlig forhindring for andet end et meget moderat forbrug af narko, der er simpelthen begrænsninger for hvor lang tid jeg kan tilbringe med enten at være lam, eller restituere. Derfor må alle andre stoffer end GHB nydes i ferierne.
Så er der tilgængæld heller ingen smalle steder og med min nuværende økonomi, kunne det godt gå hen og blive nogle temmeligt onde ferier [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Selvom det går meget godt med mit forbrug nu, har der været perioder hvor det har været tæt på at kamme over i decideret overforbrug, ligesom jeg af og til har skidt godt og grundigt på begreber som krydstolerans. Heldigvis er jeg kommet ud på den anden side, uden varige mén.

Mit indlæg er også ustruktureret, så er det sagt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Mvh. Psyko

Insane psychedelia user!

Jeg synes alligvel at det er svært ikke at undgå at stofferne påvirker ens liv. Og det skulle jo helst være positivt.

Stofferne som kokain, amfetamin, (evt. 4-MAR) og ecstasy er feststoffer. Disse stoffer kan hurtigt ødelægge din hverdag og derfor bruger jeg altid disse stoffer med største omhyggelighed og undgår misbrug.

Som Dex siger er psychedeliske stoffer svære at udvikle et egentlig misbrug med. Det er også typiske de stoffer jeg tager sjældenst.

Selvom jeg er meget omhyggelig med stofferne, passer meget på, dyrker meget HR, så kan jeg stadig være nervøs for at jeg fucker mit liv/ungdom op.

Mit drømme-forstilling ville være at have en vild ungdom, fuld af sjove/hyggelige/dejlige/fantatiske oplevlser samtidig med at få en god karrierer og så når man bliver lidt ældre falde lidt til ro og stifte familie, og kun fx et par gange om året mødes med gamle venner og tage et enkel psychedelisk rejse eller to.

Endtil videre går det efter planen, men nu er jeg jo heller ikke så gammel.

Jeg ville meget gerne hører hvad de lidt ældre (EB, dankdawg etc. ) her på boardet har at sige til posten?

Mvh.

daffy [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alcoho|ic:
Når du mener hemmeligt liv osv, er det så fordi dine venner ikke ved du laver hvad du laver?

<HR></BLOCKQUOTE>

Når jeg siger hemmeligt liv mener jeg at mine forældre fx intet aner (eller jeg tror måske at de har anet noget efter efter div. diskusioner om mennesket psyke og hvordan man påvirke den kemisk). Min kæreste ved jeg har prøvet lidt af hvert, men ellers er hun også ret udenforstående. Ca. 75% af min vennerkreds kender til mit stofforbrug. (Jeg har efterhånden introdukseret de fleste for stoffer [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])

In our memories

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af daffy duck:
Når jeg siger hemmeligt liv mener jeg at mine forældre fx intet aner (eller jeg tror måske at de har anet noget efter efter div. diskusioner om mennesket psyke og hvordan man påvirke den kemisk). Min kæreste ved jeg har prøvet lidt af hvert, men ellers er hun også ret udenforstående. Ca. 75% af min vennerkreds kender til mit stofforbrug. (Jeg har efterhånden introdukseret de fleste for stoffer [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])<HR></BLOCKQUOTE>

- Yes, findes der noget bedre end at påvirke sine venner til at blive dope fiends? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Ej, men det er virkelig noget der kan sætte skub i venskabet, hvis man føler man har noget hemmeligt sammen, som f.eks et rekreativt eller eksperimenterende forbrug af stoffer.

Btw, så tror jeg ikke så meget på ideen om det ideelle liv. Kan ikke på nuværende tidspunkt sige om jeg stadig har lyst til snitter og GHB, når jeg runder 50, eller om jeg stopper imorgen. Det andet er ønsketænkning.

-Psyko

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
God post!

Ja, har lidt svært at sætte ord på det, men vil gerne blande mig i emnet...

Jeg går i skole, får gode karakterer og laver egentlig ikke så meget mere... Mit forbrug er dog begrænset til 1 højest 2 gange i måneden...

Når du mener hemmeligt liv osv, er det så fordi dine venner ikke ved du laver hvad du laver?

Langt de fleste jeg kender ved godt hvad jeg laver, undtagen min familie...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
For mit vedkommende, så ved alle mine venner, hvad jeg går og laver. Jeg er meget openminded hvad angår det... Fortæller også gerne når man møder folk der stiller masser af spørgsmål og er kritiske, faktisk er jeg forbløffet over hvor mange der bare siger at de er ligeglade med havd jeg indtager, bare jeg ikke vil have dem med på det.

Selv er jeg også en ganske pæn ung mand udadtil, færdig med gym og er startet på uni sidste år, har fast sød kæreste og passer familien i ny og næ.
Faktisk har begge mine forældre sagt at de syns jeg er blevet meget mere medgørlig og behagelig at være i nærheden af indenfor de sidste to år (startede med stoffer for to år siden, mest psykedeliske).

Men jeg tror ikke de ved, havd jeg laver. Jo de har nok gættet/lugtet at jeg har røget lidt hash da jeg boede hjemme, men LSD, svampe og den slags eksisterer vist ikke i deres hoveder.

Faktisk gælder det samme også lidt for min søster, hun er bare stoppet med stoffer nu, hun er blevet for gammel... Hun læser medicin nu, så der er sgu håb forude!

Iøvrigt er det lidt mærkeligt at tænke på, om man nu har tænkt sig at tage stoffer når man bliver gammel... Har hørt mange, der siger at sæføli vil de det, bare ikke i så stort omfang som nu. Selv har jeg svært ved at se mig selv guffe svampe når jeg er familiefar, men tanken er da lækker!

Hmm, det blev vist lidt rodet, er stadig bagstiv...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nu er jeg 28, så jeg ved ikke om jeg er "en af de gamle" [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] , og jeg er kun til rygeren, svampe og (forhåbenligt snart!) lsd. Jeg tror, at hvis man skal slappe af med sine stofnydelser er det vigtigt ikke at skærme det af for resten af verden. Fx ved mine forældre nogenlunde hvad der foregår, men dog nok ikke i hvilket omfang. Jeg taler gerne om psychedeliske oplevelser med alle, og prøver konstant at minde mig selv om at jeg ikke har noget at skjule... Det er som om vi alle, i større eller mindre grad, er blevet indoktrineret til at være flove over at bruge psychedeliske stoffer. Fuck det! Det er VORES stoffer, alles stoffer, naturens stoffer. Den måde jeg bruger dem på vil jeg aldrig gemme væk eller skamme mig over - håber jeg. Men som nævnt er det måske anderledes med de mere psychedeliske stoffer... Go post, btw! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Mine forældre kender til mit cannabisforbrug og er afklaret med det. Og mine venner kender til hvad jeg laver... Det ville mine forældre også gøre hvis de spurgte til det. - Men efter jeg har passeret mit 18. leveår er de meget påpasselige med hvad de spørger om.

Jeg føler ikke så megen pointe i at skjule mit forbrug af diverse stimulanser længere... Jeg er jo for helvede myndig og jeg tagre ansvar for hvad jeg går rundt og laver!

In our memories

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Andreas/Saiko-Pod:
Mine forældre kender til mit cannabisforbrug og er afklaret med det. Og mine venner kender til hvad jeg laver... Det ville mine forældre også gøre hvis de spurgte til det. - Men efter jeg har passeret mit 18. leveår er de meget påpasselige med hvad de spørger om.

Jeg føler ikke så megen pointe i at skjule mit forbrug af diverse stimulanser længere... Jeg er jo for helvede myndig og jeg tagre ansvar for hvad jeg går rundt og laver!
<HR></BLOCKQUOTE>

- Det gør jeg heller ikke, så længe det ikke er panserne der spørger [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

-Psyko

Insane psychedelia user!

Nu snakker i meget om stoffer som hash og lidt stimulanser. Hvad mere mere hardcore psychedeliske stoffer? Som LSD, DMT etc.

Medlem

....-rodet som nogle af de andre:

Har vel efterhånden taget stoffer i 4 år, og syntes da stadig ikke at jeg er kørt ud på et sidespor. Var på et tidspunkt ret vild med "party-stofferne", men er næsten blevet mæt, de giver mig ikke rigtig noget jeg kan bruge.
I modsætning til mange af jer andre kunne jeg aldrig drømme om at tage på uni, er ikke doven men syntes bare ikke det tiltaler mig. Har overvejet seriøst at blive panser (det vender jeg tilbage med i en anden tråd), men har ellers ingen idé om hvad jeg vil lave.
Jeg kan ikke påstå at jeg er en engel, kan godt lide når der sker noget action-packed, men har ikke noget på attesten og tror da også at de fleste "voksne" har en god opfattelse af mig...-måske er jeg naiv [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] .

Skjuler heller ikke mit forbrug for andre end min (sviger)familie. Kæresten er dog ikke så vild med det, og hun er sikkert også skyld i at jeg kun tager sjældent. Syntes også at man må stå ved hvad man gør, men kan på den anden side godt forstå dem der skjuler det, snakken går jo [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Har det også lidt sådan at jeg gerne vil være lidt vild, have en masse mærkelige oplevelser at tænke tilbage på. Samtidig kan jeg ikke lade være med at tænke på den chance man tager, jeg mener har det hele været noget værd hvis man skulle være uheldig at blive skadet? Skide-træls dillemma!

Men alt i alt så syntes jeg ikke at stofferne har særlig kontrol over mig. Kan da selvfølgelig have vældig meget lyst til at lamme mig nogle gange, men på trods af det så er mit forbrug minimalt. Tager måske stoffer 1 gang hver 2. md. og drikker måske 1 gang i måneden...-syntes da ikke at det er i nærheden af hvad man kan kalde et misbrug...?

....-okay, blev mere rodet end jeg havde troet, sorry boys (n´girls)

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg har aldrig ladet stofferne tage overhånd, og jeg har trods alt eksperimenteret med det i mange år. Dog har hash-rygningen i perioder været lidt rigelig og derfor har jeg begrænset den til weekender en gang imellem.

Man bør ikke lade stoffer fylde alt for meget i sit liv IMO. Der er så meget andet, og narko er et sjovt krydderi, men ikke selve livets salt.

I dag tager jeg sjældent stoffer. Jeg føler at jeg har levet det ud, så der er mest tale om at gøre det for "hyggens skyld" eler for at have det skægt med venner eller min kone. Jeg har ikke tid eller lyst til at rive de dage ud som det tager at komme oven på igen ud af kalenderen alt for ofte.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

God post, well jeg har også været ude med mange stoffer. Der er kun få mennesker der ikke kender til mit forbrug af stoffer - jeg er ærlig, hvis folk spørger siger jeg sandheden.

Dog er der min mor, der måske ikke ved det hele - hun ved kun den lave part af stofferne. Jeg tror ikke hun ved hvad jeg ellers har prøvet, min far ved det helt sikkert godt - vi har festet med de samme venner og de har helt sikkert fortalt ham det.

Arbejdet ved nogen af dem det, andre ville bare ikke kunne forstå mig hvis jeg prøvede at forklare dem det - så jeg kan ikke se pointen ved at sige det til dem. Så mit "andet" liv ved de fleste venner.

Jeg har ikke andet end folkeskolen som "uddannelse", jeg startede på HTX men smidt ud pga. hacking ... sur røv, men har programmeret i så lang tid så intet problem i at finde arbejde.

Men jeg har haft dårlige perioder, for meget hash ... men nu har jeg fundet en mellemvej, jeg tror heller ikke jeg nogensinde stopper med stoffer - så snart jeg kan se det ikke går til noget godt, holder jeg pause. Men lige nu går det rigtig godt, jeg er 100% tilfreds med min illusion [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]