Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 19:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej med jer. Dette er første gang jeg skriver her på Psychedelia, så undskyld hvis jeg poster det forkerte sted.

Anyway, jeg skal til at tage LSD for første gang, men der er jo selvfølgelig ting jeg undrer mig over. F.eks: Hvor lang tid kan LSD egentlig holde? Jeg har hørt, at man skal have det i et køligt mørkt rum da sollys og fugt skader det, så det mister potensen. En anden ting jeg godt kunne tænke mig at spørge om er om det er klogt at tage det alene eller om det er absolut nødvendigt at tage det med en anden? Jeg har hørt at setting er vigtigt når man tager LSD, men tror I at hjemme er fint? Jeg havde tænkt mig at tage den efter mine forældre er gået i seng, men jeg ved ikke hvor meget jeg kan kontrollere mig selv. Kan I kontrollere jeg når i tripper på LSD? Jeg ved ikke lige hvad jeg forventer af et trip alene i et rum i flere timer, men det burde vel ikke være dårligt. Jeg har desuden meget af det, så det er vel fint at prøve lidt inden man bliver helt blæst på det.

Jeg glæder mig til at høre fra jer. Hav en god dag/nat.

Medlem

at tage det alene kan være en dejlig oplevelse men hvis der ikke er en tripsitter er du jo også på egen hånd hvis ting går galt.

hjemme er det de fleste vil foreslå til den første omgang da det er trygge og bekendte omgivelser.

jeg har indtil videre saktens kunne kontrollere mig selv på alle mine trips men har da trippet med folk som fløj rundt over det hele og det stoppede ikke selvom jeg bad dem om lige at gå lidt ned i gear.

det er altid en god ide at starte småt og arbejde sig op, mere er ikke nødvendigvis bedre som jeg selv fandt ud af på den hårde måde.

alt i alt hvis du starter småt ud kan jeg ikke se et problem med at tage det alene første gang selvom jeg vil foreslå at bede en om at være der hvis der skulle ske noget.

har ingen anelse om hvor lang tid lsd kan holde prøv at søg på google efter det, men koldt og tørt er altid det bedste

håber jeg var behjælpelig :)

Insane psychedelia user!

Synes måske ideen med at gøre det hjemme imens forældrene sover bør genovervejes. Trippet gør en temlig følsom og det vil være en noia tanke og have undervejs, at der lige pludselig kan stå en forældre med spørgsmål eller endnu værre brok.
Hvor gammel er du?

Junior medlem

Tak for dit svar, Bloodfighter. Det er en stor hjælp. :)

Faso, jeg kan godt se, at det måske ikke er den bedste idé, men jeg er bange for at vente hvis LSD 'en går i stykker. Jeg har egentlig intet problem med at vente. Spørgsmålet er bare om hvor let det går i stykker, for det ville jo åbenlyst være rigtigt "øv" hvis det gik i stykker.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Dont do it at home with parents! Hvis det som jeg har hørt fra folk minder bare en smule om at tage svampe, så må det godt nok være noget træls at vide ens forældre kan komme ind hvert øjeblik. Hvad hvis en af dem skal tisse en tår midt om natten mens du står og danser for dig selv ud i køkkenet og kæler med jeres elkedel?

Junior medlem

Haha ja, det ville nok være lidt mærkeligt.

Jeg har hørt at LSD er det der er inde i mushrooms men bare koncentreret. Jeg ved ikke om det er rigtigt.

Medlem

Det er ikke rigtigt. Svampe indeholder hovedsageligt Psilocybin. Det har intet med LSD at gøre, udover at begge er psychedeliske stoffer, og derfor har lignende effekter.

Dedikeret medlem

Captain skrev:
Haha ja, det ville nok være lidt mærkeligt.

Jeg har hørt at LSD er det der er inde i mushrooms men bare koncentreret. Jeg ved ikke om det er rigtigt.

hej! det er ikke korrekt! seriøst: LŒS GODT OP PÅ STOFFET, inden du gir dig i kast med det! -tryk på boardindeks oppe venstre hjørne og klik så på f.eks. leksikon, så er der rigeligt go information at finde.. eller brug søgemaskinen!

-ved du hva styrke dine mærker skulle være på? hva motiv er der på?

Mht. opbevaring så put dem i en zipbag og så i en bog, så holder de sig lœnge!..

Ang dosis:
klippet fra viewtopic.php?f=21&t=10977

LSD (d-lysergic acid diethylamide)

LSD, Blotter/frimærke [1]:
-- Let: ~ 40-60 mikrogram (1/4 - 1/2 af et mærke)
-- Moderat: ~ 80-120 mikrogram (3/4 - 1/1 af et mærke)
-- Kraftig: ~ 150 + mikrogram (2+ mærker)

LSD, Flydende [2]:
-- Let: (kan ikke doseres)
-- Moderat: 1 dråbe
-- Kraftig: 2 + dråber

NOTER:
[1] Blottermærke af typisk middelstyrke (100 mics).
[2] En dråbe af typisk middelstyrke (80 mics).

Dette er selvfølgelig udelukkende et henvisende bud da den eksakte
koncentration af LSD i væsker og på blotters meget tit ikke kendes.
Spørg din kilde efter styrken, og vær kritisk. Er svaret ikke fyldest-
gørende, så må du søge information andetsteds. Du kan fx. spørge
os her på forumet, om vi skulle kende en ca. styrke.

MERE INFORMATION:
Erowid.org: LSD Basics

mvh STWOD

(ps husk at holde mindst en måneds pause mellem trips!)

Junior medlem

Wow, tak for dit meget informative svar. Jeg har dog nogle spørgsmål til din post.

1. Hvad mener du med en "zipbag"?
2. Er dråber eller frimærker det der slår hårdest?
3. Hvorfor skal jeg vente en måned før jeg kan tage det igen?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
1: Lynlås pose. De små poser som man kan åbne og lukke igen. Dem man typisk får narko i.
2: Jeg tror ikke man kan sige at den ene slår hårdere end den anden. 180µg er 180µg.
3: Din psyke skal have tid til at komme ovenpå igen. Så får du også mere ud af dine trips og du undgår at opbygge en høj tolerance overfor LSD.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Er den pose man får når man køber hash en zipbag? Det er det vel?

Anyway, mange tak for dit svar. Jeg kan godt se hvordan ens psyke kan blive meget påvirket af at tage det og hvorfor man skal vente.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Ja, det er det. De ser sådan her ud.
Billede

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Med al respekt, vent til du er flyttet hjemmefra.
Du skal nok nå det.
I mellemtiden kan du nå at læse godt op på emnet.

Junior medlem

Det kunne godt være, jeg har ikke helt besluttet mig for hvad der skal ske.

Nu har jeg det på mig, men ved ikke lige hvornår jeg vil tage det.

Junior medlem

Hvor meget betaler i for jeres?

Medlem

prisdiskussion er imod reglerne

Medlem
Brugeravatar

Af de ting du nævner (store mængder, begrænset viden), så tror jeg ikke at det er LSD du har fået anskaffet dig. Jeg tror du har fået fat i en af 25(x)-NBOMe'erne. Måske 25i-NBOMe, da denne er ret ubredt i Danmark, og tit bliver solgt som LSD. Hvis dine mærker smager af noget, udover papir, så er det ikke LSD. LSD skal ikke smage af noget. Desuden så er 25-NBOMe'erne ikke aktive oralt, så du kan også teste ved at sluge et mærke, og så vente og se om du får nogen effekt. Hvis du ikke gør, så er det fordi at det ikke er LSD.

Junior medlem

Set & Setting is king.
Det er vist det eneste de andre ikke har rørt så meget ved, så tillad mig at give mine 5 ører. Om det er brugbart, se dét vides ikke.

Set = Din tilgang til stoffet, hvad du planlægger at få ud af det, om det bare skal være hygge, kreativt, intro-spektivt eller noget helt femte.
Setting = Det sted du "tripper" Kan varmt anbefale ude i en skov, generelt blandt naturen. Et rum er også helt iorden da der kan komme skønne visuals på
tapetet.

Min første gang var hjemme hos min mutter som næsten nybagt 20 årig. (Setting) Jeg vil til enhver tid anbefale alle at undgå nogen former for autoriteter når de tripper. Det er ikke just comfy.
Jeg hapsede 4 frimærker som blev solgt som 120 mikrogram (Stærk dose, jeg var virkelig uansvarlig!) med den tanke at jeg ville prøve det. (Set)

Havde så en ven komme forbi lidt inde i peaket som en mini-trip sitter.
Han var slet ikke forberedt og var dybt u-komfortabel med hele affæren, hvilket påvirkede mit trip negativt.

Jeg tager selv skylden for han var uforberedt. Der er masser af god trip-sitter information som jeg aldrig fik vist ham.

Det jeg lærte fra den episode var at jeg foretrækker at have et agenda inden. (Set) Da det ellers bliver dybt kaotisk (Ikke nødvendigvis på en dårlig måde dog.)
At jeg faktisk foretrækker at trippe alene. Kan godt være fordi jeg hælder til det intro-spektive, men at have andre omkring mig imens jeg tripper er bare en forstyrrelse medmindre de aktivt deltager i trippet.
At være kreativ imens jeg tripper var, af mangel på bedre ord, fantastisk. A+ will recommend!
Hvis jeg skal have en trip-sitter, er det alpha og omega at han/hun er så informeret som muligt. Allerhest vil jeg gerne have en guru/shaman (Hænger nok sammen med jeg hælder til det intro-spektive)

Med det sagt, så er der plads til en del, det handler mest om din egen psyke og hvad du selv finder komfortabelt.
Og så på falderebet, erowid og /r/psychonaut har en masse information omkring LSD jeg stærkt vil anbefale du læser. Jo mere du ved jo bedre rustet er du!

(Og aller, aller sidst (Lover jeg) LSD kan holde sig i år hvis det er opbevaret korrekt, tror det bedste er at pakke det ind og lægge det et tørt og mørkt sted. Eller fryser.)

Junior medlem

Et af de bedste svar. ^

Mange tak! Jeg skal nok læse det du anbefaler.

Junior medlem

Hvis du læser på de forskellige sider bliver det nok sagt flere gange, men følte nu alligevel en advarsel var fair.

Det er iorden at ryge fed imens du tripper, bare du er klar over at det kommer til at sparke det hele i femte gear.
Kan ikke huske hvorfor præcist, men et eller andet ved THC'en gør at LSD's effekter bliver fordoblet hvis ikke mere.

Det er fantastisk til at forlænge peaken, men du kan også blive revet rundt hvis dit peak iforvejen er temmelig vildt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]