Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Ja, lyder måske lidt sjovt når jeg kalder mig Alcoholic, men i denne uge tror jeg at jeg har haft et desideret overforbrug af alkohol.
Jeg har før i tiden drukket flere genstand i løbet af en uge, men i denne uge føler jeg at jeg har taget skade.

Jeg har drukket 35 genstande over 3 aftener, mandag, fredag og onsdag.
Idag skulle jeg så til fest igen, og da jeg ikke var vildt frisk valgte jeg kun at tage et par genstande med. Jeg tog afsted kl 21, og er lige kommet hjem.
Jeg følte mig simpelthen tom i hjernen, ingen tanker, no nothing... Rimelig ubehageligt.
Det kunne jo også godt være pga. alt det psygiske som er sket på det sidste.

Nu er det så bare godt vi skal starte i skole igen fra mandag af, og så stopper det automatisk.

Men nu til "spørgsmålet"... Er der andre af jer som har følt jer "tomme" i hovedet efter et stort alkoholforbrug? Eller stofmisbrug for den sags skyld...
Det skal lige nævnes jeg ikke har rørt nogle stoffer, kun alkohol.

Og inden en eller anden ordkløver nævner det, gider jeg ikke diskutere hvorvidt alkohol er et stof eller ej [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bare chill, der skal RIGTIG meget alkohol til før du tager seriøs skade af det. Men det er nok alligevel en god ide at tænke lidt over hvor meget man drikker, jeg har selv haft noget af et forbrug her i ferien (det løber vel op i en 50 øl og 10-15 shots i alt) og jeg kender udemærket det med at være tom i skallen. Synes nu det går over hen ad eftermiddagen.
Hvis tømmermænd er et problem så tjek den post om selvsamme emne der var for kort tid siden. Kort sagt er det: drik ½-1 liter vand inden du går i seng og få evt. lidt at spise.

SKÅL!
Mvh. Christian

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Det kender jeg godt! Alt for godt! Oftes sidder jeg sidst i den periode (Det kan fx. være i slutningen af en ferie, eller i slutningen af en bestemt uge i sommerferien) med den tommeste følelse i hovedet. Sidder bare og glor, lettere deprimeret. Jeg plejer at holde et par ugers pause bagefter, da det er en meget ubehagelig følelse! De sidste 3 uger har også stået på intensiv druk hos mig (gerne en enkelt hverdag plus weekend) - og der er eddermanme dømt pause herfra!

ps. - 35 genstande over en uge kan vel næppe betegnes som et overforbrug (jo, sunhedsstyelsen betegner det som et overforbrug) - eller ihvertfald ikke et sindsygt farligt overforbrug.

[ 19 Oktober 2003: Besked ændret af: N|DK ]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Alco: Ahhh... reminds me of last year's summer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg var seriøst bange for at blive alkoholiker, fordi jeg drak 10+ genstande HVER dag i nogle uger, i sommeren 2002. Det er tider jeg aldrig glemmer, men tror aldrig jeg har haft så meget angst for det - og jeg kunne ikke lade vær med at lade mig rive med til fester hver dag [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Så til dit spørgsmål: Jo, det har jeg [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg tror også, som Fenriz siger, at der skal meget mere til før at du tager skade... og jeg nægter at tro på, at du kan danne en afhængighed i løbet af den ene uge til halvanden uge, som du nævner. Det skal være over meget længere tid.

Jeg havde det sådan i sommerferien her i 2003, og jeg nægtede simpelthen at drikke til sidst. Alkohol blev for meget for mig, og jeg holdte en lang pause på 2 uger, før jeg var klar igen.

Dedikeret medlem

Hmm, jeg nævnte heller ik jeg var bange for at blive alkoholiker.
Men tak for alle svarene, der er i hvert fald dømt pause til fredag, og jeg har sagt nej til festen lørdag.

Og lige en sidste ting, tænk på jeg kun er 15... Så er 35 genstande på 5 dage sq en del...

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg var 16 [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Ikke så meget forskel...

Men husk, at et overforbrug ikke kan defineres som en generel ting for de fleste... Sundhedsstyrelsen siger, at du højst skal drikke en x-antal genstande, og en x-antal for kvinder - det er for at undgå misbrug og skræmme folk, og plus at det kan være meget usundt i længden.

Men altså at du har drukket så meget på så kort tid, skal du ikke tænke så meget over... Du kommer sgu over det, det er jeg helt overbevist om - der skal meget mere til [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Så bare tag det med ro og chill til næste weekend - så kommer lysten igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sundhedsstyrelsen anbefaler at mænd drikker max 21 genstande på en uge og kvinder højest 14. Yngre drenge (under 18) skal følge den for kvinder. Derfor er 35 øl et ret stort overforbrug, men jeg tror ikke at det er skadeligt før det bliver væsentligt højere eller fortsætter i længere tid.

In our memories
Brugeravatar

Tror nok du skulle holde en pause hvis du er glad for din lever! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

SKÅÅÅÅL! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Vise ord Psyko. Det er et extremt vigtigt aspekt at få med, jeg har selv haft det tæt ind til livet.

Dedikeret medlem

Tommelfinger reglen er, at når det niver lidt nede i lever-regionen, så skal man bare nive lidt igen ! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Ej spøg til side, har også selv være oppe og runde godt i de rigtige høje mængder alkohol her i denne ferie.
Og er også glad for at skolen starter igen, så man kan få lidt rotation i hovedet igen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

@Psyko
Selvom min mor lige er død, kan jeg stadig godt drikke. Det har måske lige været en tand for vildt, til begivenheden. Det havde været endnu værre hvis jeg havde taget utrolig meget MDMA, jeg har da holdt mig helt væk fra stoffer, så helt virkelighedsflugt kan det ikke være, IMO.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af MuseJens:
Vise ord Psyko. Det er et extremt vigtigt aspekt at få med, jeg har selv haft det tæt ind til livet.<HR></BLOCKQUOTE>

Mener du at du selv har drukket for at glemme problemerne, eller at du har haft en alkoholiker tæt på dig?

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det er dog stadig værd at bemærke, at Alco har drukket i en periode, hvor der er al mulig grund til ikke at drikke.
Nu vil jeg ikke komme med en længere moralprædiken, men det er vigtigt at du, Alco, holder dig for øje hvorvidt du drikker for at havde det sjovt, eller for at slippe dine tanker.

Mvh. Psyko

Ps. Nu er ferien snart slut, wankers!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]