Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 01:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

gfd gfdg fd

Senest rettet af Richpiana 13 okt 2016 12:42, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Hvis det du siger er sandt, vil jeg råde dig til at skifte læge. Jeg ved ikke om du kan "anmelde" din læge, men det lyder satme noget skummelt det han har gang i, hvor længe har du fået dem udskrevet i første omgang?
Du skal have hjælp til at styre din angst, ikke proppes med benzoer resten af livet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Sagde du lige 4mg? :O

2mg skulle være mere end rigeligt til at slukke angsten!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
WTF.....

Det jo ik rohyppere, placebo vel......

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Med tanke på dine indlæg henover det sidste halve år, hvor du har skrevet, at du har været på alskens steroidkure, sniffet amfetamin så du var bange for at dø, spurgt efter hvordan du lettest kunne få din læge til at udskrive benzoer og nu dette indlæg, slår du mig som en person, der har seriøst brug for hjælp. Altså meget mere seriøst end anonym rådgivning på et internetboard. Hvis du ikke kan finde ud at bevæge dig rundt i verden uden at stjæle eller slå på andre mennesker, synes jeg du skal henvende dig til en psykiatrisk skadestue eller lignende: https://www.borger.dk/Sider/Psykiatriske-skadestuer.aspx. Kig evt. denne liste igennem: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=25506.

Jeg håber, du får det bedre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
@Andrusha
word.

Og hvis du allerede er de værste benzo abstinenser igennem så ta og få stoppet med de piller. Det kommer lidt bag på mig at det kommer bag på dig at man bliver kølig/ mister menneskeligheden af at spise benzoer hver dag, du ved tydeligvis godt at det er pillerne der bla bringer dig i din nuværende situation og det virker som om du er stærkt utilfreds med at skulle spise dem, så ta og se om du ikke kunne arbejde dig imod en nedtrapning og så til et stop, evt med en ny læges hjælp. Angst er desværre en normal bivirkning på overforbrug af benzoer, især hvis det var angst man startede med at tage dem imod, angst bør behandles på andre måder end med nervepiller.

ud over det tror jeg godt at pillen må udskrives i mere end en måned, jeg tror bare ikke at den bør blive det som ingen benzoer bør, da de alle har et ok stærkt afhængighedspotentiale, men hvis angsten æder patientens dag op og de måske ikke uden videre er til at få i behandling (så som kognitiv terapi) kan man vælge at udskrive til en løsning er fundet hvilket i værste tilfælde kan ende med at ødeligge patientens liv. Ud over det er jeg ret sikker på at læger godt må udskrive alprazolam da min gamle læge gjorde det, og min forrige.

Jeg sidder her og bliver lidt i tvivl når jeg læser nogle af din forrige post, du har søgt alprazolam for at få en high ser det mest ud til, ikke for at blive behandlet ? er du sikker på du ikke har presset højere og højere doser ud af lægen og nu er pist pga abstinenser og så er det alle andres skyld end din egen ? bliv ikke sur, stiller bare spørgsmål til det.

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Syntes du lige mangler at oplyse hvor længe du har taget/fået udskrevet pillerne før dit stop.

Ellers ønsker jeg dig held og lykke med at få styr på tingende.

Medlem

Dem har jeg fået i nogle måneder

Medlem

For a tvære ærlig tror jeg ikke på særligt meget af det du siger.

Men angående dit problem. Stoffer får ikke en til at gøre ting, man ikke vil have gjort alligevel. Der er bare kortere vej fra tanke til handling og "tanken" er ikke så gennemtænkt og evnen til at se og føle konsekvenserne er svækket.

Men det er simpelthen latterligt at sige at "x stof får mig til at tæske y person". Stoffer laver ikke om på din personlighed. De forstærker og svækker blot karakteristika.

1) Jeg tror du skal finde ud af hvorfor du har behov for opmærksomhed ved at "pynte" på sandheden.
2) Jeg tror det ender galt for dig hvis du ikke starter med at tage dig selv mere seriøst.

De to ting der kan du ikke løse alene. Du skal til en psykiater.

Ovenstående lyder måske hårdt og koldt, men du er nødt til at forstå alvoren i den situation du befinder dig i.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Cepha skrev:
Stoffer laver ikke om på din personlighed. De forstærker og svækker blot karakteristika.

Der er ellers bred enighed blandt eksperter m.fl om at stoffer kan give personlighedsændringer. Jeg har også selv oplevet flere folk der efter perioder med misbrug, uden tvivl har ændre personlighed.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Og så igen... Hvad er personlighedændringer, andet end en svækkelse/styrkelse af medfødte karaktertræk? Vi er vanedyr og hvis man har en stofvane over lang nok tid, vil de karaktertræk som den hhv. svækker og styrker med tiden også blive til vaner i ædru tilstand - ikke at disse er statiske, de er bare svære at ændre fordi vi ofte har svært ved at huske og erkende uønskede sider af os selv, selv hvis de åbenlyst er tilstede. Benzoer kan meget vel gøre en person følelseskold, når vedkommende er på dem, men lige præcis med benzoer hænger dette ikke nær så godt ved, fordi abstinenserne gør at man komme til at "føle mere" end man har været vant til under påvirkningen. Min psykiater fortalte mig f.eks, at CNS stimulanter udglatter ens følelsesregister over tid, så man rent faktisk kan ske at ende et sted hvor ting bare ikke føles hverken ligeså godt eller skidt som de plejede - igen, dette er bare vaner og vaner er fysiske ændringer i hjernen som er blevet mere eller mindre statiske, alt afhængigt hvor meget plasticitet din hjerne endnu besidder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]