EDIT: Det skal lige siges at jeg indtil videre kun ryger tjald 1 - 3 gange om måneden. Jeg er kun 18 og har taget den beslutning at jeg vil holde mig fra langt de fleste stoffer, indtil min hjerne og personlighed har udviklet sig, hvilket ofte ligger et sted mellem 23 - 25 år for mænd. Det er en beslutning jeg selv er lidt stolt af at have taget i den her alder, da mange af mine jævnaldrene er af en lidt anden opfattelse.
Efter min opfattelse er tjald absolut et af de stoffer der er aller slemmest mht. at stoppe din mentale udvikling, jeg har befundet mig i miljøet i 12 år, inde og ude af fængsler, har pushet, kendt tusindevis af stofmisbrugere, og altid prøvet at observere så meget som muligt, og min konklusion var klart at hashmisbrugerne var dem der var slemmest ramte.
Hvis du går ind i en hashers lejlighed, så er du ikke i tvivl, sofabord flyder med "hash-artikler", der er rodet, støvet, ulækkert og uhygiejnisk, og de tager tit ikke vare på egen personlig hygiejne.. Det er min erfaring, selvom den måske virker generaliserende.
De to stoffer jeg pt. helst vil advare imod er Kokain og Hash..