Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 22:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

God aften :) Jeg har været ved at trappe ud af mit antipsykotiske medicin(Som jeg har fået forskellige præperater af i 9 år), da jeg har min tidligere psykiaters ord for jeg ikke har NOGEN SOM HELST sindsygelige symptomer på min skizofreni. Så det skide dejligt:) Jeg gik fra 800mg solian til 750mg uden at kunne mærke nogen ændring i min sindstilstand(på et måned 50mg hver måned, positivt naturligvis) Så ved godt det kun var meget lidt ned i dosis. Men da jeg nåede ned på 750mg, blev jeg ramt at den klassiske halsbetændelse med moderat feber. Det er godt og væld et måned siden. Lige siden har jeg haft en nerve eller lille muskel omkring det højre øje der "hopper" lidt. Ikke så musklen på nogen måde kramper, men en form for micro sammentrækning. Derefter begyndte næsetippen musklen at gører det samme. Det kører sådan skiftevis, kan tydeligt mærke det, men det gør på INGEN måde ondt. Kan heller ikke ses nu mindre man står 15cm fra mit ansigt. samtidig lider jeg af google søgning syndromet(Kan ikke lade være med at slå ting op på google:( Blev ramt af tanken hvad nu hvis det er tardive dyskenesia. Blev ramt af en enorm angst for om det kunne være det, for nu har jeg jo kæmpet for at få mit liv tilbage på fode igen :)

Så tænkte lidt, at hvis det ikke går væk af sig selv, hvilket jeg ikke aner om det gør. Så skal jeg hurtigst muligt ud af min antipsykotika, har jeg hvertfald en ide om. Men skriver til min egen læge i aften og så skriver han tilbage på mandag tror jeg. Jeg har allerede en samtale med ham torsdag omkring noget andet, så tænker at jeg vil få sat et eller andet igang der. Men hold kæft jeg er angst for om det kan være det, er nærmest røget ned i et hul af tristhed og kvalme fordi jeg er meget bange. Fik ligefrem et review af mit liv og hvor langt jeg er kommet og alle minderne og sorgen. Kan ikke klare at skulle bævle med en underliggende skade på min hjerne. Er det overhovedet muligt at trappe mig ud af antipsykotika akut ved hjælp af benzo(Har ingen misbrugstendenser til disse stoffer) eller er det helt umuligt at seponere antipsykotisk medicin? Håber i vil i det mindste skrive jeres kommentar og så vender jeg selvfølgelig tilbage med svar fra lægen i den kommende uge, hvis i er interesseret.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Du er nødt til at passe på med at diagnosticere og medicinere dig selv! Det er positivt at du er opmærksom på ændringer i din krop, og at du forsøger at være belæst omkring bl.a. din medicin og de bivirkninger den kan have. Det hjælper både lægen og dig selv, hvis du er opmærksom, observerende og aktiv i nedtrapningsprocessen. Når du har været på antipsykotisk medicin i 9 år, er det vigtigt at du følger lægens anvisninger, hvis du vil ud af din medicin. Begynd endeligt ikke på benzodiazepiner, selvom det virker som et attraktivt alternativ. Skriv dine overvejelser ned, og snak med din læge om dem.

Husk at bevare roen, når angst, sorg, depression eller paranoia overrumpler dig. Det er okay at de er der, og indse, at hvor meget skade de gør afhænger af din attitude. Bevar roen, det gør hele processen lettere. Lav noget jordnært når tingende bliver alt for meget, såsom at tage opvasken, støvsuge, gå en tur, forberede madpakken, gå i bad, skrive, tegne. For mig virker du fattet og vågen, og du skriver sammenhængende. Det er en god værktøjskasse at starte med. Brug den til at få det bedre, i stedet for at bruge det til at få det dårligere!

Du kan virkelig få mange sygdomme til at matche hvordan du har det, hvis du vil. Det hedder hypokondri. Som informationssøgende individ (google syndrome? seriøst?) beriger du dit sind med oplysninger. Viden er et arsenal. Brug den ikke mod dig selv. Det er godt at du er opmærksom på mulige symptomer på tardive dyskinesa, men det betyder ikke at du har tardive dyskinesa (jeg tror at mange kan nikke genkendende til nogle af de symptomer uden medicin, i øvrigt). Konkluder ikke noget bag din læges ryg. Brug ikke din viden mod dig selv.

Husk at din tidligere psykiater allerede har sagt, at du er forbedret!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: langt ude
KoffeinEgern,

Rigtig mange går rundt med disse små muselspasmer i ansigtet. Det har intet med "tardive dyskinesia" at gøre. Det kan være, at kroppen mangler bestemte vitaminer eller mineraler. Koffein (som dit navn indeholder) kan også forårsage dette. Måske er det en bivirkning af det medicin du tager. Du har nok altid haft det i nogen grad, du har bare ikke lagt mærke til det.

Sygdommen du beskriver er meget mere dramatisk end det, du oplever. Du skriver ikke, at du slet ikke kan styre din krop og ansigt osv.

Medlem
Brugeravatar

Mit venstre øjenlåg og mine lægmuskler har det også med at spasse ud nogengange. Har været ved doktoren (pga. læggene). Og hun sagde det var helt normalt, og hvis jeg skulle gøre noget. Så skulle jeg spise noget magnesium. Som nu er et fast ritual af min morgen, det har hjulpet på det. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]