Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 23:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Velkommen til Brahman! Utroligt interessant tråd, du lægger ud med. Det lyder til, at du har fået en gave i form af din "evne" til at se auraer og have spirituelle oplevelser. Jeg har før hørt folk berette lidt af det samme. Er det noget, du kan fortælle mere om?

Mht. HPPD:
Jeg har gennem de sidste to år indtaget en god del psykedelika, og har der igennem udviklet noget, jeg tror er en meget mild form for HPPD. Hvis jeg fokuserer på et sted, morfer det om til meget klart farvede mønstre. I starten havde jeg også oplevelser med tv-skærme, der bevægede sig (stilbilleder på tv-skærme), men det døde lige så stille. Alt dette begyndte dog først efter sommeren, hvor jeg havde deltaget i flere festivaller og taget godt med LSD. Jeg anser det som noget, jeg har taget med mig fra mine trips, og omfavner det for, hvad det nu er.
De psykedeliske stoffer har helt sikkert gjort mig mere åben overfor nye ideer og bærer en stor del af ansvaret for at jeg er, den jeg er i dag. Det opvejer i den grad de meget sparsomme negative oplevelser, jeg har haft.

Det er en super god beslutning at vente til du er ældre med stofferne. Det lyder som om, du har et kæmpe potentiale og kan opnå RIGTIG meget endnu. Psykedelika er mere eller mindre en genvej til det, du allerede oplever. Dog tror jeg, den "naturlige vej" er sundere for sindet.

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg har hørt en del skrækhistorier, blandt andet fra mine forældre der har fortalt mig om barndomsvenner der endte på psykiatrisk afdeling

Det virker lidt somom der er rigtig mange forældre der kender een der evt. kender een, som er røget ind på den lukkede pga. LSD ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fik engang en gevaldig overdose 2cb, der fik mig til at hallucinere ubehagelig kraftigt i 1 døgn. Det fortsatte i lang tid, aftagende, men som en slags HPPD. Så bl.a. præcis de samme ting som du beskriver her:

Citat:
På alle tidspunkter ser jeg en form for statisk mønster af pixels, lidt som på en gammel fjernsynsskærm. Det bliver mere prominent, når det er mørkt, da er det som om det træder mere ud i forgrunden, hvor det for det meste ligger i baggrunden. Nogle gange oplever jeg, at nogle pixels klumper sig sammen og lyser op på en neon-agtig vis og glider som geometriske mønstre henover mit synsfelt. Hvis jeg fokuserer på det og lægger mærke til det, kan det nogle gange se ud som om at der 'flyder' lette visuals/pixelsmønstre på vægge eller andre flader

Kunne også få nogle kraftige blå/hvid-negativer af hele synsfeltet der fryser lidt fast på hjernen, når jeg lukkede øjnene nogle gange. Det er dog ikke så slemt længere.
Jeg vil ikke benægte at der skulle være noget spirituelt, når du siger du oplever auraer hos folk osv. Men det kunne jo også være, som du selv foreslår, en slags medfødt HPPD. Du kan vel prøve at tage til lægen, og fortælle om det? Måske ikke din personlige læge, han viderestiller dig bare til en psykiater, der stikker dig noget antipsykotisk medicin eller sådan noget. Men opsøg en neurolog hvis du kan. Ved ikke lige hvad du har af muligheder i sundhedsvæsnet, men der findes flere sider på nettet, med neurologer der vist tager sig af den slags, de tager dog en del penge for det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er en følelse af at 'vågne op' på en eller anden vis, at man har levet sit liv uden rigtigt at opleve virkeligheden, som den er, men nærmere igennem en sky af tanker og identifikationer. Når jeg har gået dybt ned i dette, har jeg haft oplevelser af at være 'ren bevidsthed' og uomtvisteligt forbundet med alt andet.

Dette beskriver også visse af mine bedste psykedeliske oplevelser rigtigt godt, hvilket er lidt sjovt som materialist! Derudover har jeg også haft kraftige "HPPD-udsving", gerne under stærk emotionel påvirkning (men altså stadig ædru). Disse visuals kunne fuldt ud sammenlignes med visuals fra psykedelika.

Forresten ville jeg i dit tilfælde ikke tage psykedeliske stoffer (indtil du måske en dag føler at du virkeligt har brug for det). Det lyder som at du kan klarer det vigtige uden hjælpemidler, så hvorfor ikke gøre det? Personligt oplevede jeg i hvert fald at min hverdag blev mere psykedelisk efter brug, og spørgsmålet er om du ønsker det?

Dedikeret medlem

Hold ved denne følelse af fuld bevidsthed og at være opvågnet, praktiser det. Alan Watts sagde om LSD "When you get the message, hang up the phone", og det lyder til at du har fået glimt af virkeligheden, så jeg mener ikke der er grund til at bruge psychedeliske stoffer for dit vedkommende.

Jeg har desværre ingen idé om hvad det at du ser en aura om folk, kan være. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Lyt til din intuition! Gennem Meditation vil du finde ud af hvonår du bør tage psychedelia ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
min erfaring er at hvis man tror man er psykisk syg (hppd, eller lign.) kan man overbevise og fremprovokere tegn på hppd fra sin hjerne.
hvis ikke du tænker "det her kan IKKE være min hjerne der spiller mig et puds" - altså seriøse tegn på at der noget galt i dit hovede.
både hash, og meditation kan få en i en større psykedelisk trance i den rigtige setting, end man lige skulle tro.
før du overvejer psykedeliske stoffer så prøv dig frem med nogle lettere ting, hash, meditation og så frem deles :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]