Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 23:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen :)

Jeg er fornyligt blevet stoppet med en tændt joint af 2 civilbetjente udenforan min skole, sammen med 3 venner.
Vi havde ikke noget på os, ud over denne joint som jeg så blev hæftet for pga. jeg havde den i hånden :)
- Det er der jo så ikke noget at gøre ved, sket er sket.

Er så blevet kaldt til samtale på mit gymnasium hos rektor pga. den ovennævnte sag, hvor de vidste at jeg var blevet stoppet med den joint og ville faktik smide mig ud pga. 0 tolerance for euforiserende stoffer - Fik talt mig udenom :rocking:

Men mit spørgsmål er så:
Må politet godt informere min skole om at jeg er blevet stoppet, fordi ved at de har tavshedpligt, og ved at de ikke må fortælle om mine 3 kammerater da vi har ringet til stationen og fået det bekræftet :) - Ergo de har brudt deres tavshedpligt over for de 3.
Men hvad med míg? Ændre reglerne sig når man faktisk bliver taget for noget, eller er det igen, endnu et brud på deres tavshedspligt?

- Vi har alle 4 tænkt os at skrive klage til politimesteren i københavn, da vi blev opfordret til det at den lokale polititation - Mht. til de 3 andre kun :) Vi fik kun spurgt om når man blev tjekket/visiteret og her var meldingen at det havde de, og de måtte ikke kontakte skolen.

Nogle bud? :)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis du er under 18, kan politiet måske have synes at det kom din rektor ved, hvilket jeg er ret sikker på ikke er tilfældet..

Jeg tror i har en ret god klagesag, og at pågældende betjente står til en bøde/næse eller hvad man får for en sådan overtrædelse.
Så go for it - det kan være at betjentens bøde bliver større end din = win!

Junior medlem

Er 19 år gammel, og de tjekkede vores allesammens kørekort under sigtelsen! :)

Men tusind tak for svaret, vi armere os med de fine ord og skriver en klage * 4 :)!

Medlem

Geografisk sted: København
Kunne i måske været blevet set af nogle eller på overvågning?. Politiet gør jo bare deres skide arbejde, har selv prøvet fuldstændig lignede, det var nogle som havde ondt i røven som havde ringet til dem(tænk de gider komme, nok en kedelig arbejdsdag for politiet det var nu også i hellerup) men der nåede de ikk
Se hvem der smed den og vi alle nægtede, og vi havde ikke noget på os så den sluttede der. Men hold da kæft en plat situation jeg
Føler med dig. Tænk skolen
Overhovede må blande sig hvis nu det uden for skoletiden, men det nok fordi det på skolens grund. Hold kæft jeg ville blive tosset :) men HvIs det er dem som har kontaktet rektor så klag endelig! Og smør tykt på. Held og lykke
Husk at få halveret din bøde! :)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Politiet gør jo bare deres skide arbejde

At tage nogen for at bryde loven (her mht ulovlige stoffer) er én ting.
At sige det videre til uvedkommende er en helt anden ting. Politiet skal ikke gøre noget de ikke har mandat til. Tavshedspligten er til for at alle mulige ikke skal høre om ting de ikke har brug for, og ikke rager andre. Ligeså vel som vi ikke vil have læger til at sige til ens arbejdsplads at man har klamydia

Til en anden gang, så har de ikke krav på at se et kørekort medmindre i er i bil.
http://frihedsaktivisten.dk/fire-action ... 2-12-28-2/

Junior medlem

Det var en civil bil der holdte og bustede os - Muligvis har folk ringet for at de kom, men det er kun politimanden som havde mig og de andre navne, og derfor mener jeg at det er den enete måde rektor har fået det afvide.
Men vi går derop imorgen og beder dem fortælle hvem der har sagt det - Hvis de nægter går vi ud fra det er politiet :)

Det foregik i vore sidste frikvarter, med en time tilbage - Uden for skolenområde (på vej i kiosken) :D

Var også sikker på de havde overtrådt deres rettigheder :-)

Har nu også kontaktet gadejuristen og håber på noget juridisk støtte fra dem og så må vi se hvad der sker!

Tak for jeres hurtige svar, og mig og mine 3 venner vil nu helt sikkert få sat gang i en erstatningssag :)=

Medlem

Geografisk sted: København
Hold os gerne opdateret :-).
Frugthat, jeg syntes lige han skulle undersøge det nærmerelige inden vi drager for mange konklusioner ellers ja er det et klart brud på tavshedspligten, men nu siger han det var i skole tiden, der kunne være forbipassende, billister nogle der har set dem ud af er vinduet som er deres indentitet bekendt, mulighederne er mange men at rektor præcist ved hvordan og hvor ledes, det er mig en gåde. Men i hvert fald en plat sag, der er så mange mennesker der har ondt i røven.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]