Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 21:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Aller først, undskyld hvis det er den forkerte kategori. Vidste ikke lige hvor jeg skulle smide den ;-)

Nå, nu til sagen.

Jeg skal for første gang til at tage amf - Jeg har aldrig prøvet stoffer for, og har altid været imod, fordi jeg nok har set lidt for mange film, og lyttet lidt for meget til BT.

Jeg har altid været ham der har sagt nej til alting, fordi det er farligt og jeg ved ikke hvad. (har nok lyttet for meget til medierne) Nu har jeg så besluttet mig for at prøve med nogle venner jeg stoler 100% på.

Er der nogle ting jeg burde vide? Tips, tricks et eller andet, som i mener en første gangs bruger burde vide?

Til sidst, fantastisk forum - Diskussion om forskellige rusmidler, så folk ved hvad de går ind til, og kan få hjælp hvis det er - RESPEKT herfra i hvert fald!

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
Hm, tag ikke mit ord for gode varer (Før en anden ERFAREN bruger siger god for det), men jeg havde selv 10 joint liggende til at "slå" mig selv ned på, hvis jeg skulle føle det behov. Så meget tror jeg (Med en mere moden holdning end dengang) ikke at 10 joints er nødvendig (Når man er 14, skal man jo drikke 1 kg, og spise 2 og ryge 5 //Sarkasme //Just to be sure...), ellers bare for mit vedkommende, noget godt up-tempo musik, KOLD-vand i køleskabbet også eller godt med selskab...

For at gøre min viden op i værdi kan det jo lige nævnes mine erfaringener med Amfetamin kan tælles på ÈN hånd...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Husk at spise, selvom du ikke føler sult. Amfetamin sætter din krop i alarmberedskab i meget længere tid end den er bygget til, og det koster en masse ressourcer. Det er vigtigt at du fylder depoterne op løbende. Drik også vand løbende, mængden afhænger af dit aktivitetsniveau(hvis du danser skal du drikke en halv liter i timen, men hvis du sidder og ævler løs med de andre uden at bevæge dig så meget kan en del mindre gøre det.)

Derudover, så pga ovennævnte effekt, er det meget hårdt for både kroppen og psyken. Derfor er det bedst ikke at køre på for længe ad gangen(lad være med at tage flere døgn uden søvn, selvom det kan være fristende), og især er det vigtigt at du ikke gør det for ofte. Som minimum bør du have en måned imellem hver tur, 3 måneder er bedre.

Lad mig til slut tilføje at jeg har det sådan med amfetamin, at man ikke går glip af noget vigtigt i livet ved at undlade at prøve det. Det er fis og ballade, og kan i nogle sammenhænge være nyttigt, men konsekvenserne for helbredet er imo slet ikke det værd.

Anyway, jeg antager at du alligevel har besluttet dig for at gøre det, og i så fald ønsker jeg dig en fed fest. Pas på dig selv, og nyd natten :)

Junior medlem

Hvad tænker du på når du siger konsekvenserne for helbredet?

Og, tak for tipsne osv :)

Jeg gjorde det alligevel, og helt sikkert en fed fornemmelse man får!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad tænker du på når du siger konsekvenserne for helbredet?

Og, tak for tipsne osv :)

Jeg gjorde det alligevel, og helt sikkert en fed fornemmelse man får!

Well hvis du f.eks. kigger på erowid for (meth)amfetamin, så har det et ocean af bivirkninger. Det er virkelig noget der slider på kroppen. Både fysisk og psykisk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Drik vand, et glas i timen.
Spis noget! Uanset hvor meget du ikke har lyst til at spise, så spis. Gerne bananer.

Jeg er gået fra at bruge amfetamin som et fest stof, til et mere hyggestof, når jeg sidder i hyggelig selskab, eller skal spille xbox/computer hele natten. Så har man det også meget bedre dagen efter hvis man får sit vand og bananer.

Junior medlem

Rusen er slut. Huskede godt med vand, og drak ikke så meget alkohol.

Sidder tilbage med lidt blandede følelser. Det var fedt nok, men har det lidt underligt lige nu. Hundredevis af følelser. Føler mig lidt nedtrykt - Er det normalt?

Medlem
Brugeravatar

Ja det er meget normalt efter amfetamin, har flere bekendte der fik voldsom nedtur på dagen(e) efter.
Da jeg selv brugte amfetamin oplevede jeg ikke rigtigt den nedtur der.

Junior medlem

Okay, det er jeg alligevel lidt glad for at høre.

Dem jeg tog det med ( de har gjort det et stykke tid) har heller ikke oplevet det selv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man får helt klart en slem slem nedtur(lyst til at rulle sig sammen i fosterstilling, og stene The office hele dagen) De første gange, nogen knap så meget, andre rigtig meget.
Her er bananer godt, til dagen efter pga de hjælper kroppen med at lave 5-HTP, som senere bliver til serotonin (Er det ikke sådan?)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Næsten Flux. Bananer inderholder tryptofan, som er en tak "længere" nede end 5-htp.

tryptofan -> 5-htp -> serotonin (Er det ikke sådan?) :)

Edit; Det var jo sådan set også det du skrev.. Tømmermænd længe leve :cheers:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Næsten Flux. Bananer inderholder tryptofan, som er en tak "længere" nede end 5-htp.

tryptofan -> 5-htp -> serotonin (Er det ikke sådan?) :)

Edit; Det var jo sådan set også det du skrev.. Tømmermænd længe leve :cheers:

Det var faktisk næsten præcis det jeg skrev;

Citat:
hjælper kroppen med at lave 5-HTP, som senere bliver til serotonin (Er det ikke sådan?)

Haha :D :cheers:

Men tak for info, var lidt i tvivl om hvilket stof i bananen det var. Mener også at have hørt de er i kalkuner, hvis nogen var interreseret i at vide det :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Men er det ikke dopamin man er i underskud af, når man har taget amf, og ikke serotonin?

Medlem

Det drejer sig vist om dem begge.
Citat:
Amphetamine exerts its behavioral effects by modulating several key neurotransmitters in the brain, including dopamine, serotonin, and norepinephrine.

Citat:
Amphetamine has been found to exert similar effects on serotonin as on dopamine
http://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine#Primary_sites_of_action

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Forresten også i mælk! Altså tryptofan.

Har selv tænkt over det, og man plejer altid at høre at dopamin påvirker amf, og serotonin bliver stærkt påvirket af MDMA. Men tror nu at begge kamre bliver tømt.
Serotonin påvirker indlæring, humør, søvn, og også vasokonstriktion.
Dopamin bliver udløst når du belønner dig selv, som bl.a. amfetamin går direkte ind og påvirker.
Fx. bliver mange folk motiveret, og stimuleret når de tager amfetamin og kokain. Mens andre, bliver dovne og slet ikke stimuleret. Det er lavet undersøgelser der viser at det kræver normalt serotonin-niveau for at du bliver påvirket af amfetamin, mens de dovne bliver stimuleret og kommer op og køre på AMT, som er en serotonin-agonist.

Han forklarer lidt om det og linker til en artikel på engelsk her;
http://www.mindandmuscle.net/forum/3847 ... -serotonin

Håber i forstår, har lige røget dagens første pind :D

Junior medlem

Hold da op med en masse fancy ord der kom på banen :P

Rusen var helt klart fed, ikke underligt folk bliver afhængige - Men selv her mange timer efter rusen er forsvundet er jeg stadig ikke sulten, eller træt - Er ikke specielt nedtrykt mere, men føler mig helt done. Så det er var fedt at prøve, men synes sgu ikke det var det værd, når jeg tænker rusen kontra efter rusen.

Mange tak for hjælpen alle sammen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rusen var helt klart fed, ikke underligt folk bliver afhængige - Men selv her mange timer efter rusen er forsvundet er jeg stadig ikke sulten, eller træt - Er ikke specielt nedtrykt mere, men føler mig helt done. Så det er var fedt at prøve, men synes sgu ikke det var det værd, når jeg tænker rusen kontra efter rusen.

Lige præcis! Og hold fast i det...
For 3 måneder siden, kiggede jeg tilbage og opdagede at jeg hver weekend de sidste 6 måneder, havde taget amfetamin. Nogen gange 1 streg, nogle gange 5. Men havde ihvertfald taget noget, og hver gang havde jeg sagt at det bare ikke var det værd, og skulle ihvertfald ikke næste weekend. Men så kom næste weekend! og man opdager det slet slet ikke. Det er helveds-lorte stof!

Junior medlem

Kan slet ikke forestille mig tage det igen før om et stykke tid. Føler slet ikke at det var pengene, tiden, eller kræfterne værd.

Er der et andet stof, lidt a la Amf, som ligger i samme prisleje? Fordi rusen var jo fedt nok, så hvis jeg bare kunne undgå alt det der så kommer når rusen er væk, så ville det jo være OK :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan slet ikke forestille mig tage det igen før om et stykke tid. Føler slet ikke at det var pengene, tiden, eller kræfterne værd.

Er der et andet stof, lidt a la Amf, som ligger i samme prisleje? Fordi rusen var jo fedt nok, så hvis jeg bare kunne undgå alt det der så kommer når rusen er væk, så ville det jo være OK :)

Ja, det ville jo være pragtfuldt, men sådan er det bare ikke med narko ;) Hvad det giver, tager det tilbage.

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
jeg stadig ikke sulten, eller træt - Er ikke specielt nedtrykt mere, men føler mig helt done.

Selv har jeg det bedre med at tvinge noget suppe i mig, hvad angår humøret (Selv om det er lidt sent at komme med nu), synes jeg selv at en pind og en god griner film, hjælper bare en smule og kan du så tvinge lidt mad ned, er det klart det der hjælper mest på energien (For mig)...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]