Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 00:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opioid hikke
Medlem

Geografisk sted: Østrig
For lidt over 24 timer siden begyndte jeg på 400mg kodein taget over 3 omgange for at ændre min døgnrytme (nej, andre metoder virker ikke på mig, basta). Siden anden dosis for 16 timer siden har jeg haft hikke næsten konstant. Det er nu 10 timer siden jeg tog min sidste dosis kodein på 90mg. Det har virket efter hensigten, problemet er bare at min hikke er stadig ikke væk.
Tror I kodeinen har forårsaget det?
Har I oplevet det? Er der noget, jeg kan gøre for at slippe helt af med hikken?
Hvornår SKAL hikken være væk, før jeg bør se en læge omkring det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg kan stoppe min hikke ved at "kvæle" den. det er jo en krampe i mellemgulvet, hvis du krøller dig sammen forover og spænder alt du kan i mavemusklerne(især omkring solar plexus) så bør hikken give op (det gør den i hvert fald på mig) efter højst en 5-6 hik, hold gerne vejret samtidigt. siden jeg fandt ud af det har jeg aldrig haft hikke mere end 2-3 minutter af gangen.

hvis du føler at det kan være farligt så bør du søge læge... jeg har ingen idé om hvor vidt det er farligt eller ej.

Chiliklaus hikker tit når han indtager chili... så hvem ved, måske kodein også kan (alkohol gir da i hvert fald hikke).

Dedikeret medlem

Det kan nemt være kodein'en som har givet dig hikke.
Det er ganske normalt at få hikke af opioder/opiater, jeg døjer selv med det nogle gange når der skal ses film med lidt klø :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det er med sikkerhed kodeinen.. :)
Jeg oplever det samme og rygning virker forstærkende på det.
Kodein er for øvrigt langt fra det eneste opiat/opioid jeg har oplevet det på

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Okay, tak for svarene. Jeg slugte en steak for 5 minutter siden (ikke på en gang), og hikken er stadig væk, så det er dejligt. Edit: hikke er tilbage :( Skal til at sove, så forhåbenligt vågner jeg uden hikke. Den kan selvfølgelig nå at komme igen, men jeg begynder langsomt at føle at kodeinen er ved at være helt ud af kroppen. Eftereffekterne er i hvert fald tæt på.
Jeg har tidligere brugt tramadol, hvor jeg ikke har oplevet uønskede virkninger - hverken kvalme eller hikke. Dog er effekten af tramadol for langt til mit formål og helt passende ved kodein. Har ikke prøvet nogle stærke opioider til formålet, og jeg har heller ingen planer om det, da det fungerer fint nok allerede med kodein. Bare træls med den hikke og kvalme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogen gange kan jeg få min væk ved at holde vejret.En gang er for det meste ikke nok,men nogen gange efter hinanden plejer at virke. :P

Junior medlem
Brugeravatar

Cannabis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hver gang jeg får hikke gør jeg altid følgende - Trækker vejret MEGET dybt og langt. Jeg sørger for hver gang jeg har pustet ud at suge luft ind med det samme igen osv osv osv. Det virker hver gang, og hikken stopper altid. Det kan virkelig ødelægge en rus at ligge og hikke imo!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]