Myron Stolaroff:
- The Secret ChiefEt interview med en af pionérerne i den amerikanske psykedeliske undergrundsbevægelse.
Rigtig fed læsning! Han fortæller om de forskellige stoffer han bruger, og om sine fremgangsmåder, som både inkluderer individuelle sessioner og gruppesessioner. Med Prolog af Stanislav Grof, forord af Albert Hofmann. Kan iøvrigt findes online
her!Stanislav Grof:
- LSD-psykoterapi i teori og praksis(den indre rejse 3)Intet mindre end
standardværket om terapeutisk brug af psykedeliske stoffer! Grof har arbejdet med LSD-terapi i mere end 25 år, og i denne bog beskriver han forskellige teknikker, kombineret med egne erfaringer, og en hel del case-stories. Han punkterer i et tillæg myten om at LSD kan forårsage kromosomskader, og i et andet tillæg beskriver han en mulig fremgangsmåde for kriseintervention i en psykedelisk nødsituation. Et must for psykedelisk interesserede!
- Introduktion til den indre rejse - Selvopdagelsens eventyrI første del af bogen beskrives en bevidsthedsmodel, som er fremkommet efter mange års forskning i usædvanlige bevidsthedstilstande, med og uden psykedeliske stoffer. Som altid i Grof's bøger er der masser af eksempler på de forskellige typer oplevelser.
I anden del af bogen beskrives en stoffri metode, holotropi, som er i stand til at fremkalde det samme oplevelsesspektrum som LSD. Metoden er udviklet af Grof, da han ikke længere lovligt kunne bruge psykedeliske stoffer til terapeutiske formål.
Richard Moss:
- Den sorte sommerfuglFantastisk inspirerende bog om bevidsthedsforvandling! Forfatteren skriver med en glød og et nærvær jeg aldrig tidligere er stødt på. Moss beskriver sin egen opvågnen, og fortæller om sine erfaringer fra sit eget udviklende arbejde.
Kan stærkt anbefales!Og så vil jeg da også gerne anbefale flere af de allerede nævnte, bl.a. A. Hofmann: LSD - My Problem Child, og J. Lumbye: Brug og Misbrug - vi er alle på stoffer.
Måske skriver jeg et par stykker mere på, men det her er nok for nu.