Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Jeg er kommet i en lidt penibel sitaution som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre ved.

Har en diagnose der hedder at min 5. lændehvirvel er groet sammen med korsbenet, samt skæv ryg. Så har milde rygsmerter stortset dagligt, så er vant til at håndtere dem, også uden smertestillende. det har bare aldrig været så slemt som den her gang. Har muligvis en form for gigt også, det er der dog ikke nogen diagnose på endnu. Har en aftale med en gigtlæge her d. 2.9.

Sagen er den at jeg siden torsdag aften har haft en sindsyg stikkende smerte i højre side af min lænd, tror det er en muskel eller nerve der er kommet i klemme, kan godt sidde ned men kun med stærke ubehagelige smerter, kan kun ligge på højre side med benet strakt, det bedste er at gå lidt rundt, selvom det heller ikke er smertefrit.

Fik så nogle dolol 50mg ved min far der har 10 diskusprolapser, Tog 2 stk inden for 2-4 timer lørdag aften kl. 17 og kl. 20, og de tog ikke engang toppen af smerterne. Tog derfor til vagtlægen lørdag nat kl. 1, indrømmer gerne grundet tidspunktet, at jeg nok var pænt skæv og rødøjet ude ved vagtlægen, ikke skide smart i know. Han ville så give mig et eller andet der starter med b, kan ikke huske hvad det hed, men det havde han ikke noget af. Så måtte tage hjem igen uden at have fået noget smertestillende. Spurgte ham direkte om det var fordi jeg havde røget og drukket nogle øl han ikke kunne give mig noget stærkere, det svarede han ja til.

Har så lige været ved min egen læge idag, heller ikke her kunne jeg få noget stærkere til mine smerter. Fik en sprøjte i lænden/røven som har hjulpet HELT LIDT kun. Spurgte ham om jeg kunne få nogle dolol eller noget andet stærkere til senere når sprøjten ikke virker mere, det kunne jeg ikke. Hans svar til det var at jeg kunne tage ibuprofen eller ibumetin. Og de hjælper jo bare SLET IKKE...!! Burde han sige selv når dolol ikke engang tager toppen jo ville jeg mene.

Problemet er nok at min læge ser mit hashforbrug som et misbrug. Men uden det ville jeg slet ikke kunne holde ud at være til, pga. mine smerter i led, sener & muskler (muligvis gigt). Bor sammen med kæresten der også ryger ( dog ikke så meget som mig ), og vores forbrug ligger på MAX 1,5g om dagen, vi ryger af bong. Det vil nok sige at jeg ryger det ene og hun ryger det halve. Og for mit vedkommende er det fuldstændig på det samme niveau som det altid har været, har røget fast siden jeg var 19-20, med pauser selvf., er 29 idag.
Og tror også lidt han tænker at jeg bare vil have noget stærkere for at blive påvirket, men dette er overhovedet ikke tilfældet. Vil sgu forfanden bare have noget der i det mindste tager toppen af smerterne..!!

Hvad fanden kan man gøre..??! Hvad ville i gøre...?

Alle råd er velkomne.

Mvh
KP

Insane psychedelia user!

skift læge.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Det er en rigtig svær situation men jeg tror de fleste læger selv vil anbefale dig stærke præparater frem for at patienten selv beder om det for det virker lidt suspekt... Når det er sagt er det jo skide svært hvis man så reelt har brug for dem jeg lever også med rygsmerter og kan heller ikke få noget udskrevet... Jeg har prøvet en gang hvor jeg fik codein og det var en læge der var vikar... Ret steneren
P.S Forstår ikke hvorfor din læge ved du ryger hash?

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Du har selvfølgelig altid mulighed for at skifte læge. Men med den øgede fokus offentligheden har fået på den til tider lemfældige udskrivelse af bl.a. opiater i den danske lægestand, er der nok mange, der vil vægre sig lidt, hvis du kommer som ny patient og straks beder om stærk smertestillende medicin. Men siden du har en ryglidelse af den karakter, må du da kunne få en henvisning til fysioterapi. Ofte kan fysiurgisk massage afhjælpe de symptomer, du beskriver. Når du så er uden voldsomme smerter, kan du imødegå din situation ved at holde ryggen stærk og ikke mindst øve dig i afspændingsteknikker, der helt sikkert vil være godt fremadrettet.

I forhold til de akutte smerter, må jeg desværre være dig svar skyldig.

Medlem

Bestil noget smertestillende over nettet. Jeg er ikk sikker på hvad du skal ha det må du selv undersøge :)

Insane psychedelia user!

Jeg ville nu også overveje lægeskiftet før jeg satte mig selv som administrator af medicinen via Web indkøb. Det er noget mere sikkert med en uddannet til at dosere end at selv gøre det.

Mvh

Medlem

Fso skrev:
Jeg ville nu også overveje lægeskiftet før jeg satte mig selv som administrator af medicinen via Web indkøb. Det er noget mere sikkert med en uddannet til at dosere end at selv gøre det.

Mvh

Ja selvfølgelig skal han da prøve andre steder og det skal han blive ved med indtil han finder en ellers går det nok galt for ham..

Men læger er blevet så forsigtige med den slags medicin at det nok tager tid. Han kan nok få noget antidepressiv for det hjælper på alt virker det til..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]