Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 16:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 mar 2015 23:42 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg bestilte nogle b.caapi blade og dem har politiet så taget. De ringede til mig tidligere for at informere mig om at jeg ville blive sigtet for at indføre DMT, da de mente at der var DMT i bladene.
Jeg forklarede dem at jeg ikke havde bestilt nogle blade med DMT og at det var en helt anden plante som indeholdt DMT.

B. caapi bliver jo traditionelt kaldt ayahuasca i Sydamerika, så jeg kunne forestille mig at dem som har sendt bladene til mig har skrevet at det var ayahuasca som var i posen. Og politiet mente at eftersom det var ayahuasca, så måtte det indeholde DMT.

Men det bringer mig til mit spørgsmål: Er MHRB lovligt i Danmark?
Det har jeg læst herinde at det er, og jeg har selv smidt om mig med denne information, men for at være ærlig, så ved jeg ikke om det er sandt.
Jeg kan ikke finde nogen steder hvor der direkte står om det er lovligt eller ulovligt, men eftersom at politiet kan tage nogle blade fra mig som de mener indeholder DMT, hvad stopper dem så fra at gøre det samme med MHRB?
Der er jo DMT i MHRB og ACRB.

:?:

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2015 11:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Så vidt jeg kan se i loven er MHRB ikke ulovligt. DMT er nævnt men ikke planter der indeholder DMT.
Men for f. eks psilocin og psilocybin er svampe nævnt og for meskalin div. kaktusser nævnt, så jeg tror tolden er ude på tynd is i din sag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2015 12:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Du kan købe Banisteriopsis caapi på ethnoplanet, altså en dansk side og butik - så hvis MHRB er Banisteriopsis caapi (søndagshjernen kan ikke lige afkode MHRB), er det ikke ulovligt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2015 13:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
MHRB = Mimosa Hostilis Root Bark, til de der skulle være i tvivl :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2015 16:57 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Ja, de har ikke rigtig nogen sag, da der slet ikke er DMT i de blade jeg bestilte.
Men de mener jo der er DMT deri og de ville oprindeligt sigte mig for at bestille DMT, jeg fik dog forklaret at det ikke var sagen, så de vil vist få testet bladene.

Men de må jo være af den overbevisning at der er nok til at sigte en hvis bare der er DMT i planten.
Så jeg kunne godt tænke mig at høre om der var nogle som vidste med sikkerhed om MHRB er lovligt.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2015 21:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2006 20:21
Indlæg: 910
Jeg har bestilt Mimosa Hostilis (Jurema) rodbark via ethnoplanet. Indpakningen var mærket med "not for human consumption"
Så det burde da være lovligt, da man stadig kan bestille det..

Spørger du mig om jeg er 100% sikker vil jeg sige: "arhh 96%" .. men hvis det var et spørgsmålet til en million ville jeg svare: "ja det er lovligt, så længe det ikke er til ekstraktion og menneskelig indtagelse" !! og den er altså svær at bevise!

Men seriøst. Jeg har da aldrig hørt om nogen der er blevet sigtet for at bestille DMT holdige planter. De har lavet en fejl her. Hvorfor spilder de dog deres tid med den slags når vi har tonsvis af fjolser der lige nu ligger og køre livsfarlig spritkørsel på de danske landeveje.. Jesus christ!

_________________
http://Lucipher.dk/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2015 21:52 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
De har heller ikke sigtet mig endnu, den skal lige forbi deres advokat eller sådan noget. Jeg insisterer i hvert fald på at bladene skal testes hvis de har i sinde at sigte mig.
Jeg har også set andre danske sider som har både MHRB og chacruna til salg, så umiddelbart skulle man tro det var lovligt at handle med plantedele som indeholder DMT.
Jeg er bare forundret over at de har taget min pakke under påskud af at der skulle være DMT i bladene, så derfor ville jeg høre om der var nogen som kunne komme med en håndfast begrundelse til at MHRB og div. skulle være lovligt eller ulovligt.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 00:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 17:18
Indlæg: 185
Selvfølgelig skal bladene testes. De har bevisbyrden og skal bevise de indeholder noget ulovligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 01:08 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg fik talt med dem tidligere. Vi blev enige om at de skulle sende bladene til test og så måtte vi tage den derfra.
Som det ser ud lige nu, er jeg sigtet for at indføre blade som indeholder DMT. Men der er ikke noget at komme efter. B. caapi indeholder ikke DMT. Så sagen skulle gerne frafaldes og jeg får mine blade udleveret.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 01:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 17:18
Indlæg: 185
Så vidt jeg kan se er det ikke ulovligt at købe, sælge og besidde Mimosa Hostilis Root Bar. Men det er ulovligt at ekstraktere DMT fra planterne. Så hvis de kan bevise at det var din intention eksempelvis vid aflytning, sms'er eller lignende eller taget DIF i øjeblikket er det ikke galt. Men tænk lige over årsag til du var i besiddelse af dem og tænk for nu over hvad du skriver og har skrevet herinde


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 01:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Cepha skrev:
Så vidt jeg kan se er det ikke ulovligt at købe, sælge og besidde Mimosa Hostilis Root Bar. Men det er ulovligt at ekstraktere DMT fra planterne. Så hvis de kan bevise at det var din intention eksempelvis vid aflytning, sms'er eller lignende eller taget DIF i øjeblikket er det ikke galt. Men tænk lige over årsag til du var i besiddelse af dem og tænk for nu over hvad du skriver og har skrevet herinde


Banisteriopsis C. indeholder ikke DMT, men er en MAOI-hæmmer - og bliver brugt i forbindelse med ayahuasca..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 02:19 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Cepha skrev:
Så vidt jeg kan se er det ikke ulovligt at købe, sælge og besidde Mimosa Hostilis Root Bar. Men det er ulovligt at ekstraktere DMT fra planterne. Så hvis de kan bevise at det var din intention eksempelvis vid aflytning, sms'er eller lignende eller taget DIF i øjeblikket er det ikke galt. Men tænk lige over årsag til du var i besiddelse af dem og tænk for nu over hvad du skriver og har skrevet herinde


Det var heller ikke MHRB de har konfiskeret, det er b.caapi som ikke indeholder DMT, så det er ligegyldigt hvad jeg skriver herinde. For der er ikke foregået noget ulovligt og der skal heller ikke foretages noget ulovligt.

Men hvis de kan tage nogle blade og sigte mig for at indføre DMT, hvad stopper dem så fra at gøre det med bark?

Jeg har selv sagt flere gange, både herinde og i mit privatliv, at MHRB er lovligt. At det først bliver ulovligt når man prøver at ekstrahere DMT derfra.
Men politiet mener jo åbenbart at det er nok hvis bare der er DMT i produktet. Eller, som i mit tilfælde, mistanke om at der skulle være DMT i produktet.

Så jeg er helt med på at MHRB er "lovligt". Men er det virkelig det? :?:

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 02:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 17:18
Indlæg: 185
Jeg forstår slet ikke det du skrive så. Det er ikke politiet, der skal dømme dig, det er en dommer. Hvis du ikke har gjort noget ulovligt, så dømmer dommeren dig ikke medmindre politiet lyver.

Godt nok er jeg langt fra fan er politiet, men det er dog meget sjældent de er korrupte. Jeg aner intet om de blade og planter og hvad der ellers er her. Jeg ved noget om kemikalier.

Men så vidt jeg kan se fra det de andre skriver er det ikke ulovligt at indføre og besidde hvad fanden det nu er for en gren der er DMT i, man må bare ikke hive DMT'en uden at grenen.

Så hvis politiet ikke har taget dig op fersk gerning igang med at få det DMT ud eller taget dig i besiddelse af DMT kan jeg ikke se problemet.

Det er tydeligt for mig nu, at jeg slet ikke skulle have blandt mig i denne debat fra starten. Jeg ved åbenlyst ikke nok om noget af det. Men den problemstiling du beskriver virker slet ikke som en problemstilling for mig, og så vidt jeg kan se er andre herinde enige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 21:34 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Du/I har helt sikkert ret. Jeg ved ikke hvordan forløbet ser ud fra sigtelse til man har en bøde i hånden, så det skal nok passe at en dommer ville se på sagen og sige at der ikke var noget at komme efter.

Jeg synes bare det var mærkeligt at få konfiskeret noget som var lovligt under påskud at det skulle indeholde noget ulovligt.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2016 17:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
Der er en masse planter der indeholder DMT og det samme gør dyr og mennesker ! Så det er igen noget med at man vil forbyde naturen ! Og noget med at de virkelig syge har så travlt med at finde nogle andre som de kan kalde syge og gøre ulovlige, og så er det ligemeget hvor sundt noget er. For hvis noget er for sundt så bliver det helt sikkert ulovligt i en syg verden !!!

Planterne er sjovt også ligeglade med om de er ulovlige. Spids nøgenhat har også den gode anarkist hat på og vokser gladeligt videre selvom den er ulovlig !!! At man kan gøre noget så smukt og rent til noget ulovligt beviser at vi lever i en syg verden !

Anyway så forstår jeg lovgivningen sådan at de træ og planter som kan bruges til Aya at de er ikke som sådan er ulovlige (og kan også bruges til andet som f.eks. at farve tøj med), men hvis man udtrækker DMT fra det så er det ulovligt. Det er det samme med f.eks. Valmuer som det ikke er ulovligt at have i sin have, eller Meskalin kaktuser som det ikke er ulovligt at have (og så vidt jeg ved heller ikke at spise), men det er ulovligt at lave Meskalinsulfat ud af dem. Cannabis frø er sjovt nok også lovlige, og det er også lovlig at besidde svampesporer til magiske svampe, og så vidt jeg ved også Mycelium som er forstadiet til Psilocybin svampe ! Om det er ulovligt at drikke Aya tror jeg ikke da der er flere 'shaman kurser' hvor man gør det ! Men det er sikkert ulovlig at sælge Aya drik, men nok ikke ulovligt selv at lave det ! Vedr. DMT, så er der også DMT i bla. søgræs, og det vokser mange steder uanset hvad loven siger !

Ovenstående er bare sådan som jeg forstår det, men der er ingen garanti for at det er rigtigt !

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2017 11:35 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
DrunkenHuman skrev:
Det er det samme med f.eks. Valmuer som det ikke er ulovligt at have i sin have, eller Meskalin kaktuser som det ikke er ulovligt at have ... og det er også lovlig at besidde svampesporer til magiske svampe, og så vidt jeg ved også Mycelium som er forstadiet til Psilocybin svampe ![

Det er desværre forkert.
Valmuer er ulovlige at have i din have. Det bliver bare ikke håndhævet (Liste A punkt 7)
Meskalinkaktusser er også ulovlige. (Liste B punkt 118)
Det samme med svampesporer (Liste B punkt 208)

Kilde


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2017 12:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
leaf skrev:
DrunkenHuman skrev:
Det er det samme med f.eks. Valmuer som det ikke er ulovligt at have i sin have, eller Meskalin kaktuser som det ikke er ulovligt at have ... og det er også lovlig at besidde svampesporer til magiske svampe, og så vidt jeg ved også Mycelium som er forstadiet til Psilocybin svampe ![

Det er desværre forkert.
Valmuer er ulovlige at have i din have. Det bliver bare ikke håndhævet (Liste A punkt 7)
Meskalinkaktusser er også ulovlige. (Liste B punkt 118)
Det samme med svampesporer (Liste B punkt 208)

Kilde


Vedr. valmuer, så kan man da købe frøene flere steder ! Er det ikke noget med at den er lovlig som prydplante sådan i praksis ? Har engang set et filmklip hvor Peter Øvig Knudsen viste dem frem i sin have og brugte dem som 'bevis' på Guds eksistens, og jeg mindes svagt noget om at Søren Rye også har dem !

Hvis Meskalin kaktuser er blevet ulovlige så er det da noget nyt. Det er da ikke mange år siden at jeg så dem til salg i Ethnoplanet !

Vedr. svampesporer og Mycelium, så er så vidt jeg ved Mycelium lovlig og det er det vidst også i USA ! Jeg mener bestemt at svampesporer har været lovlige, f.eks. til mikroskopi, men det er de måske heller ikke mere !

DET ER SYGT AT GØRE NATUREN ULOVLIG !

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Senest rettet af DrunkenHuman 02 jan 2017 13:24, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2017 12:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
DrunkenHuman:
Prøv nu lige at læse den kilde som er blevet linket til dig. Der kan du finde alle svar på dine spørgsmål.
Det er slet ikke så svært :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2017 13:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
Khazim skrev:
DrunkenHuman:
Prøv nu lige at læse den kilde som er blevet linket til dig. Der kan du finde alle svar på dine spørgsmål.
Det er slet ikke så svært :)


Jeg troede heller ikke at det ville være svært at forstå hvad jeg har skrevet ! Står der nogen steder i det jeg har skrevet at jeg benægter indeholdet af fu..... lovgivning ? Nutid og datid er ikke det samme vel, og måske betyder ikke kun måske, men mere bare æv eller at det kan diskuteres hvad ulovlig betyder sådan absolut set !

Jeg havde engang en lektor på uni der sagde at hvis der er noget som er ulovligt men som næsten alle eller mange gør alligevel (som f.eks. at hente ulovlig musik fra nettet), så er det ikke rigtigt ulovligt i praksis !

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team