Stærk baldrian er ikke særligt stærkt. Jeg har en mistanke om at baldrian kun virker for dem der lever efter Brugsens sundheds pyramide, ikke ikke bruger rusmidler til dagligt osv.
Og så tiltrækker den katte, en slimsvamp (
Physarum polycephalum) der ligner et organisk biprodukt fra en rigtig uheldig forkølelse og måske rotter
Læser jeg din post korrekt, så leder du faktisk mere efter noget at slappe af på end noget du falder i søvn på?
Jeg kender ikke til nogle gode kemiske genveje at slappe af på, de er alle potentiel afhængigheds skabende og/eller giftige.
Hvis du har det på den måde, til dagligt, at du ikke kan side og slappe af i en halv time uden at begynde at gå i cirkler om dig selv, så burde måske gå op til en læge og snakke med ham/hende inden du begynder at selvmedicinere med noget der stærkere end tjald og et glas vin.
Men hvis du vil have noget at falde i søvn på og vil følge dem milde urte vej, så er der sådan noget som humle puder. Det er et pudevår hvor man kommer noget humle, helst blomster, i og lægger den i nærheden af sit hoved når man lægger sig til at sove. Og forskellige former for urtete -flere af dem skal ikke undervurderes- men kan ikke lige huske nogle gode blandinger, da det er lang tid siden jeg har brugt den slags. Men der sikkert andre her der kender nogle.
Hvad ang. anti-histaminer så er problemet at det er de gamle og mest giftige der er dem der virker bedst og jeg vil virkelig ikke råde dig til at bruge det stads undtagen i nødsituationer. Efter min beskedne mening er de bedste/værste Phenergan, det aktive stof i dem er Promethazin.
Pas på dig selv.