Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Artikel

Hvad er jeres mening? Overdriver de ikke liiige lidt...? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Haha griner nok... Nu har jeg ikke selv været der, men ifølge det jeg har hørt skulle Bastionen ikke være så slem...
Tænk hvis de tog i Amager Bio [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Ej det der sker sq da snart alle steder efterhånden hvor folk tar stoffer... Lamt af EB endnu engang...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg overvejede også at poste den tidligere, men jeg vidste jo, at en anden bare ville gøre det. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Tænk, at man kan få en historie ud af dét, hva'?

In our memories
Brugeravatar

Tjah, der var engang en klog mand der sagde "Negativ omtale, er bedre end ingen omtale" - i dette tilfælde gælder det sikkert ganske godt, for 19 piller for en tusse er da en ret god pris for en tilfældig person...

Det skulle ikke undre mig, om det er Peter Martin Astrup der står bag artiklen, men jeg bliver sgu nødt til at købe deres usle tabloid-sprøjte for at finde ud af det.

Jeg var godt nok på Bastionen begge dage sidste weekend (dog uden piller), men der faldt mig ikke lige umiddelbart nogen journalister i øjnene - de burde ellers være til at genkende ret nemt, hvis man da går og kigger efter dem.

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Ja, vi kender jo alle sammen til Ekstra Bladets lortejournalistik.

Nu har jeg personligt ikke læst dagens udgave, men vil da alligevel komme med mine ord om sagen:

Jeg har ikke været på bastionen, men ud fra hvad folk fortæller er der rigtig mange unge mennesker i 15-16 års alderen der render rundt derinde - og det er egentlig det der forarger mig mest i denne sag: at det er en 16-årig.

Jeg kender selv til det at være under 18 år, og gerne ville med til en fest, men der sker sgu ting rundt omkring i miljøet, som jeg i hvert fald ikke synes er sundt at se (eller prøve) for en knægt i starten af teenagerne. De fleste pushere er jo ligeglade med hvem de sælger til, bare de tjener deres penge - så derfor synes jeg spillestederne skulle sætte hårdere ind mht. aldersgrænserne.

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Det ér og bliver dekadent hippiekultur i opdateret form, hvor det dekandente selvfølgelig er uundgåeligt, eftersom dekadente træk ved noget er naturlige træk.

Men næste træk må være at lære at skabe den store åndelighed ud af så venlige medikamenter som muligt.

Med andre ord: Et triptempel med alter for Olsenbanden ude ved vindmøllerne er stadig ønskeligt.

Man kan så læse 2. Mosebog for at få en fornemmelse for, hvor meget omhu og offervilje det kræver at få sådan et sted op at stå.

Men når det SÅ også er kommet op (engang i år 2012-20), så bliver det stående, og verden forvandles derved.

Det var præcis, hvad de drømte om på Refshaleøen, det skrev de i musikprogrammet - de ville ændre verden, deltagende i en eventyrrevolution, med synkronitet og vulkaner og hele svineriet.

Denne drøm har søgt ly for glemslen i mit syge sind...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Golden Ego: Vil du ikke være venlig og lade være med at ødelægge enhver diskussion med det kristne olsen-banden pis?

[ 28 September 2003: Besked ændret af: Satori ]

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Ham den 16-årige som er hovedpersonen i EB's artikel (har købt avisen i dag), er ikke specielt smart, idet han blandede stoffer til den store guldmedalje, angiveligt uden at tage hensyn til synergi og mængde.

Det er personer som ham der kunne hjælpes hvis der blev satset på en officiel HR-kampagne, som ejeren af Bastionen også indirekte er inde på. Han bliver i øvrigt hængt ud på det groveste - ved ikke personligt om der er noget om snakken eller ej.

Der bliver gjort meget ud af at stemple Bastionen som et trip-pille-paradis, og de skriver bl.a. at bænkene udenfor er opsat til pushere (?!), og til unge "der ligger og kokser ud, eller er dehydrerede"...

Mon ikke vi kan se at Bastionen for fremtiden vil blive oversvømmet af interesserede avislæsere? [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Det sjove er at man andetsteds i EB kan læse om vold i København, hvor 3 er kommet rigtig slemt til skade - men det bliver knapt levnet plads i forhold til den 1,5 sider lange artikel om narkobastionen.

Må ekstrabladet brænde i helvede. Amen.

Harm Reduction til folket...

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
er det ikke ulovligt at købe extasy-piller? Og endda 19 af dem? Ekstrabladet har allerede bidt sig selv i halen.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
er det ikke ulovligt at købe extasy-piller? Og endda 19 af dem? Ekstrabladet har allerede bidt sig selv i halen.<HR></BLOCKQUOTE>

De har gjort det før, hvor de har købt piller på Tuben og endda fingererede falske analyser af pillerne, som påviste rester af Metadon, Heroin og andre skumle opiater.
Jeg mener at de fik en bøde for at have købt pillerne, men hvad fanden, redaktionen har jo råd til at betale en ny...

Medlem

Nu vil jeg så vove pelsen og stille Jer spørgsmålet...

Hvad er det lige der er SÅ forkert i ekstrabladets artikel ?

Bastionen svømmer i stoffer, og det samme gælder langt de fleste "techno partys" i Danmark - Det skulle jeg da mene er meget interessant for EB´s læsere, hvoraf mange nok er interesserede i emnet.

Beskrivelsen som "pille paradiset" passer jo også meget godt, specielt set mhb på de priser de har betalt.

Jeg har selv kun været på bastionen en gang, for længe siden - Det var ikke lige fordi det var svært at få øje på hvor mange stoffer der blev omsat / indtaget der.

Det er jo realiteterne, og det er jo ikke lige sådan at de skriver noget der er direkte forkert - Eller, ikke af hvad jeg husker ihvertfald. Jeg ville heller ikke sige at artiklen er misvisende heller.

Det at en pusher udtaler sig om hvorfor møbler er arrangeret som de er osv er jo en ting - Man må da gå ud fra, at læserne de selv kan vurdere kildens troværdighed. Ihvertfald så har EB skrevet hvem kilden var.

Det korte og det lange er, at techno fester er propfyldt med stoffer, og det er relevant for samfundet at vide.
Det er jo godt nok gamle nyheder, og grunden til at EB nu tager emnet op igen er at de har kunnet forbinde dette stofsalg med en fysisk lokation.

Af EBs andre artikler omkring stoffer, så er jeg også selv chokeret over hvor misvisende de ofte har været.

MVH

Bart

PS.:
E pusherne må da efterhånden ELSKE ekstrabladet - Ikke noget at sige til at de skulle have et knus, først gode reklamer for VW og nu en god henvisning af kunder til "Pilleparadiset". Ok, så er der den med Rasmus, men så kan han jo bare styre sig ikke? (som om nogen i sandhed kan det når de er 16 og bliver suget ind i et misbruger miljø)

[ 29 September 2003: Besked ændret af: Bart ]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Satori:
Golden Ego: Vil du ikke være venlig og lade være med at ødelægge enhver diskussion med det kristne olsen-banden pis?

[ 28 September 2003: Besked ændret af: Satori ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Det er ikke kristent, det er jødisk; og husk: jøderne er hellige, efter alt, hvad de har været igennem.

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Til dankdawg

"Bart, sagen er den at det er folks egen sag om de vil tage stoffer."

Enig, jeg mener også det burde være en frihed vi skulle have, og at vi derfor bare skulle ligge monster store skatter på stofferne, sådan at de kunne finansiere den fremtidige behandling af de mange der vil komme galt afsted.

"Ja, det er forbudt, og hvad så?"

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Vi snakker journalistik her, af den mere sensationsprægede art. Det kan da ikke være svært at se hvorfor det er interessant at lave en artikel om et sted som bastionen så. De har længe været på udkik efter et sted de kunne gå efter i en artikel. Der er mange andre emner hvor der også er foreligger et forbud der dyrkes i medierne, bil ræs, sort arbejde osv.

"Det skader ikke andre mennesker at tage stoffer, og derfor burde et hvert friheds-elskende menneske arbejde for at alle stoffer bliver lovliggjort"

Synes du ja - Jeg ville dog ikke lige mene at man ikke kunne beskrive et menneske som frihedselskende bare fordi vedkommende ikke vil legalisere stoffer. Jeg synes at den primære grund til at legalisere er at man derved afkriminalisere en stor del af befolkning, ligesom du fjerner et vigtigt magtredskab fra de mere hårdkogte bagmænd (nemlig det at man kan kontrollere andre vha stoffer, og destabilisere dem så de bliver svage og nemme at udnytte).
Noget andet er at jeg fatter simpelthen ikke hvordan du er kommet til den konklusion at det ikke skader folk at tage stoffer, det er da noget af det mest unuancerede jeg har hørt længe. Hvad med de skader folk pådrager dem selv ? De skader der pådrages samfundet og misbrugerens familie, omgangskreds, sundhedssektoren, erhvervslivet osv ?
Jeg mener IKKE at man kan sige at stoffer ikke skader andre mennesker end dem der tager dem. Der er også noget der hedder et socialt ansvar, som vi alle har for hinanden, det indbefatter blandt andet at vi tager ansvar for hvad vores medmennesker render rundt og laver, navnligt, når de ikke selv er i stand til det længere.

"EBs journalister bidrager ikke med noget fornuftigt med denne artikel, tværtimod"

Det kommer vel lidt an på hvordan man ser på det - Hvis du gerne vil have legaliseret stoffer, så kan det jo rent faktisk godt være en god ting at få sat fokus på det miljø hvori disse ting foregår samt de problemer der kommer i kølvandet på det.
Nu er det sådan, at familien danmark ikke læser seriøse aviser, som information, så meget igen - Til gengæld læser de EB i stor stil - Derfor mener jeg at det er en god artikel, sat i forhold til hvad vi ellers har set af lort fra deres side af.

" Derfor er kritik berettiget. "

Altså, du mener at kritikken er berettiget.
1.: Fordi det er folks egen sag at tage stoffer.
2.: Fordi du er ligeglad med at det er forbudt.
3.: Fordi du ikke mener at stofmisbrug er til skade for andre end misbrugeren
4.: Fordi du ikke ser noget fornuftigt i deres artikel.

Det har jeg så forstået, men som du kan se, er jeg langt fra enig med dig i dit synspunkt...

MVH

Bart

Medlem

Til Dextrose

"Bart > Det der er galt med EB, er at det ikke længere er noget nyt at folk lammer sig hensynløst når de er i byen - det kan være til raves, på Diskotek IN eller på NASA."

Og du mener ikke at der er en specielt stor koncentration af dette lamme cirkus omkring techno festerne ? Eller ? Du har nok ret, de kunne lige så godt have lavet reportage på baggrund af de 2 andre steder, men nu vælger de så bastionen - som jeg skrev, har de været på udkik efter et sted hvor stoffer forhandles i KBH og Bastionen er det bedste de kunne finde. Anyway, sammenlignes stedet med In og Nasa er det måske tilsvarende omfattende, jeg ved det ikke, har aldrig været der. Sammenligner jeg dog mine oplevelser på Bastionen med andre gå i byen oplevelser, er det klart at det er en narkorede i stor stil. Ligeledes er de fleste andre techno fester. Sådan har det ikke altid været, men det er virkelighed idag.

"Der er piller og kokain uanset hvilken natklub du bevæger dig ind på, men Ekstrabladet's journalistisk går ud på at finde en syndebuk, i stedet for at oplyse - den enes død, den andens brød."

Jeg er enig i, at de også kunne tage fat i andre dele af nattelivet, så det ville have været godt hvis ikke de kunne have forsøgt sig andre steder også. Umiddelbart er jeg sikker på de ville kunne finde stoffer selv på de mest politisk korrekte steder... Det er jo overalt... Spørgsmålet er bare hvor koncentrationen er størst.

"At ejeren så mere eller mindre udleverede staden i gårsdagens artikel, har resulteret i at Bastionen blev udsat for 8 brandbomber i nat."

Det er sgu et skummelt miljø.

"Godt nok var det en dum udtalelse fra ejerens side, men er der hensigtmæssig journalistik der resulterer i sådan noget?"

Hensigten er at informere - For EB´s niveau, kunne det have været værre. Jeg er dog enig i, at en sådan artikel kunne udarbejdes bedre, men så sælger den jo mindre / tager længere tid at lave. Jeg forsvarer ikke EB generelt, jeg synes bare at den konkrete artikel ikke er så slem som hvad de ellers har fået fyret af de sidste par måneder.

MVH

Bart

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Synes du ja - Jeg ville dog ikke lige mene at man ikke kunne beskrive et menneske som frihedselskende bare fordi vedkommende ikke vil legalisere stoffer. Jeg synes at den primære grund til at legalisere er at man derved afkriminalisere en stor del af befolkning, ligesom du fjerner et vigtigt magtredskab fra de mere hårdkogte bagmænd (nemlig det at man kan kontrollere andre vha stoffer, og destabilisere dem så de bliver svage og nemme at udnytte).
Noget andet er at jeg fatter simpelthen ikke hvordan du er kommet til den konklusion at det ikke skader folk at tage stoffer, det er da noget af det mest unuancerede jeg har hørt længe. Hvad med de skader folk pådrager dem selv ? De skader der pådrages samfundet og misbrugerens familie, omgangskreds, sundhedssektoren, erhvervslivet osv ?
Jeg mener IKKE at man kan sige at stoffer ikke skader andre mennesker end dem der tager dem. Der er også noget der hedder et socialt ansvar, som vi alle har for hinanden, det indbefatter blandt andet at vi tager ansvar for hvad vores medmennesker render rundt og laver, navnligt, når de ikke selv er i stand til det længere.

<HR></BLOCKQUOTE>

1) Det er IMO ikke statens opgave at være barnepige for folk. Der er folk der skader sig selv med stoffer, det er da klart. Men det er DERES sag, og man kan ikke forbyde stoffer bare fordi der er nogen der ikke kan klare det. De må tage ansvar for sig selv og deres eget liv.

Socialt ansvar? Jeg skal fandeme ikke have ansvaret for at nogle tabere ikke kan styre deres eget liv. Det må de selv klare. Det er UMULIGT at tage ansvar for andre mennesker.

Har du ansvar for alle mordere f.eks.? Er du medansvarlig når de dræber nogen?

2) Erhverslivet? Hvad fanden snakker du om? Hvorledes kan stoffer skade erhvervslivet?

Det er klart at det kan såre andre at et familiemedlem er narkoman (jeg har selv haft flere i familien), men det er ikke et gyldigt argument. Nogle familier går i spåner når de opdager at deres søn er bøsse, skal man så også forbyde homoseksualitet?

3) Jeg mener at den vigtigste grund til at legalisere stoffer er at individet bør have ejendomsret til sin egen krop. Når staten siger hvad du må og ikke må med din egen krop, så mister du ejerskabet over din egen krop, og bliver delvist slave af staten. Jeg er imod slaveri.

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Det er UMULIGT at tage ansvar for andre mennesker.<HR></BLOCKQUOTE>

Det kan sgu godt være, dank, at du får masser af fisse... Men du får aldrig en kæreste, hvis du også virker så usympatisk i virkeligheden. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Desuden har homoseksualitet og stofmisbrug ikke en skid med hinanden at gøre? Jeg håber, det var en eller anden form for twisted ironi og ikke et argument, du rent faktisk tror på...

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Lad mig først slå fast at jeg har mere kvinde end du akn håndtere. Du finder det usympatisk at jeg ikke gider at bruge mit liv på at være slave for alle mulige tabere der ikke kan styre deres liv. Ja, det er noget pis ikke? Jeg burde selvfølgelig være forpligtet til at redde folk hver eneste gang de fuckede op.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Desuden har homoseksualitet og stofmisbrug ikke en skid med hinanden at gøre? Jeg håber, det var en eller anden form for twisted ironi og ikke et argument, du rent faktisk tror på...

- Du fatter det ikke. Det er ikke fordi de har noget med hinanden at gøre andet end at man kan bruge det samme argument som Bart brugte i begge situationer. Det var bare for at vise at det var et ugyldigt argument, hvilket jo fremgik.

Medlem

Jeg ved ikke, om det var for sjov eller ej. I har jo netop begge to ret ud fra jeres egne præmisser. Jeg tror, det er interessant at diskutere præmisserne på et tidspunkt. Men god og rar diskussion.

Medlem

Til dankdawg

"1) Det er IMO ikke statens opgave at være barnepige for folk. Der er folk der skader sig selv med stoffer, det er da klart. Men det er DERES sag, og man kan ikke forbyde stoffer bare fordi der er nogen der ikke kan klare det. De må tage ansvar for sig selv og deres eget liv."

"staten" det er os allesammen - Du omtaler jo næsten staten som værende et væsen i sig selv. Umiddelbart slår det mig mest, at din holdning til dine medmennesker er baseret på en ligegyldighed, set i forhold til at alt hvad de kommer ud for er deres eget problem, og de er nok i sidste ende selv ude om det alligevel.
Det at tage ansvar omkring andres liv, er på sin måde, at tage ansvar omkring sit eget liv. Det ved jeg ikke om du kan se logikken i, men vi er alle sammen en del af hinandens liv.

"Socialt ansvar? Jeg skal fandeme ikke have ansvaret for at nogle tabere ikke kan styre deres eget liv. Det må de selv klare. Det er UMULIGT at tage ansvar for andre mennesker."

Nej, det er det egentlig ikke. Jeg har flere gange oplevet at jeg har måttet tage ansvar omkring andres liv, ligesom jeg har oplevet at andre har måttet tage ansvar omkring mit. Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig det må have været meget anderledes for dig selv. Jeg mener, har du aldrig haft en ven der havde brug for din hjælp og visa versa ? Eller, lod du bare din ven sejle i sin egen sø for "man ligger som man har redt" ?

"Har du ansvar for alle mordere f.eks.? Er du medansvarlig når de dræber nogen? "

Det er mit ansvar at videregive information omkring en evt morder sådan at han kan blive sendt videre til den rette behandling, det er en del af mit ansvar. Man kan da sagtens være medansvarlig når at menneske tager et andet menneskes liv, specielt når det kommer tæt en på en selv. Det er svært at se hvordan man skulle tage ansvar for noget der ikke umiddelbart ligger indenfor ens omgangskreds, men har man kendskab til en situation indenfor ens omgangskreds der er ved at løbe af sporet, deler du ansvaret for at løse denne situation sammen med de andre der har kendskab til den.
Ligeledes har forældrene et ansvar over for deres børn, i de dage hvor deres dømmekraft ikke er de bedste, er det deres opgave at vejlede dem og passe på dem. Misbruger forældre deres børn, og lever de dermed ikke op til deres ansvar, kunne det jo resulterer i at deres børn blev social utilpassede (måske mordere) - I et sådant tilfælde vil jeg sige at forældrene har en del af ansvaret. Det faktum at de ikke bliver stillet til regnskab for det er noget andet (men sådan har det ikke altid været, og sådan er det ikke i alle kulturer den dag i dag).

"2) Erhverslivet? Hvad fanden snakker du om? Hvorledes kan stoffer skade erhvervslivet?"

Det er da ikke så svært at regne ud - Får du en ungdom, hvoraf en stor del ender på invalidepension fordi de har skadet sig selv med stoffer tager erhvervslivet skade. Der vil simpelthen ikke være arbejdskraft til at løfte opgaverne. Specielt set i forhold til at der i fremtiden er færre til at forsørge flere er det i mine øjne en reel risiko.

"Det er klart at det kan såre andre at et familiemedlem er narkoman (jeg har selv haft flere i familien), men det er ikke et gyldigt argument. Nogle familier går i spåner når de opdager at deres søn er bøsse, skal man så også forbyde homoseksualitet?"

Det kan man jo ikke lige sammenligne - Fordi når du er homoseksuel, bliver du ikke præsenteret for et valg, du vælger ikke at være homoseksel. Derimod vælger du om du vil tage stoffer. For at give dig et argument der ville fungere i den situation, vil jeg nævne - Hvad nu hvis man er alkoholiker ?
Jeg går ind for "enten/eller" - Forbud har bare vist sig ikke at fungere, bare se da de i USA indførte spritforbud - Det gav bare grobund for mere kriminalitet. Derfor går jeg ind for legalisering. Det at man selv skal bestemme hvad der sker med ens krop, er et fuldstændig hult argument for mig i den sammenhæng.
Ikke at jeg ikke forstår dig, jeg mener bare du har et anderledes forhold til det fællesskab du indgår i. Det at du opfatter tingene forskelligt fra mig, kan vi ikke gøre noget ved, men kun vise forståelse, hvis man altså er i stand til det.

"3) Jeg mener at den vigtigste grund til at legalisere stoffer er at individet bør have ejendomsret til sin egen krop. Når staten siger hvad du må og ikke må med din egen krop, så mister du ejerskabet over din egen krop, og bliver delvist slave af staten. Jeg er imod slaveri."

Ok, jeg mener at der skal være visse grænser. F.eks. synes jeg det er OK med at man skal være 21 før man må få en kønsskifte operation, jeg mener også det er ok at man ikke bare kan gå ind til en tatovør og få lavet at hagekors midt i panden som 8 årig... Der er sådan nogle forskellige grænser, jeg mener der bør være i et samfund/en stat.
Det at mange mener disse grænser ikke burde være der, forstår jeg på sin vis godt - Derfor forstår jeg også godt at folk de nogengange finder veje udenom disse regler. Mht til stoffer, virker forbudet ikke, det er rent symbolsk. Dem der vil tage stoffer, tager dem jo ligemeget om de må eller ej, ergo, det er alligevel nyttesløst. Siden det alligevel er nyttesløst kunne man ligesågodt tjene afgifter osv på dem + få afkriminaliseret folk - I sidste instans, for det accepteret ligesom alkohol. Herfra bliver det også nemmere at informere og behandle, for slet ikke at få folk til at opføre sig ærligt overfor familie, venner, kærester osv (nemlig dem der skal tage vare om en, hvis man kommer galt afsted).
Mht til ens krop, og ens ret til at bestemme over den, er der jo også et emne der hedder "Selvmord". Skal vi have retten til at tage vores eget liv når vi har lyst ? Jeg mener, hvad med dømmekraften? Skal der andre til, eller skal man selv bestemme, hvornår man lider nok til at tage sit eget liv ? - Har en teenagerpige ligeså meget lov til at træffe den beslutning fordi hun har kæreste sorger, som en døende kræftpatient har? Det jeg vil sige er bare, man kan jo ikke generelisere emnet omkring hvem der skal bestemme over ens krop, ikke hvis man ser på det som jeg gør ihvertfald.

MVH

Bart

Medlem

Geografisk sted: Århus
Bart.....-WORD!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]