Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 23:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Kløen har jeg intet imod, finder den faktisk en smule behagelig, men kvalmen lammetæver mig hver eneste gang. Den forhindrer mig i at blive tilpas skæv, og jeg ender med enten at sidde og være sur over mit ynkelige buzz, eller at klamre mig til toiletkummen. Har forsøgt mig med hash og cyclizin indtil videre, og begge virker kun i meget ringe grad, og har hver deres ret irriterende bivirkninger.

Det ville også være fantastisk med nogle forslag til mad/snacks der kan spises mens man er på opiater, uden at man ender med at kaste op. :D

Senest rettet af IllegalStateOfMind 17 maj 2012 21:08, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Emperal er gode mod uspecificeret kvalme. Indholdsstoffet er metoproclamid; der findes nok også nogle andre handelsnavne. Ellers kunne Postafen (meclizin) måske også være et bud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Phenergan og Marzine skulle virke imod opiat kvalme.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hvis du alligvel er igang med at raide en kræftramts medicin skab for opioder så er ondansetron godt mod kvalmen eheh

Medlem
Brugeravatar

Har hørt gode ting om ondansetron, men desværre er det receptpligtigt. Marzine er hvad jeg bruger pt. men syntes ikke at det er helt godt nok. Det hjælper en smule, men det gør mig alt for træt, og kan give opiatrusen en lettere "uhyggelig" deliriums-agtig dimension.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
tja udover ingefær så findes der desværre ikke rigtigt gode midler mod kvalmen der ikke er på recept

Dedikeret medlem
Brugeravatar

marijuana?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min erfaring er, at opiat-kvalme helst skal tages i opløbet, eller før den overhovedet kommer. Lidt underligt måske, men jeg synes at mælk virker lidt imod kvalmen. Ellers kan du også lægge dig ned, og så ellers ligge helt stille, bare de timer mens rusen står på

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Marzine er hvad jeg bruger pt. men syntes ikke at det er helt godt nok. Det hjælper en smule, men det gør mig alt for træt, og kan give opiatrusen en lettere "uhyggelig" deliriums-agtig dimension.

Så ville jeg stærk anbefale dig at holde dig fra især phenergan, selvom det tager kvalmen, så giver det samtidig opiat rusen samme type delirium som du beskriver.

Medlem
Brugeravatar

Marzine er hvad jeg bruger pt. men syntes ikke at det er helt godt nok. Det hjælper en smule, men det gør mig alt for træt, og kan give opiatrusen en lettere "uhyggelig" deliriums-agtig dimension.

Så ville jeg stærk anbefale dig at holde dig fra især phenergan, selvom det tager kvalmen, så giver det samtidig opiat rusen samme type delirium som du beskriver.

Hmm. Jeg er på prometazin(phenergan) lige nu sammen med mit opiat, og det virker meget bedre for mig end cyclizin. Jeg bliver mere træt, men har næsten ingen kvalme, og jeg har ikke oplevet det der underlige præg af delirium. :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Well. Det sendte mig ind i en skræmmende virkelighedsfjern rus i kombination med metadon engang. Heldigvis er vi alle forskellige! (:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]