Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 22:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Hey guys.

Jeg er blevet ordineret Risperidon af min psykiater, som jeg tager 1 mg af dagligt. Jeg tager det mod min angst, og ikke mod bipolar, skizofreni eller psykose.
Jeg ved allerede nu, at det selvfølgelig er dumt, at tage drågz mens jeg er i behandling og ikke er 100% klar psykisk. Med det sagt, så skal jeg på Roskilde Festival for første gang i år, og jeg vil ikke udelukke at der kommer til at være lidt af hvert. Stimulanser har jeg erfaret forstærker min angst, så det har jeg intet problem med at sige nej tak til, jeg har generelt ikke svært ved at sige nej tak til at tage stoffer. Alligevel vil jeg ikke udelukke at der kommer til at være lidt ketamin til rådighed, og jeg er en sucker for keta, efter jeg fik prøvet det et til par fester i løbet af efteråret (små doser, da jeg samtidig havde drukket alkohol). Så spørgsmålet går selvfølgelig på, om der er nogle farlige interaktioner mellem min medicin og ketamin?

Udover det, har jeg lige et bonusspørgsmål. Jeg startede med at tage risperidon 0,5mg om dagen for en måned siden, nu er jeg blevet sat op på 1mg, som min psykiater regner med er den passende dose for mig (jeg skal altså ikke tage mere senere hen). Min psykiater sagde, da jeg begyndte at tage 0,5mg om dagen, at det ikke gjorde noget jeg drak alkohol, mens jeg er var i behandling. Er der nogen ændring, nu efter jeg er blevet sat op i dosis? Jeg glemte at få spurgt ham. :)

PS: Historier om, at jeg ikke må tage medicinen min psykiater giver mig og lignende, ville jeg sætte meget stor pris på, hvis blev holdt udenfor dette emne. :)

Senest rettet af Leah 27 maj 2014 02:02, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg prøver lige at op den her en gang, hvis der ikke er nogen der har et kvalificeret bud, som har set detn, må den gå i glemmerne. :)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Leah
måske er der ingen der svarer dig fordi du starter ud med at skrive:
Citat:
PS: Nej, jeg behøver ikke høre jeres sølvpapirs hatte historier med, at jeg ikke må tage medicinen min psykiater giver mig og bla bla bla.

Så er stilen jo ligesom lagt ;)
God tur til Roskilde.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så folk bliver offended af, at jeg ikke gider at høre: "At tage imod medicinen er ligesom at komme i psykisk spændetrøje, så ejer sundhedsstyrelsen dig, og du kommer ALDRIG ud af det igen."?
Hvis det er tilfældet, sletter jeg da meget gerne den del af indlægget. Jeg behøver bare ikke få at vide af folk, at jeg skal passe på over for min psykiater, ikke skal stole på ham osv. osv., da det kun vil føre til mere angst fra min side..

Site Admin
Brugeravatar

Kære Leah, hvis du vil stole på din psykiater er det helt din egen sag, og det vil jeg slet ikke gå i rette med. Til gengæld synes jeg, at du så bør være konsekvent med den tillid du giver ham,og lade være med at tage de der drågz du taler om, mens du er på medicin. Ellers virker det lidt dobbeltmoralsk når du på den ene side taler ned om dem som ikke stoler på psykiatere og kalder dem sølvpapirshatte, og på den anden side er så egenrådig, at du kun lytter til psykiateren, når det passer dig.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min psykiater har ikke sagt han ikke synes jeg skal tage stoffer, men jeg kunne på ingen måde forestille mig han ville synes det var skide smart. Det, at tjekke op på om der er nogle dårlige effekter de forskellige stoffer imellem, er også kun så jeg ved hvad jeg har med at gøre, hvis jeg vælger at taget eksempelvis ketamin. Jeg regner som sagt ikke med at tage nogle stoffer overhovedet, men jeg kender også mig selv godt nok til, at jeg godt kan komme til at falde i alligevel, når festen først er igang. (Stadig ikke nogle crazy komboer eller mængder, da jeg som regel altid har hovedet med mig).

Mht. mit nummer to spørgsmål, vil jeg bare gerne vide hvor jeg står alkohol mæssigt, siden jeg ikke nåede at spørge psykiateren og han ikke fortalte mig noget yderligere mht. alkohol, siden han sagde det var ok at jeg drak alkohol mens jeg var på 0,5mg. :)
Jeg omformulerer det med sølvpapirshatte, da det tilsyneladende lyder mere negativt, end jeg selv synes.

Insane psychedelia user!

Hvad med om du ringede til din psykiater og fik h*ns syn på sagen. Så er du fri for vores sølvpapirshatte. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skal da ellers love for, at folk herinde er blevet nærtagende med tiden. :D

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Stram liiiiige tøjlerne alle mand. Der er et par ret konkrete spørgsmål, trådstarter gerne vil have svar på. Sølvpapir og svinere hører til i off topic.

Medlem

Alkohol forstærker din medicins sløvende virkning.
Ikke for at sige, det er en god ide, men hvis din psykiater har sagt, du gerne må drikke lidt på 0,5mg - tror jeg, han står ved, at du stadig gerne må.
Jeg synes dog, du kun bør drikke moderat, og evt. vente lidt ekstra tid imellem øllerne, hvis de skulle slå hårdere end forventet. Drik evt svage drinks - så kan du skåle med uden at fylde alkohol i hver gang.

Site Admin
Brugeravatar

Så er der ryddet op i idiotiske indlæg.
Leah: Alkohol forstærker Risperidons sløvende virkning. Hvis du vil eksperimenterer med at drikke mens du tager stoffet, så hold dig i den lave ende, og lad være med at drikke dig rigtig fuld. Mht. Ketamin ved jeg ikke om det går ind og forstærker noget ved Risperidons virkning, men det sikre råd er at du holder dig fra det.

Er der nogen som har nogen erfaring på området?

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svar.
Jeg må prøve at holde mig på færre genstande til distortion/roskile så.
Jeg tænkte nok det var lidt at et long-shot mht. info om min medicin. Det er jo ikke ligefrem fordi der er det helt store rekreative potentiale, så der er nok ikke nogen der render rundt og tager det for sjov, men jeg kunne jo være heldig nogen vidste noget om det. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]