Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 13:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa Psy :-)

Fra omkring et år siden prøvede jeg ecstacy for første gang, siden der har jeg taget nok i nærheden af 50 piller, flere gram emma, LSD, speed, coke en enkelt gang..
Det er gået hen og blevet virkelig nedern for mig for det var bare slet ikke en del af mig før hen, men nu kan jeg ikke engang tage i byen med buddies længere og drikke mig stiv uden at komme til at sidde dagen efter som jeg gør nu, og ikke have sovet fordi jeg har mødt en kammerat der har snitter..

Jeg føler at jeg virkelig gerne VIL stoppe, men når der er gået lidt tid så er det som om jeg bare gør det alligevel..
Jeg fatter det simpelthen ikke og det virker sådan set latterligt at spørge om hjælp - Jeg kan jo bare stoppe? -> Jeg har bare "stoppet" så mange gange nu.. Jeg aner ikke hvad fanden jeg skal gøre..

Et spørgsmål: Hvis jeg nu får hjælp fra misbrugscenter, er det noget der vil blive synligt for andre? Jeg går nemlig på gymnasiet og jeg vil virkelig ikke have at der er nogen der ved det her...

Jeg vil sætte stor pris på gode råd, motiverende råd og andet godt fra havet :p
Normalt er jeg en super dejlig og glad person, og nu har jeg efterhånden fået nok af at sidde totalt hakket af og smadre igennem til Angerfist..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det vil ikke være synligt for andre hvis du får hjælp fra misbrugscenter. Jeg synes det lyder som en god idé, mange steder har de rigtig gode tilbud, og erfaring med det de laver. Jeg er selv indskrevet lige pt., og føler virkelig jeg er i professionelle hænder.

For et par år tilbage tog jeg rigtig ofte i byen, og brugte størstedelen af min månedsløn på dette. Selvom jeg ikke havde planer om at indtage andet end alkohol, eller havde noget liggende, så snart jeg begyndte at blive småfuld, begyndte trangen også at melde sig til at tage kokain. Nok fordi jeg havde gjort det til en vane i tidens løb, og så forbinder min hjerne alkohol med kokain. Og så var det også alt for let for mig at skaffe det når trangen var der, det blev hurtigt let 'støde ind' i de mennesker der også tog.
Anyways, det der hjalp for mig, var egentlig at have lang tids afholdenhed fra at tage til fest/byen. Prøv at have lidt mere ro på den kommende tid, og have nogle afslappede weekender, i stedet for at give den gas. Og når du så har haft en lille pause med fester, og du føler dig klar til at få en skid på igen, så gør det sammen med folk, som du ved ikke selv tager narko (hvis du har sådan nogle venner).

Junior medlem

Hej Kneeph14,

Jeg ville mene at du står ved en skille-vej.
Og det er rigtig godt at du har gjort dig nogle tanker omkring det.
Enten kan du vælge at blive i den samme bane som ud har været i det sidste års tid (stimulans over-forbrug/misbrug) eller også må du tage en halv-kedelig tid hvor du lægger kraftige begrænsninger på dig selv - gerne et halvt års tid eller mere.
Resultatet af det første valg vil højst sandsynligt betyde at din uddannelse på længere sigt vil lide et knæk (eller som minimum blive påvirket) og det vil derefter sprede sig til andre dele af dit liv og tage en kraftig told.
Derved ikke sagt at du ikke kan nyde MDMA/stimulanser fremover, men ugentligt forbrug af det er SLET ikke nogen god ide og til sidst vil det oftest brede sig til dagligt forbrug hvis man først har startet glidebanen.

Angående et rusmiddelcenter så er det højst sandsynligt ikke noget dine venner eller lærere vil komme til at vide, jeg ville mene at de fleste steder går ret højt op i diskretion.

Prøv med noget motion, sund mad, aktiviteter der ikke har noget at gøre med stoffer (og hvor der ikke er nogen der er påvirkede af stimulanser osv) og andre gode aktiviteter med venner som ikke vil prøve at overtale dig til at putte mærkelige ting i næsen så de har nogen at lamme sammen med.

Alt lykke til, jeg villle mene at du står i en rigtig god situation da du netop har gjort dig dine egne tanker omkring det - det er det ikke alle der gør. :)

Junior medlem

Doktor SkørHat skrev:
Hej Kneeph14,

Jeg ville mene at du står ved en skille-vej.
Og det er rigtig godt at du har gjort dig nogle tanker omkring det.
Enten kan du vælge at blive i den samme bane som ud har været i det sidste års tid (stimulans over-forbrug/misbrug) eller også må du tage en halv-kedelig tid hvor du lægger kraftige begrænsninger på dig selv - gerne et halvt års tid eller mere.
Resultatet af det første valg vil højst sandsynligt betyde at din uddannelse på længere sigt vil lide et knæk (eller som minimum blive påvirket) og det vil derefter sprede sig til andre dele af dit liv og tage en kraftig told.
Derved ikke sagt at du ikke kan nyde MDMA/stimulanser fremover, men ugentligt forbrug af det er SLET ikke nogen god ide og til sidst vil det oftest brede sig til dagligt forbrug hvis man først har startet glidebanen.

Angående et rusmiddelcenter så er det højst sandsynligt ikke noget dine venner eller lærere vil komme til at vide, jeg ville mene at de fleste steder går ret højt op i diskretion.

Prøv med noget motion, sund mad, aktiviteter der ikke har noget at gøre med stoffer (og hvor der ikke er nogen der er påvirkede af stimulanser osv) og andre gode aktiviteter med venner som ikke vil prøve at overtale dig til at putte mærkelige ting i næsen så de har nogen at lamme sammen med.

Alt lykke til, jeg villle mene at du står i en rigtig god situation da du netop har gjort dig dine egne tanker omkring det - det er det ikke alle der gør. :)

Tusind tak for svar, jeg var sgu lige lidt ramt da jeg skrev dette oplæg, jeg har bare efterhånden opnået enighed med mig selv om at nu var det altså tid til at stoppe, og så tager jeg i byen med de intentioner at jeg vil have et par bajere, og så møder jeg bare altid nogen der har et eller andet pis.. :( Jeg vil undgå byen og leve lidt "kedeligt" det næste stykke tid, og så tror jeg ikke jeg har tænkt mig nogensinde at røre noget af det længere.. Det er bare slet ikke fedt længere, i starten var det så spændende at opleve den syge oplevelse, til sidst gjaldt det vidst bare om at glemme om min hverdag og mine problemer med skole osv, dette resulterede så i massive doser af ecstacy eller mdma bl.a...

Endnu engang tusind tak for svar, jeg er sgu glad for at nogen tager sig tid til at prøve at give nogle råd.. :)

Insane psychedelia user!

Hvis det nu ikke lykkes for dig at leve kedeligt, så er der ingen skam i at spørge om hjælp.
Jeg ville ønske jeg havde haft modet til det da jeg var ung, men der eksisterede psychedelia jo heller ikke, så jeg vidste ikke hvor nemt det er at få hjælpen og hvad den ville bestå af :)

Medlem

Eller findes der Narcotics Anonymous i alle større byer. Du kan forsøge sådan et møde. Tag ordet fra en der selv har været på bunden, gør noget før det er for sent.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]