Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dani Dögenigt har skrevet denne musikhistorieopgave om lighedstræk i trance/rave-kulturen og shamanistiske/indfødtes teknikker til åndelig ekstase gennem rytmer og stoffer.
Der lægges et særligt fokus på den nordiske/danske forest darkpsy scene.

http://data.xn--dgenigt-q1a.dk/DIEM/opg ... anisme.pdf

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var interessant læsning. Tak for den.

Jeg har én gang været i danse trance, og det kom i den grad bag på mig. Jeg er typen der aldrig danser f.eks. til familie fester, for det er jeg simpelthen for hæmmet, og selvbevidst, til at kaste mig ud i.

Det var nytårsaften og jeg skulle være alene, men det skulle da ikke forhindre mig i at ha' en fest med mig selv. Så jeg tog en mikrodosis LSD sidst på eftermiddagen, og ca. 2½ time senere spiste jeg 3,1 gram svampe.
Da de var begyndt at virke, og jeg havde høj musik kørende, ville jeg på et tidspunkt gå over i den anden ende af stuen for at vaporize lidt urt. Det tog et godt stykke tid at få fuldført, så inden jeg blev færdig havde svampene rigtig godt fat i mig.

Da jeg så gik tilbage mod sofaen skete det.
Jeg stoppede bare midt på gulvet og så begyndte jeg bare at danse derudaf. Det var ikke en bevidst handling. Jeg røg direkte ind i trancen. Jeg var på en og samme tid bevidst om at jeg dansede, men ikke hvordan jeg dansede. Det kom fra dybt inde i sindet. I ca. 30-40 min. stod jeg og nød den euforiske tilstand.
På et tidspunkt blev jeg en anelse mere bevidst, og begyndte at grine og grine, indtil jeg grinte så meget at jeg ikke kunne holde mig på benene længere, og lod mig falde ned på gulvet. Så lå jeg der og grinte videre og blev gennemskyllet af euforiske bølger i temmelig lang tid.

Jeg har stadig ikke en idé om hvordan det mon så ud, da jeg stod der og dansede.

Jeg må indrømme at jeg virkelig godt gad at tage til sådan en skovfest for at forsøge at opleve noget lignende igen, og sammen med andre.

Jeg havde det lækreste afterglow efter det trip, og jeg er ikke i tvivl om at det var danse trancen som udløste det.
Jeg fortalte om oplevelsen til flere venner, da den jo gjorde et kæmpe indtryk på mig, da jeg som sagt er typen der aldrig kunne/ville danse. Men det fik jeg ikke så meget respons på, da de ikke helt vidste hvordan de skulle forholde sig til sådan noget. Jeg tror de har en hemmelig konkurrence kørende bag min ryg, om hvem der kan ha' det mest lukkede sind. :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skoven
Dejlig læsning! rigtig godt arbejde..

- Sebastian Mullaert

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Det vil jeg lige læse på i morgen med friske øjne. Din korte beskrivelse fangede min interesse - tak for deling :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja rigtig fed læsning.

Hvad blev karakteren?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Fin læsning. :) good ole' terence
Jeg ved ikke, hvad opgaveformuleringen/kravene lød på. Hvis man kunne komme med konstruktiv kritik kunne det dog være, at du opererer på et overvejende redegørende niveau. Jeg ved ikke hvilke metoder man benytter i musikhistorie, men der må da være nogle, som man kan bruge til analytisk arbejde? Det tror jeg kunne løfte opgaven meget højt op. Men igen, jeg er ingen ekspert i det her felt, og ved ikke hvad rammerne for opgaven er. :D

God aften

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]