Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2024 23:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 okt 2013 12:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2013 11:52
Indlæg: 3
Verdens største undersøgelse om stoffer kommer til Danmark i midten af november, og vi har brug for jeres hjælp til nogle ting. Undersøgelsen går under navnet Global Drug Survey og er brugernes survey. Det er i øjeblikket den største undersøgelse nogensinde foretaget, med ikke mindre end 22.000 deltager fra hele verden. Vi undersøger den enkelte brugers lyst og glæde ved at tage stoffer. Vi er samtidigt interesseret i at fremme sundheden og mindske risikoen for skader hos dem, der tager stoffer. Undersøgelsen vil blive promoveret i de landsdækkende medier fra 15. november af.
Lige i øjeblikket arbejder vi hårdt på at få de sidste ting på plads inden lanceringen og vil gerne derfor spørge, om der nogen af jer der ved, hvor udbredt henholdsvis 8ball og AMF Base er i DK sammenhæng?
Det ville være en stor hjælp, hvis i havde tid og lyst til at svare.

De bedste hilsner fra teamet bag GDS Danmark.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 12:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Emnet er flyttet til Generel diskussion frem for videnskabsforum.

Held og lykke med arbejdet!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 12:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvad hewlede er 8ball?
Er dét det samme som en speedball mon?

Amfetamin base er ikke ret almindeligt så vidt jeg ved. Det meste kommer som sulfat-saltet..

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 12:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2011 15:45
Indlæg: 259
http://www.urbandictionary.com/define.p ... ght%20ball ? "Cocaine or Methamphetimine" ?

det ville være nice hvis i kaldte det, det rigtige navn så der ikke opstår tvivl :p


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 12:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Okay, det lader til at 8-ball er en kvantitativ betegnelse for 3,5g.. :D

Jeg er aldrig stødt på 3,5g's poser af noget..

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 12:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2013 11:52
Indlæg: 3
Tusind tak for svar - det er altid rart at blive klogere! Når vi spørger til eightball's er det primært kokain og amf. Men hvis eightballs ikke er så udbredt i DK som de er i Sydeuropa eksempelvis, hvilke andre inddelinger kommer kokain så i?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 12:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Tusind tak for svar - det er altid rart at blive klogere! Når vi spørger til eightball's er det primært kokain og amf. Men hvis eightballs ikke er så udbredt i DK som de er i Sydeuropa eksempelvis, hvilke andre inddelinger kommer kokain så i?


Antal gram.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 12:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
eller kg :P

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 13:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Begge dele er så godt som total ukendte på de danske markeder. Selvfølgelig findes der amfetaminbase her og der. Men er slet ikke noget der er udbredt på nogen som helst måde. Hvis du med hensyn til 8 ball mener Amitriptyline, så er det aldrig noget jeg er stødt på, på den ene eller anden måde.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 18:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Amfetaminbase - og methamfetaminbase, for den sags skyld - er en flydende substans og dermed uhåndterbar og ikke noget man bare sniffer eller spiser, da den tilmed er basisk/alkalisk.
Man lader en syre, f.eks. salt- eller svovlsyre reagere med basen for at danne et vandopløseligt og snifbart produkt - et hvidt pulver.

8Ball eller one eighth bruges steder hvor det metriske system ikke anvendes, f.eks i USA, der ligeledes anvender termer som dime bag og nickel bag, som dog referer til marihuanamængder.
One eighth referer selvfølgelig til 1/8 af en Ounce.

Go for it, GDS ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 19:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Tænkte også over om det virkelig var så let, som en ottendedel af en ounce.. I så fald mistolkede jeg spørgsmålet, en blandt flere andre kan jeg se :P

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 20:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Amfetaminbase - og methamfetaminbase, for den sags skyld - er en flydende substans og dermed uhåndterbar og ikke noget man bare sniffer eller spiser, da den tilmed er basisk/alkalisk.
Man lader en syre, f.eks. salt- eller svovlsyre reagere med basen for at danne et vandopløseligt og snifbart produkt - et hvidt pulver.

8Ball eller one eighth bruges steder hvor det metriske system ikke anvendes, f.eks i USA, der ligeledes anvender termer som dime bag og nickel bag, som dog referer til marihuanamængder.
One eighth referer selvfølgelig til 1/8 af en Ounce.

Go for it, GDS ;)

Opfølgningsspørgsmål til meth:
Jeg har flere gange set meth på drypflaske. Vil dette så typisk være et salt i opløsning?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 21:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Medmindre det stinker af fordærvet fisse, som freebasen gør, så er der nok tale om et vandopløseligt salt, ja!

Man støder efterhånden på mange obskure stoffer og formuleringer deraf :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2013 14:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2010 11:51
Indlæg: 96
Geografisk sted: Østrig
Hvad med speed paste? Er det altid et amfetamin-salt, som er blevet gjort fugtigt eller kan det også være amfetamin base (hvis man har lidt sjældne kilder)?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2013 19:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Ja det er et salt.

Amfetamin base er en flydende olie lignende substans svjv.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2013 19:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 nov 2010 21:31
Indlæg: 321
1/8 er den meste udbredte måde at sælge stoffer på i sydvest england. 1/8 eller 1/4 også kendt som quarters eller farmers daughters.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2014 22:40 
ellers bliver kokain (og andet) solgt som æg og det refererer til 10g


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team