Jeg har tidligere posted nogle artikler om forsøgene med (privat drevet) mobile fixerum i Kbh. Kommunen har nu fået øjnene op for det, og det er mundet ud i reelle jobs, til folk med kompetencerne.
Jeg er stor tilhænger af fixerummene, derfor smider jeg noget så sjældent som et jobopslag på dette site

Citat:
Sygeplejersker søges til Danmarks første kommunale stofindtagelsesrum
Vil du være med til at drive Danmarks første kommunale stofindtagelsesrum?
Københavns Kommune, Socialforvaltningen søger per 30. juli eller snarest muligt derefter 8-10 sygeplejersker i tidsbegrænsede ansættelser.
Københavns Kommunes Socialforvaltning samarbejder med Foreningen Fixerum om driften af to stofindtagelsesrum, indrettet i ombyggede ambulancer. Ordningen er midlertidig og forventes at ophøre ultimo oktober 2012, hvorefter et permanent stofindtagelsesrum vil være etableret.Der søges derfor 8 – 10 sygeplejersker i stillinger med varierende vagttyper. Der vil evt. være mulighed for videre ansættelse i det permanente stofindtagelsesrum, efter projektet udløber i oktober 2012.
Arbejdet består i at vejlede stofbrugere ved injektion af rusmidler. Det primære formål er at mindske og forebygge skader ved injektion af rusmidler. I forbindelse med rusmiddelforgiftninger eller andre alvorlige komplikationer ydes der livreddende førstehjælp.
Rådgivning om fysisk og psykisk comorbiditet ved misbrug er aktuelt, hvis stofbrugeren ønsker det. Ved behov ydes der rådgivning og vejledning om anden relevant social- og sundhedsfaglig behandling.
Der kan læses mere og ansøges via dette link:
http://www.peoplexs.com/Peoplexs22/Cand ... eID=382404(Mod må smide det i offtopic, hvis det passer bedre)