Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 19:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød
Hey psy.
Jeg er igang med nedtrapning og er lige kommer over på suboxone, jeg har før suboxonen kom ind i billedet været i nedtrapning med metadon. Jeg får nu 8 mg suboxone, men jeg kan mærke både på min krop og i min psyke at jeg ikke er klar til at være på suboxone. ( jeg har været på suboxone siden torsdag)
Mit spørgsmål er om hvis jeg stoppe med min suboxone, hvor langtid skal der så gå før jeg kan tage min metadon igen? Og skal jeg bare sige det som det er på misbrugscenteret ?
Vil metadon overhovedet have nogen effekt, hvis jeg skiftede over fra dag til dag ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
efter en hurtig søgning kan jeg se at Naloxon ,som jo er det aktive anti-dote i Subexone har en halverings tid på 1-1.5 timer. .. hvilket virker ret lav , så ved ikke om subexone har depot udløsning,...
men hvis det er tilfældet, at den kun er på 1.5 timer , skal det ganges med 3 for at det anses for at være ude a systemet.
men det virker lidt pudsigt efter min mening.
så vent til en der ved noget om Naloxon blander sig, jeg har kun brugt subexone et par gange , og grundet Naloxon syntes det er en mærkelig rus...

men hvad jeg kan svare dig på er: at selvfølgelig skal du sige det på misbrugs centeret , de er der for at hjælpe dig, og det hjælper aldrig , efter min mening , at skjule noget da de forhåbentlig forstår og respektere folk med et misbrug!
så hvorfor skjule det?
det er blevet meget bedre de sidste par år, eller nu kan jeg kun snakke om mine egne erfaringer, som er på psykiatrisk hospital , både ADHD og mani afdelingerne , men der fortæller jeg alt hvad jeg render og laver, og får ingen løftede pegefingre.

men husk at du skal vise motivation og vilje for at de gider tage dig seriøst.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Det er den anden vej som er kompliceret.. Der kan det ende fatalt med hardcore abstinenser..
Suboxone fylder alle receptorerne HELT op. Så der går et par dage før du kan mærke metadonen ordentligt.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød
Tak for jeres svar, jeg er kommet over på metadon igen og slap heldigvis for abstinenserne :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]