Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 23:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej..

Jeg fik i forgårs udskrevet noget antidepressiv kaldet Citalopram "Alternova" 30MG imod angst/depression

Jeg skal tage 1 om dagen indtil jeg skal til opfølgende samtale hos lægen om 3 uger for at høre hvordan det går, også skal jeg snakke med en psykolog.

Problemet at jeg skal være der de første 2 dage på Roskilde Festival... Og jeg VED at der bliver røget MEGET hash i den camp jeg skal chille i, og jeg VED at jeg nok ikke kan holde mig fra alkohol... Ellers bliver det røvsygt...

Så jeg ville høre om min hjerne kan tage skade af det? Da jeg lige har startet på medicinen kunne jeg også bare vente med at begynde igen til på mandag? :peace:

Jeg har kun taget 1 pille indtil videre..

Hjælp mig ! :|

Medlem

Nej, der er ikke nogen interaktioner mellem hash/alkohol/ citalopram...

MEN... hvis du lider af angst, og er i behandling for det, kan hashen sagtens forværre dine angstsymptomer.

Junior medlem

Tak for den hurtige besvarelse thegame:)

Altså jeg lider af noget der hedder socialangst/fobi, og jeg har ingen af disse ting sammen med mennesker jeg kender rigtig godt.. Mere nye bekendtskaber..

Jeg vil prøve at holde mig fra hash, og jeg tror også dette er muligt, men alkohol kommer jeg ikke væk fra..

Ved du om medicinen kan forstærke virkningen af alkohol ligesom panodiler gør?

Junior medlem

Generelt er piller og alkohol en farlig kombination , som fx sove-piller & alkohol kan gøre du sover direkte ind i døden. Dog tror jeg ikke dette er vandvittig farligt, jeg havde selv sprunget ud i det ;-)

Junior medlem

Tak for den hurtige besvarelse thegame:)

Altså jeg lider af noget der hedder socialangst/fobi, og jeg har ingen af disse ting sammen med mennesker jeg kender rigtig godt.. Mere nye bekendtskaber..

Jeg vil prøve at holde mig fra hash, og jeg tror også dette er muligt, men alkohol kommer jeg ikke væk fra..

Ved du om medicinen kan forstærke virkningen af alkohol ligesom panodiler gør?

Ja de kan forstærke hinandens sløvende virkning. Altså også den anden vej rundt, alkohollen' kan forstærke medicinens sløvende virkning. Hvor meget? Dette er forskelligt fra person til person, kan fx være du har drukket alkohol ofte, så det ikke har den vilde virkning. Farligt? Ikke på et niveau så man ikke kan gøre det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg var i behandling med escitolapram en gang og min ekskæreste med citolapram.
Vi har begge røget hash og drukket uden at have mærket interaktioner eller forhøjede bivirkninger..

Men var nu rar at passe på dig selv alligevel :)

Medlem

Jeg skriver her fordi jeg selv klodsede lidt i det hele, af ren og skær uvidenhed. Læs og du vil forstå. Skriver ikke det her for at irretere. Jeg håber blot du er en anelse mindre ignorant end eg selv :P

Jeg har været i behandling med SSRI ca. 3 år efterhånden. ER lige pt. på 7 dagen uden medicin, da jeg og min psykiater kom til enighed om, at prøve uden.
Jeg har kun prøvet to forskellige mærker af antidepressiva (Sertralin og Venlafaxin), hovedsagelige Venlafaxin.
Jeg startede i sin tid behandling ad samme grunde som dig selv. Samtidig havde jeg et ret stort forbrug af diverse rusmidler, specielt alkohol og hash. Dette forbrug havde sneget sig ind under huden, i et ubevidst forsøg på selvmedikere mig.

Som du nok har fået påpeget af læge samt psykiater, så er (ssri) ikke noget "wonder drug"! SSRI er noget man bruger til at stabilisere patienten med, og derved kunne håndtere situation langt mere stabilt. Derfor giver det heller ikke nogen mening, at blande alkohol og hash ind i billedet. Specielt fordi du ikke nødvendigvis fornemmer, hvordan alkoholen påvirker dig bag ved det beskyttende skjold medicinen opbygger. Se SSRI som en stabilisator og ikke et helbredende middel.

Alkohol og hash blandet med SSRI trækker dig nærmere ned i et hul, uden du bemærker det. Forbedringer kommer i hvert fald ikke ved denne kombo. Jeg oplevede selv blackout og fuldstændig uforskammet opførsel under the influence. Jeg begyndte først at se lys for enden af tunnelen, da jeg stoppede mit forbrug af diverse rusmidler under behandlingen. Det tog mig 2½ at acceptere. Men det hjalp!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]