Citat:
jeg har gennem årene studeret alternativ medicin, ikke professionelt, men af egen interesse.
lige i øjeblikket svæver jeg rundt om emnerne:
reishi, og shiitake svampe, psilocybin svampe, og mange flere svampe, som folk bruger som medicinske redskaber.
derfor ser jeg en del videoer, som er omhandlende folk, som lærer fra sig.
hvor jeg kan lærer om færdigheder, såsom at lave et medicinsk tinktur, eller et ekstrakt.
folk er gode til, i processen, at forklarer hvilken type medicinske egenskaber, at disse svampe har.
hvilket at jeg synes er aldeles brugbart info.
hvis at i har nogen erfaringer med at lave tinkturer eller andet af jeres svampe, så skriv venligst.
langsomt på den facon, skal jeg nok blive klogere!
Citat:
rent ud sagt så ser jeg videoer med praktisk information, og med lærerigt indhold
derfor vil jeg gerne bede folk om at henvise til nogen videoer, om medicinske svampe.
hvad end det handler om, tinkture, eller ekstrakter, eller svampe arter osv osv.
grunden til at jeg spørger jer, er fordi at jeg har nu set mange hundreder videoer, og jeg er egentligt træt af at finde nogen mega lange videoer uden reel kontext.
(med jeres hjælp, finder jeg vel hurtigere frem til de videoer, som er af bedre kvalitet)
...............................................
Citat:
I øvrigt:
jeg vil gerne bede om hjælp, til at indskrive nogle gode argumentationer, for at bruge psilocybin svampe.
som medicinske redskaber.
hvis I har viden om andre svampe, såsom reishi, shiitake, eller hvad end.
så PLEEAAASE byd ind, og gerne på en måde, der kan gøre alle læsere klogere, inklusive mig.
.....................................
Citat:
interessen om svampe som medicinske redskaber, har vokset sig på mig, eftersom at jeg har set en del inspirerende videoer.
og dette er blot en af dem:
denne video er med den kendte mykolog: Paul Stamets.
http://www.youtube.com/watch?v=Mjv8Zj1ABAcefter bare at have set en eller to videoer, hvor han er med, har jeg fået en enorm respekt for ham.
han er super intelligent, og er virkelig bare passioneret i det han laver.
.....................................
Citat:
en af de ting, som også har været med til at inspirere mig i mit lille studie.
er nogen topics, som jeg har set herinde på psychedelia.
hvor at der har været interessant indhold, om jeres oplevelser med psilocybin svampe.
Fanny er et godt eksempel.
og ham der trænede til Marathon mens han var på svampe hver anden dag.
og en del andre.
jeg har også selv haft en del interessante oplevelser med svampe, både lovlige og ulovlige.
jeg håber i tager det seriøst, og at mit danske sprog er nogenlunde nemt at forstå.