The Doctor skrev:
Her skal set og setting dog være på plads. Dvs derhjemme, alene og under dyne.
Vi to kan nok godt blive enige om, at man aldrig rigtig er alene, men mener du stadig ikke at det er fordelagtigt at have en tripsitter som man stoler på og som ved hvordan man skal forholde sig i tilfælde af en åndelig/psykedelisk krise? Det er ikke for at hakke på nogen at jeg advokerer sådan for dette, men fordi jeg nærmest er overbevist om, at hvis jeg ikke selv havde haft mulighed for at se et venligt/kendt ansigt efter nogle af mine gennembrudsoplevelser, så tror jeg ikke, at jeg havde klaret den så langt i mit psykedeliske liv som jeg har.
Jeg har haft et gennembrud på svampe to gange - anden gang havde jeg ikke lyst til at tage kontakt til nogen lige bagefter, men jeg kunne mærke at det havde en utrolig vigtighed for mig. Blot dét at jeg fortalte min ven om det dagen efter at jeg havde trippet og han så smilte til mig og spurgte om det var godt, gjorde en verden til forskel på hvad jeg fik ud af trippet.
Første gang fik jeg besøg lige bagefter og fik dermed muligheden for at italesætte hvad jeg havde oplevet - man føler jo ofte at man har gennemskuet en større hemmelighed bag universets sammensætning. Hvis man ikke italesætter den, så kan man godt risikere at blive i den tro at man har gennemskuet det og så vokser egoet atter engang. Når du italesætter den psykedeliske oplevelse bliver du lynhurtigt klar over hvor meget større end dig selv den er...
Man kan selvfølgelig godt ringe til en ven, men psykedeliske stoffer og elektronik matcher som bekendt ikke altid på bedste vis, slet ikke hvis man lige er kommet ud af et transpersonligt stadie.