Det er helt klart bedre at man informerer om stoffer end at nægte oplysninger . Det bliver til en løftet pegefinger hvis den unge spørger på en forkert måde. Der var en ung en der spurgte om hvordan man fixer. Så kan man så spørge sig selv om det er klogt at vejlede denne unge gut. Jeg kom vist til at informere om hvordan man fixer. totalt dårlig stil nu når jeg tænker over det. Jeg har aldrig fixet og det er jeg kun glad for at jeg ikke har gjort. Det er jo ikke så godt at vågne i dommervagten, og det er der desværre risiko for hvis man roder med de stoffer, især hvis man fixer. Jeg vil komme til at have meget dårlig samvittighed hvis jeg finder ud af at han er på nålen nu ham den unge gut.
venlig hilsen
Martin
En der spørger til hvordan man fixer, er kommet til et punkt hvor denne person vil gøre det uanset om du fortæller hvordan man gør det
ordentligt eller ej. Jeg frekventerer en del andre, mindre HR orienterede boards, der blandt andet henvender sig til deciderede narkomaner, og der er meget ofte tråde hvor folk søger info omkring teknik. I disse tråde er der også altid en masse der hyler op om at det er det forkerte valg, at de selv fortyder det osv, men det hjælper ikke en skid. Folk der seriøst overvejer at fixe, har allerede et så heftigt (mis)brug at det enten er begyndt at knibe med pengene, eller at de simpelthen ikke får en ordentlig rus fra deres stof længere; ellers ville de aldrig kunne finde på at fikse... Med andre ord er de allerede pisse afhængige. Af denne er grund er det eneste fornuftige at vejlede omkring ordentlig teknik for at minimere skaderne(HARM REDUCTION). Selvfølgelig skal der også informeres om hvor langt ude man kommer, når man vælger at fixe, men at undlade at fortælle om hvordan man undgår at ødelægge sin krop ved fixning i et desperat håb om at det vil holde den spørgende fra det, er ufatteligt naivt, og kan i værste tilfælde føre til at personen kommer til at skade sig selv.