Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 22:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg begynder ganske snart til hypnoterapeut for at slippe af med min konstante spændingstilstand udåndet af flere år med angst, et par år med depression og manglende livslyst.

Jeg ved ikke hvad jeg skal forvente, jeg har dog hørt at ikke alle er modtagelige overfor hypnose. Dog vil jeg indrømme at jeg er et meget følsomt individ og derfor har jeg en forventning om at jeg vil være modtagelig, jeg krydser ihvertfald fingre. Jeg har før set både psykolog og psykiater og det hjalp da, men ikke meget. Jeg har svært ved at åbne mig, svært ved at lade mine tanker og følelser flyde frit. Der er en kæmpe mur bygget op imellem mig og resten af verden, så jeg nu håber på en gang for alle at få nedbrudt.

Jeg er allerede started med at skrive en masse ned omkring mine følelser og tanker, så jeg ikke falder over ordene og glemmer halvdelen når jeg ser min behandler, hvilket før har været et problem.

Jeg får ofte følelser af dyb håbløshed, hvilket ofte har resulteret i flugt, dvs. indtagelse af cannabis, alkohol, muskelafslappende eller smertestillende, det har næsten altid kastet mig ud af kurs angående min behandling fordi jeg helt glemme hvad jeg normalt døjer med og derfor ikke får prioriteret kampen højt nok. Det er slut

Motion, varme bade, meditation, socialt samvær med nære venner og den rette ernæring må overtage hvor stofferne fejlede, så jeg ikke glemmer mine prioriteter. Alt godt tager tid og homeostasis er en ond men nødvendig motherfucker.

Hvis I har nogen erfaringer eller ord med på vejen, så byd endelig ind. Tak for opmærksomheden.

Medlem

Jeg kan ihvertfald sige så meget, at du højst sandsynligt ikke får meget ud af din behandling, hvis du ikke stoler på din behandler.
Derudover, så synes jeg det er rigtig rart at være under hypnose.

Medlem
Brugeravatar

Prøv evt. at læse en bog omkring hypnoterapi.
Jeg har selv læst "Lær at forstå og praktisere selvhypnose" af Lars Zwisler. Den er super god og den giver blandt andet et rigtig godt indblik i hvad hypnose er og hvordan det fungerer. Efter at have læst og forstået bogen vil jeg ikke mene det skulle være et problem at komme i trance.
Ps så skulle hypnoterapi kunne bruges til rigtig mange ting, jeg tror bestemt det kan hjælpe dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg har prøvet det, med begrænset resultat. Det er selvsagt bivirkningsfrit, og som skrevet ovenfor, ganske behageligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak. Jeg vil prøve sætte mig ind i sagerne omkring hypnose inden min først behandling nu på fredag. Jeg håber på kemien er god med min terapeut ellers tvivler jeg desværre på om vi kommer nogen vegne. Jeg vil prøve så vidt som muligt at gå behandlingen i møde med et åbent sind. Lige pt. er jeg bare spændt, men spænding har før vendt sig til angst op til selve dagen. Så jeg vil fortsat kæmpe for at holde en positiv instilling.

Jeg er pt. sygemeldt fra mit arbejde som tilkaldervikar på en sfo. Jeg føler mig ikke i stand til at håndtere en hel flok hyperaktive møgunger, samt holde en smilende facade oppe en hel dag foran diverse kollegaer og forældre. Jeg har overvejet at fortælle lederen af institution om min kamp, men falder hele tiden fra det igen da jeg bliver nervøs for konsekvenser - hvilket er latterligt da min leder er pisseflink.

Vil det kunne betale sig at få almindelig samtale terapi ved siden af hypno-terapien?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du spænder meget, så kunne noget kropsterapi måske være en bedre metode. Især hvis du er dårlig til at åbne dig.
Lyder da også lækkert nok, bare at få en massage istedet for at snakke om al muligt

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg har ikke erfaring med hypnose, men det lyder rart :)
Jeg ønsker dig alt held og lykke med kampen!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har ualmindeligt god erfaring med hypnoterapi.

Jeg var i årevis diagnoseret med depression og angst. Lykkepiller og lignende hjalp ikke en skid. Men efter to sessions hos en hypnoterapeut, hvor ukendte konflikter blev løst, led jeg ikke længere af nogen psykiske problemer.

En hypnoterapeut er rigtig god til at skyde genvej ind i underbevidstheden, og ændre på ting der normalt ville tage årevis hos en normal psykolog.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Kommer der en update ?

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem

Kommer der en update ?

Jeg er også ret så nysgerrig efter en update!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg var igennem en enkelt session hos en hypnoterapeut. Det var svært at slappe af, som det nu plejer at være, men jeg fik sat mig til rette i en lænestol og gjorde mit bedste for at følge hans instrukser. Han formodede at lulle mig ind i en trance der mindede meget om den tilstand jeg opnår ved meditation og åndedrætøvelser. Det var ganske behageligt, men jeg havde alligevel svært ved at give mig 100% hen, da jeg har lidt svært ved at stole på folk.

Selvom jeg virkelig mente denne terapien det seriøst, blev jeg alligevel hylet lidt ud af den, da han sagde jeg skulle forestille mig en varm væske der ramte mit ansigt og løb ned af mit bryst. I know, men jeg kunne ikke lade vær med at trække på smulebåndet og forsøge at lade vær med at grine.

Da mine krop var afslappet begyndte terapien for alvor med visualiserings-øvelser. Jeg startede med at gå ned af en trappe til en elevator, som jeg gik ind i, for at trykke på den store knap der skulle bringe mig helt ned. Da jeg trådte ud af elevatoren var jeg i nogle naturskønne omgivelser. Terapeuten fortalte at der var en sø, som jeg så skulle melde ud om den stor eller lille. Jeg husker det som en lille sø. Jeg tog skoene og sokker ned af og trådte ud i et vandløb fra søen af og fortsatte over til et hul i jorden. Jeg fik besked på at kravle ned i dette hul. Jeg kravlede og kravlede, terapeuten spurgte mig flere gange hvor langt der var til bunden og jeg meldte ud at det tilsyneladende var bundløst. Jeg kravlede videre, længere og længere ned. Til sidst fortalte jeg ham at jeg kunne se bunden, hvilket jeg egentlig kun gjorde for at høre ham tilfreds, for jeg kunne ærligt talt ikke se det. Nå, men da jeg nåede bunden fik jeg besked på at grave indtil jeg stødte på et objekt, og dette objekt viste sig at være et kranie, som jeg fik besked på at tage med.

Nu var jeg oppe af hullet igen hvor jeg skulle forestille mig følelsen af anspændthed som et fysisk væsen. Jeg endte med at forestille mig en lille sort tornado med ondsindede øjne. Jeg skulle gå ind i denne følelse og mærke den blive mere og mere intens til de til sidst ikke kunne blive være. Det føltes temmelig ubehageligt.

Efter alt dette, ville han mig til at nævne en tid hvor jeg oplevede denne følelse af ubehag. Jeg huskede tilbage på tiden i folkeskolen. Hvor jeg ofte blev truet af en gruppe drenge fra de større klasser og på hvordan især tiden på skolen omkring vinteren var ganske forfærdelig. Når de fik fri før os, kunne de finde på at stå nede ved vores cykler og vente på os med snebolde der var stenhårde af is. Jeg turde aldrig sige eller gøre noget ved det og kom derfor hjem med hudafskrabninger i ansigtet efter disse episoder, som jeg skulle forklare - men tingene ændrede sig ikke før drengene gik ud af skolen.

Vi afsluttede herefter sessionen. Rigtig nok kom vi frem til den tidligste episode jeg husker med intens angst, men meget af tiden hvor han stillede mig spørgsmål, vidste jeg ærligt talt ikke hvad jeg skulle svare, så jeg skyndte mig bare at hive fat i det nærmeste jeg syntes der gav mening, for at gøre ham tilfreds. Hvilket ærligt talt tyder på at jeg ikke formode at slappe nok af. Det blev hurtigt akavet da han begyndte at spørge til vores næste tid og jeg havde egentlig bare lyst til at komme væk på det tidspunkt. Derfor valgte jeg at afslutte forløbet efter denne session og påbegynder nu et terapiforløb hos en samtaleterapeut i stedet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Var du selv klar over at denne barndomskonflikt stadig var så alvorlig, indeni dig?

Det er ret imponerende hvor meget bullshit hypnose skærer væk, og går direkte til kernen.

Anyways hvis ikke den session fik fjernet dit angst, så bør du som minimum, som du selv planlægger at gøre, lige få talt ud om det.

Tror du er mindst ca. 90% af vejen til mental sundhed nu. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]