Jeg skriver her fordi jeg selv klodsede lidt i det hele, af ren og skær uvidenhed. Læs og du vil forstå. Skriver ikke det her for at irretere. Jeg håber blot du er en anelse mindre ignorant end eg selv

Jeg har været i behandling med SSRI ca. 3 år efterhånden. ER lige pt. på 7 dagen uden medicin, da jeg og min psykiater kom til enighed om, at prøve uden.
Jeg har kun prøvet to forskellige mærker af antidepressiva (Sertralin og Venlafaxin), hovedsagelige Venlafaxin.
Jeg startede i sin tid behandling ad samme grunde som dig selv. Samtidig havde jeg et ret stort forbrug af diverse rusmidler, specielt alkohol og hash. Dette forbrug havde sneget sig ind under huden, i et ubevidst forsøg på selvmedikere mig.
Som du nok har fået påpeget af læge samt psykiater, så er (ssri) ikke noget "wonder drug"! SSRI er noget man bruger til at stabilisere patienten med, og derved kunne håndtere situation langt mere stabilt. Derfor giver det heller ikke nogen mening, at blande alkohol og hash ind i billedet. Specielt fordi du ikke nødvendigvis fornemmer, hvordan alkoholen påvirker dig bag ved det beskyttende skjold medicinen opbygger. Se SSRI som en stabilisator og ikke et helbredende middel.
Alkohol og hash blandet med SSRI trækker dig nærmere ned i et hul, uden du bemærker det. Forbedringer kommer i hvert fald ikke ved denne kombo. Jeg oplevede selv blackout og fuldstændig uforskammet opførsel under the influence. Jeg begyndte først at se lys for enden af tunnelen, da jeg stoppede mit forbrug af diverse rusmidler under behandlingen. Det tog mig 2½ at acceptere. Men det hjalp!