Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 14:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej! Jeg har altid været meget fascineret af stoffer, og har også i mange år været flittig bruger. Jeg har været igennem en del uddannelser, men ingen af dem faldt rigtig i min smag, men er nu startet på psykologi, hvilket jeg synes er meget spændende, da jeg her har mulighed for at kombinere min interesse for stoffer og stoffers virkning på mennesker og deres liv, med en egentlig uddannelse.

Jeg er meget interesseret i at høre om der er andre, der er igang med at uddenne sig, overvejer at gøre det, eller har gjort sig nogle tanker om at uddanne sig indenfor noget med stoffer/misbrug/vejledning/whatever?

MVH. Nord.

Medlem
Brugeravatar

Har altid interesseret mig for hjernen, naturvidenskab, kemi. Har dog også altid været for doven til at lære det ordentligt (matematik er svææært). Studerer til at kunne slutte mig til rækkerne af anonyme DJØF-robotter.

Medlem
Brugeravatar

Hvad er dit formål med, at etablere kontakt til andre uddannede misbrugs behandlere eller med samme overvejelser?

Junior medlem
Brugeravatar

Levopa skrev:
Hvad er dit formål med, at etablere kontakt til andre uddannede misbrugs behandlere eller med samme overvejelser?

Jeg har lavet tråden fordi jeg synes, at det kunne være spændende at høre om der er andre, som har gjort sig de samme overvejelser. Hvorfor? Fordi jeg personligt synes det er uhyre spændende at kunne uddanne sig og forhåbentlig få et arbejde, hvor man måske kan bruge sin viden, erfaring, mv. med stoffer. Jeg synes det ville være fedt, hvis ens erfaring med stoffer kunne bruges til andere, måske mere positive formål, end ja, at tage stoffer.

Jeg har altid hadet uddannelse og har flere gange droppet ud af uddannelser, hvilket hver gang har været et kæmpe nederlag, men føler nu jeg har valgt rigtigt. Derfor kunne det være spændende med en "generel diskussion" af emnet uddannelse, her med henblik på narkorelaterede uddannelser.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har en drøm om at blive enten læse enten neurologi, eller psykologi, og jeg må sige at mine erfaringer med psykedeliske stoffer kun har givet mig mere blod på tanden.

Jeg har nogle oplevelser i baggagen fra min barndom, som gjorde at jeg konstant blev opmærksom på hvad andre mennesker tænkte om mig og hvordan de opførte sig. Jeg analyserede KONSTANT (gør det stadig) andre menneskers adfærd. Det var vel en slags forsvarsmekanisme af en art. Efterfølgende har jeg fået vendt denne "forsvarsmekanisme" til en positiv og enorm indsigt i andre menneskers psyke/psykiske helbred, og jeg er overbevist om at det er de psykedeliske stoffer (sammen med andre ting), der har hjulpet mig til at få vendt denne omfattende forsvarsmekanisme, til en form for omfattende empati i stedet.

Derfor vil jeg gerne tage del i feltet om psykedelisk terapi, da jeg er overbevist om at det er den vej psykiatrien skal, for at have en optimal effektivitet. Når jeg en gang er færdig med uddannelse osv selfølgelig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]