Du skelner mellem fornøjeligt og sjovt. Jeg bruger det også (dybest set) for min egen fornøjelses skyld, men det er slet ikke ensbetydende med det er sjovt. Jeg skriver selv rutsjebane-sjov i mit andet indlæg -- bruger du psykedelika på lige fod med en tur i Tivoli?
Pretty much. Mit brug af psykedeliske stoffer er i princippet ikke så forskelligt fra brug af andre stoffer. Det er noget, jeg bruger til at krydre en i forvejen god oplevelse som fester, koncerter, festivaller. Har da haft mange dybe oplevelser, men det er efterhånden begrænset, hvor mange af dem jeg får længere. Jeg synes, jeg kan nå en langt højere grad af bevidsthedsudvidelse, når jeg er ædru
Men selvf kommer det an på, hvilket stof det er. Mere ekstreme stoffer som DPT eller 5-meo-dmt ku jeg aldrig forestille mig at tage for fornøjelsens skyld. På det punkt kan jeg godt følge dig i, at der er nogle psykedeliske stoffer, man ikke kan tage for sjov. Eller der er sikkert nogen der kan, bare ikke mig.
Tenks skrev:
Hahahahahahaa. Selvfølgelig mener jeg ikke noget om nogen Gud. Hvor i alverden har du det fra? Jeg har et meget abstrakt religionsbillede, meget langt fra de traditionelle gudebilleder etc. Jeg skriver netop, at psykedeliske substanser skal bruges til at bearbejde eksempelvis ens religion. Hvad man finder ud af er individuelt (og jeg personligt er endnu ikke kommet frem til noget der minder om en almægtig skaber el.lign., faktisk snarere tværtimod, for konkret at besvare dit spørgmål om psykedelika på vor jord :b).
Jeg fik bare den idé, da du skrev "dets naturlige formål." Du lyder heller ikke som en, med et traditionelt religionsbillede
Lød som om, psykedeliske stoffer var her af en grund og nogen havde plantet dem der, for at vi kunne bruge dem til religionsdannelse. Jeg misforstod dig nok bare.