Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 15:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er interesseret i rekonstruktion af Nordisk Shamanisme. I Norden har man brugt psykodeliske planter på linje med andre steder i verden.

Jeg har deltaget i indianske ceremonier, hvor man bl.a. bruger peyote. Bivirkningerne ved det aktive stof i peyote, meskalin, er til at have med at gøre.

De aktive danske planter er derimod knapt så ”ufarlige”. Da jeg ikke har lyst til at lave ritualer hvor nogen af deltagerne ikke kommer ordentligt tilbage, får skadet organer eller lignende, vil jeg høre hvilke erfaringer andre har med danske/nordiske planter?

Hvilke planer har vi hvor vi kender mængderne af de aktive stoffer og hvilke planer har vi hvor bivirkningerne er til at have med at gøre?

MVH. Gorbion

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Spids Nøgenhat aka Psilocybe Semilanceata er den første og bedste jeg lige kan komme på..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rød Fluesvamp aka Aminata Muscaria kan også anvendes og har efter sigende været brugt i fortiden. Der er dog den finte, at den indeholder et giftstof, som man skal af med først, hvilket man gør ved at tilberede den. Giftstoffet bliver neutraliseret (eller hva man skal sige) ved en lavere temperatur end det aktive stof, som giver dig trippet (muscimol), så en tur i ovnen ved én eller anden temperatur, skulle vist gøre tricket.
Jeg ved ikke så meget om det, eller hvad man kan forvente af trippet, men prøv at søg lidt rundt herinde, der er flere der har erfaring med det.
Men det er nok ikke lige det første man skal kaste sig ud i, der ville Spids Nøgenhat nok være at foretrække =)

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=38506
viewtopic.php?f=1&t=463&p=3939
etc

Senest rettet af Shambhala 19 apr 2013 11:12, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
http://www.stenlarris.dk/HALUBIL/HALUBOG.TXT

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.stenlarris.dk/HALUBIL/HALUBOG.TXT

Kunne ikke lade være med at læse lidt af den skøre Larris.

Quote fra indledningen "I øvrigt har
jeg kendskab til enkelte tilfælde, hvor små børn fik enten hash eller LSD:
Barnet havde et fint trip" :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er interesseret i rekonstruktion af Nordisk Shamanisme. I Norden har man brugt psykodeliske planter på linje med andre steder i verden.

Jeg har deltaget i indianske ceremonier, hvor man bl.a. bruger peyote. Bivirkningerne ved det aktive stof i peyote, meskalin, er til at have med at gøre.

De aktive danske planter er derimod knapt så ”ufarlige”. Da jeg ikke har lyst til at lave ritualer hvor nogen af deltagerne ikke kommer ordentligt tilbage, får skadet organer eller lignende, vil jeg høre hvilke erfaringer andre har med danske/nordiske planter?

Hvilke planer har vi hvor vi kender mængderne af de aktive stoffer og hvilke planer har vi hvor bivirkningerne er til at have med at gøre?

MVH. Gorbion

Du kunne prøve at drikke et glas sildelage, helst fra røde kryddersild. De vil nok give dig nogle psykodeliske - jeg ved ikke så meget om det, men har psykodeliske noget at gøre med psykedelisk?- og spirituelle oplevelser der har lige så meget at gøre med virkeligheden som dine amerikanske indianer seancer :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]