Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 18:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen. Jeg undrer mig over at der ikke er lavet en dokumentar omkring MXE endnu. Er der ikke andre der gerne vil vide mere omkring dette nye stof med potentiale som anti-depressiv og katalysator til meditation/spirituel udforskning. Bivirkninger og videre forskning ville også være spændende at høre om. Har self læst på de andre drug sider om folks oplevelser, bivirkninger og bla. også denne spændende artikel: http://www.vice.com/read/interview-with-ketamine-chemist-704-v18n2

Er der andre herinde på boardet der brænder for at lave film/dokumentarer/filmprojekter? - jeg slynger bare ideen ud :) jeg kan godt selv lide at nørde med film.

Junior medlem

Jo ville meget gerne se en dokumentar om mxe i nærmeste fremtid.. :) Især om et forholdsvis nyt research chemical som mxe.
Og også fordi at det bliver sammenlignet så meget med ketamin som er et stof rigtig mange er vild med.
Har selv personlig erfaring med mxe og ville bestemt også mene at det kan sammenlignes med ketaminen.
Sådan som jeg oplevede mxe vil jeg sige at det er mindst ligeså bedøvende som keta, men en del mindre psykedelisk.
Lavede en trip rapport dagen efter mit første møde med mxe :) kan da lige smide et link hvis du kunne være interesseret i og høre om det - viewtopic.php?f=44&t=49064

Fortsat god weekend :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har prøvet at sidde og søge lidt omkring MXE's neurotoxicitet, men kunne ikke lige finde noget konkret.
Jeg blev blot gjort opmærksom på sidste år, at det var ret skadeligt, og derfor har jeg ikke brugt det siden.
Men en dokumentar omkring MXE kunne være spændende - det har virkelig et stort potentiale umiddelbart, og har da hjulpet mig lige så meget som det har fucket mig op (eller bare de gange jeg har makset ud på det lol).
Generelt mangler der bare pisse meget information omkring narkotika, så hvis du mangler nogle anekdoter, så vil jeg gerne bidrage.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!

^Nu er de mærkbare bivirkninger og eventuel skade på hjernen ikke synonym. Det kan sagtens være pisse giftigt for hjernen uden du ligger mærke til det før der er gået år.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
spaffeh skrev:
Jeg blev blot gjort opmærksom på sidste år, at det var ret skadeligt, og derfor har jeg ikke brugt det siden.

Vil du uddybe? Jeg har brugt det forholdsvist meget og min erfaring fortæller mig at der ikke er de store, hvis nogle bivirkninger.

Har som sagt forsøgt at google mig til det, men vil lige prøve igen på et tidspunkt. Basically var det noget omkring dopamingenoptagelse mener jeg, som var rigtig græl. Og jeg har mærket det lidt på egen hånd, efter at have kørt meget af det.
Jeg prøver lige at finde ud af det!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Ville synes det var spændende med flere dokumentarer om forskellige RC'er. Eventuelt hvis man sørgede for at få noget HR med, ordentlig dosis, faresignaler ved OD, osv.

Hvis nogen har lyst til at gå i gang med at lave dokumentaren selv vil jeg da gerne give en hånd med så vidt muligt. Det gælder forøvrigt også andre der der har film projekter af den ene eller den anden slags.

Medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
ragamuffin skrev:
mærkbare bivirkninger og eventuel skade på hjernen ikke synonym. Det kan sagtens være pisse giftigt for hjernen uden du ligger mærke til det før der er gået år.

Hvordan ved man at der er skade på hjernen hvis der ikke er en mærkbar bivirkning?

Måske ved at få foretaget hjernescanninger før og efter hjernen eksponeres..

og de svære slipper fri.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
ragamuffin skrev:
^Nu er de mærkbare bivirkninger og eventuel skade på hjernen ikke synonym. Det kan sagtens være pisse giftigt for hjernen uden du ligger mærke til det før der er gået år.

Hvordan ved man at der er skade på hjernen hvis der ikke er en mærkbar bivirkning?

Det er, ja, omkring et år siden jeg tog det første gang, hvor jeg (næsten) bingede det i et par måneder. Jeg tvivler meget på jeg kommer til at opleve nogen bivirkninger i sammenhæng med det.

Vil du evt. komme med et eksempel på at man først bemærker skaden efter så lang tid? Jeg kan forstå det hvis man har muterende celler at man så først bemærker det når cancer udvikler sig, men jeg er ikke helt med i den her sammenhæng.

Det er noget med at genoptagelsen af dopamin, er et langsigtet projekt efter et MXE binge. Jeg oplevede, at mit energiniveau og humør var meget anderledes end før. Mit sind var ret meget mere en blank state of mind, end hvad det normalt er.
still searchin

Medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Skyggen skrev:
Mr. Gone skrev:

Måske ved at få foretaget hjernescanninger før og efter hjernen eksponeres..

IMHO så er det irrelevant hvad en scanning viser, med mindre der opstår mærkbare følgevirkninger.

Jamen så var dit spørgsmål også irrelevant.. :p

og de svære slipper fri.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]