Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 21:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Halløj og god aften til alle jer på psy.

Var her forleden dag et smut forbi Matas for at købe nogle baldrian tabletter, da jeg har problemer med at falde til ro og også har en del søvnbesvær. Jeg har bare det problem at jeg ikke rigtig synes at jeg får en optimal virkning af pillerne og så var det at jeg tænkte, om nogle herinde kender et "fif" til at spice virkningen op, evt. en anden urt eller noget andet sammen med pillen? Jeg håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe, for vil gerne kunne holde ting ud, som f. eks. at sidde stille og spise mine måltider, eller se tv i en halv times tid, uden at blive urolig og distraheret af at tænke på ting som rengøring, opvask, osv. osv. lidt ligesom man kan med cannabis... Ved faktisk ikke om det bare er mig der har overvurderet pillerne og ved selvfølgelig godt at det aldrig bliver til at sammenligne med cannabis, men de af mine venner som bruger disse piller har kun nævnt godt om dem og siger af de virker utrolig godt på dem(sådan har jeg ihvertfald opfattet det). Sådan virker de desværrer ikke på mig..

Ved ikke helt hvordan jeg skal slutte den her af, da jeg nu er blevet meget ukoncentreret og i forvejen synes at det er svært at starte sådan en tråd og SLET ikke er så god til sådan noget her men tak fordi du ville læse det og jeg vil sætte pris på at du ligger en kommentar, hvis altså du ved noget om emnet

Mvh

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
du klarer det ganske udemærket, altså det med at lave tråde... Ikke noget at bekymre sig om der. Baldrian er, som du allerede har regnet ud, ikke noget man kan sidde og stene/chille med ligesom cannabis, det er urt med søvnfremmende egenskaber, det betyder ikke at den slukke dig som et lys, men at du vil have lettere ved at slappe af - hvis du altså prøver og giver det tid. :) Hvis du endelig skulle spice det op med noget, skulle det være en antihistamin, men det kan jeg ikke udtale mig om, har ikke erfaringer med dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stærk baldrian er ikke særligt stærkt. Jeg har en mistanke om at baldrian kun virker for dem der lever efter Brugsens sundheds pyramide, ikke ikke bruger rusmidler til dagligt osv.

Og så tiltrækker den katte, en slimsvamp (Physarum polycephalum) der ligner et organisk biprodukt fra en rigtig uheldig forkølelse og måske rotter
:whogives:

Læser jeg din post korrekt, så leder du faktisk mere efter noget at slappe af på end noget du falder i søvn på?
Jeg kender ikke til nogle gode kemiske genveje at slappe af på, de er alle potentiel afhængigheds skabende og/eller giftige.
Hvis du har det på den måde, til dagligt, at du ikke kan side og slappe af i en halv time uden at begynde at gå i cirkler om dig selv, så burde måske gå op til en læge og snakke med ham/hende inden du begynder at selvmedicinere med noget der stærkere end tjald og et glas vin.
Men hvis du vil have noget at falde i søvn på og vil følge dem milde urte vej, så er der sådan noget som humle puder. Det er et pudevår hvor man kommer noget humle, helst blomster, i og lægger den i nærheden af sit hoved når man lægger sig til at sove. Og forskellige former for urtete -flere af dem skal ikke undervurderes- men kan ikke lige huske nogle gode blandinger, da det er lang tid siden jeg har brugt den slags. Men der sikkert andre her der kender nogle.
Hvad ang. anti-histaminer så er problemet at det er de gamle og mest giftige der er dem der virker bedst og jeg vil virkelig ikke råde dig til at bruge det stads undtagen i nødsituationer. Efter min beskedne mening er de bedste/værste Phenergan, det aktive stof i dem er Promethazin.
Pas på dig selv.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene.
@bindegal - har faktisk snakket med min læge og han har nu henvist mig til psykiatrisk undersøgelse, da han mener at jeg har noget ADHD og socialfobi, men han kan ikke bare stille en diagnose fordi han ikke er uddannet til den slags og så ikke har 100 % styr på det. Har været der en gang og nu skal jeg derhen 4-5 gange igen om et stykke tid, har bare glemt hvornår, men kæresten holder styr på den slags, hehe :)

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
bindegal skrev:
Hvad ang. anti-histaminer så er problemet at det er de gamle og mest giftige der er dem der virker bedst og jeg vil virkelig ikke råde dig til at bruge det stads undtagen i nødsituationer. Efter min beskedne mening er de bedste/værste Phenergan, det aktive stof i dem er Promethazin.

Når nu du siger Promethazin er giftigt, hvad mener du så? Spørger fordi jeg ind i mellem tager en phenergan mod søvnløshed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Promethazin har en masse dumme bivirkninger, hvis du har taget dem har du sikkert haft nogle af dem som tør mund, daglig brug for at sove på eller slappe af på er simpelthen ikke godt for din krop. Promethazin var en af grunden til at man fik lavet det første antipsykotika Chlorpromazin som var en revolution da det kom ud men ikke bliver brugt særligt meget mere pga. bivirkningerne som er nogle af de samme som Promethazin bla. akatisi (rastløshed). Jeg ved faktisk ikke hvorfor de stadigvæk er i håndkøb (ikke fordi jeg klager) F.eks i US. er det på recept, det bliver bla. brugt i det notoriske Purple drank.
Ikke fordi der noget farligt ved at have en pakke phenergan i sit medicinskab til nødsituationer, man skal bare vide det er noget skrapt stats og man skal være forsigtig med det, bla. også hvad man blander det med! Ta' sådan to blå sataner fordi du skal med bussen til familiefest og så ellers gå i gang med rødvinen som man plejer kan godt give en nogle ubehagelige overraskelser.

Medlem
Brugeravatar

Jeg spiste en gang en halv pakke fordi jeg ikke kunne falde i søvn og det hjalp ikke det mindste.

Junior medlem

Geografisk sted: Esbjerg
sys ikke de virker. Mine forældre gav mig dem da jeg var en 14-16 år. Hvis det gør noget er det kun være end før. For alt ender med at stinke langt væk af de piller, hvilket ikke ligefrem hjælper med at falde i søvn.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]