Hey, jeg har lige et spørgsmål til de, der ved noget om den slags:
Hvilke cigaretter er sundest at bruge? Prince har for en del tid siden introduceret deres (Re)defined serie, hvor i den gule pakke, der hedder SAND, indeholder 1 mg Tjære, 0,1 mg Nikotin, og 2 mg Kulilte. Og så står der på siden, at "This product is from sustainable managed forests and controlled sources.
http://www.pefc.org hvilket jeg ikke ved, om har nogen sundhedsmæssig værdi. Røgen er meget mere mild og klar, end de fleste andre cigaretter jeg har prøvet. Og man får ikke tilfredsstillet sit nikotin behov osv. med sådan en smøg.
Mit spørgsmål er dog specifikt rettet mod selve skadeligheds "værdien" og en overordnet vurdering af, hvilken cigaret på det danske marked, der er mindst sundhedsmæssigt skadelig - dvs. så rent produceret, og med så lidt "afhængighedsstoffer" og andet bras tilsat. Det er klart, at det sundeste er, IKKE at ryge. Men det er lidt ligesom hvis man vil spise et stykke slik - så kan man vælge at købe det stykke man synes smager bedst, eller man kan undersøge hvilken type slik der er bedst for kroppen, og så spise det i stedet - og derved opnå, eller bibeholde sit gode helbred, eller ihvertfald minimere den skade man frivilligt tilfører kroppen.