Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 01:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østerbro
Hej Alle!

Jeg vil meget gerne prøve at ligge i en Isolationstank eller som de siger på engelsk: Isolation Tank. Men jeg kan ikke finde ud af hvor. Hvem har sådan en til udlån?

Jeg har ringet og snakket med Skandinavisk Yoga og Meditationsskole og Natha Yoga i København, men begge steder henviser de til hinanden og siger at de havde engang sådan en... Men ingen af dem har en nu :(

Jeg prøvede at ringe til dem efter at ha googlet lidt rundt og faktisk fundet denne tråd herindefra:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... &sk=t&sd=a

Tråden er desværre over 7 år gammel, så jeg prøver igen med en ny tråd!

Den amerikanske komiker Joe Rogan har beskrevet isolationstanken og oplevelser opnået deri: http://www.youtube.com/watch?v=KeqmKwsvM58

Håber nogen kan hjælpe :-)
Mvh Rose Raven

Junior medlem
Brugeravatar

Forresten...prøvede at oprette under diverse, men er ny herinde og den landede under " Psilocybin svampe" ved en fejl...!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
I forbindelse med mit arbejde i et fitnesscenter læste jeg faktisk om netop sådan en tank for et par uger siden! Der var en artikel i magasinet "Fitnews" og var en slags anmeldelse af en vægtløstank i jylland. Du kan jo evt prøve at kontakte bladet eller fitnews.dk. 8)

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for hurtigt svar!

Ved ikke om anmeldelsen var fra Ruths hotel i Skagen, men en søgning på vægtløstank (kært barn har mange navne!) giver links til netop dem:

http://www.ruths-hotel.dk/wellness/faci ... tion-tank/

Der er dog lidt langt til Skagen, når man bor på Østerbro! Iøvrigt vil De ha 325,- kr. / 30 minutter. Måske det bare er prisen, men det forekommer mig lidt dyrt :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
[Tråd flyttet til Generelt]

On-topic: jeg har godt kunne tænke mig at prøve en isolationstank / sansedeprivationstank siden jeg engang så 'Altered States' i tidernes morgen, men fandt aldrig en, men kunne da være man skulle tage et smut til Skagen ved lejlighed. Tak for link, Rose Raven.

Junior medlem
Brugeravatar

Der er en side hvor man kan finde Floatation Tanks rundt om i verden: http://www.floatfinder.com/

Men men men....INGEN i DK!!!

Mht. de mange navne skulle man måske lave en liste. Det jeg kender som en isolationstank er det samme som:
Isolation Tank
Floatation Tank
Vægtløs Tank

Feel free to add new names :-)

Wiki'en kalder den Isolation tank: http://en.wikipedia.org/wiki/Isolation_tank

Mvh

Junior medlem
Brugeravatar

Velbekomme ThirdEyeFlood!

Men jeg vil nu prøve at finde en i Kbh. Det burde være muligt.
...Sidder og venter på en, der svarer at han/hun da lige har en i kælderen jeg kan låne :-)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Kan man ikke bygge en selv? Mit eget kendskab til de tanke begrænser sig til det afsnit af Simpsons hvor Homer kommer ud på en længere rejse i en, men for en som er god til at arbejde i glasfiber burde det da være muligt.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
man kan finde et hav af gamle brugte tanke der snildt kan ombygges til formålet.
Men er det ikke lidt bare et spørgsmål, om at lægge sig i badekaret med bind for øjnene og høreværn på? Ved godt man ikke lige flyder ovenpå, fordi vandet skal være meget saltholdigt, men det kan da ikke være langt fra den samme følelse....

Medlem

Jeg ved du kan prøve det i et spa bad der ligger i grøndals centret i Nordvest og et sted i indre by :-)
Ses et link som forhandler link?

Junior medlem
Brugeravatar

God ide Bubber, med at lave en selv! Men jeg er ikke så god til at arbejde i glasfiber (!) og har heller ikke så god plads til den hjemme :-)

Snoezel: Jeg tror ikke man opnår samme følelse i et badekar :-) Og det med at bygge en selv er heller ikke så nemt (udover at jeg ikke er håndværker og mangler plads hjemme!). Saltvandet man ligger i skal være præcis hud-temperatur og holdes konstant så man ikke føler varme/kulde.

Hele ideen med at gøre det, er at "snyde" hjernen til at føle vægtløshed og dermed "glemme" kroppen. Dermed skulle alle ressourcer i hjernen kunne bruges til tankevirksomhed.

Ifølge Joe Rogan, der ejer en selv og bruger den ugentligt, skulle oplevelsen ikke blive dårligere af at man i forvejen har taget bevidsthedsudviddende stoffer!

Tak til Alshabab. Jeg prøver at snakke med spa-stedet i Grøndals centret...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Rose Raven skrev:
Snoezel: Jeg tror ikke man opnår samme følelse i et badekar :-) Og det med at bygge en selv er heller ikke så nemt (udover at jeg ikke er håndværker og mangler plads hjemme!). Saltvandet man ligger i skal være præcis hud-temperatur og holdes konstant så man ikke føler varme/kulde.

Det med temperaturen komplicerer det selvfølgelig nok en hel del, men vil da mene at det stadig er muligt med en termostat og noget kobberrør af en art. Opfordrer dig selvfølgelig ikke til at kaste dig lige ud i det, men det kunne være et nice projekt at gå og fifle med, jeg har nemlig pladsen til det, så det var ikke nogen helt dum idé :P

Junior medlem
Brugeravatar

Lyder spændende Snoezel! Go for it!

...En anden ting er at der tilsyneladende er en mangel på dem herhjemme. Du kunne åbne en lille vægtløs-salon :-D

Junior medlem
Brugeravatar

Nu har jeg snakket med Grøndals Centret. De har noget de kalder Floating: http://www.kubik.kk.dk/groendalcentret/floating

Close but no Cigar! Det er en kabine og den virker ikke så lydisoleret. Men der er 36 grader varmt saltvand man kan flyde i og hvem ved om lydisoleringen kan kalres med nogle ørepropper?

Jeg vil ihf. prøve. Det koster 250 kr. for 5 kvarter. Jeg melder tilbage efter oplevelsen!

Junior medlem

Rose Raven skrev:
Nu har jeg snakket med Grøndals Centret. De har noget de kalder Floating: http://www.kubik.kk.dk/groendalcentret/floating

Close but no Cigar! Det er en kabine og den virker ikke så lydisoleret. Men der er 36 grader varmt saltvand man kan flyde i og hvem ved om lydisoleringen kan kalres med nogle ørepropper?

Jeg vil ihf. prøve. Det koster 250 kr. for 5 kvarter. Jeg melder tilbage efter oplevelsen!

Hvordan var det? :-]

Junior medlem
Brugeravatar

Hvordan var det? :-][/quote]

Har faktisk ikke prøvet endnu :(
Er nok meget tvivlende omkring Grøndals Centrets spa-bad med ørepropper overhovedet kan bruges til formålet.

Har dog ikke afskrevet det helt. Får nok fingeren ud, inden længe :-)

Junior medlem

Der findes en tank ved Kolding på
faadetbedre.dk
Bønstrupvej 11 6580 Vamdrup TLF 22983888
50 min 250 kr
5 stk 1000
10 stk 1750
Prøveaften hver sidste tirsdag i måneden til 100.- for 30 min

Junior medlem
Brugeravatar

Fedt GerVinnie.dk ! Takker og vil prøve det af på et tidspunkt :-)

Junior medlem

Hejsa!

Er der nogen der har fundet/prøvet en flydende siden sidste indlæg? Har hørt at der skulle være en af svømmehallerne i kbh, som har erhvervet sig en - men jeg har ikke fundet den.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Mr. Gone skrev:
http://kulturogfritid.kk.dk/gr%C3%B8ndal-centret/floating

Nice nice nice nice nice! Og med mulighed for egen musik endda. Det skal jeg helt sikkert gøre brug af. Tak for linket! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]