Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 14:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Cannabis olie
Junior medlem

Hej alle,

Håber der er en venlig sjæl herinde der måske kan hjælpe..

Tager dagligt store mængder smertestillende for min ryg pga. slidgigt. Har gået med tanken om at prøve cannabis olie da jeg har læst om en masse der har haft stor nytte af netop dette og nærmest kunne smide pillerne ud.

Det olie man kan købe på staden, er det det "rigtige" og bliver du også skæv af at indtage dette?

Sidst men ikke mindst, i hvilke mængder skal man indtage det?

Jeg er helt grøn på dette område og håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig da jeg af gode grunde ikke kan spørge lægen til råds.

Insane psychedelia user!

Hej jeg tror du får mest Info om olien på staden på staden hos sælgeren mht dosis.
Som jeg forstår det er det olie du bliver påvirket af (skæv self alt efter dosis) som også virker på smerterne.
Jeg har selv lavet grønt smør ud af trim (rester fra skunk dyrkning som ikke er umiddelbar til at ryge) det bruger jeg til at få en god nattesøvn når ryggen driller.
Bruger det os for sjovt.. Giver en god tung stener.
Men som sagt tag en tur på staden og snak med dem.

Mvh

Dedikeret medlem

Qoute: Det olie man kan købe på staden, er det det "rigtige" og bliver du også skæv af at indtage dette?
hvordan mener du med "rigtigt"?..
-de hustler altså også folk med det olie inde på staden.. stol ikk blindt på pusheren!
har du ikk en stonerven, som kan hjœlpe med at finde rundt i den jungle?
-eller evt lave noget selv? så er du osse sikker på at det er gjort ordentligt..
Peaz :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
stopthewarondrugs skrev:
Qoute: Det olie man kan købe på staden, er det det "rigtige" og bliver du også skæv af at indtage dette?
hvordan mener du med "rigtigt"?..
-de hustler altså også folk med det olie inde på staden.. stol ikk blindt på pusheren!
har du ikk en stonerven, som kan hjœlpe med at finde rundt i den jungle?
-eller evt lave noget selv? så er du osse sikker på at det er gjort ordentligt..
Peaz :peace:

Lige præcis. Lav det selv, eller kend nogle der kan for dig, som du stoler på, de metoder man udvinder den slags olie med er somregel med opsløsning midler der ikke skal være rester af i' i den olie du spiser/ryger, det kan være ret farligt.

Pusherne tænker på penge og ikke dit helbred.

Og når alt kommer til alt er trichomes - trichomes. Det er dem der indeholder de aktive kemikalier der virker euforiserende. Om du ryger/spiser pot, skunk, hash, eller olie. Hvis sorten røgen kommer fra virker smertestillende ved f.eks rygsmerter så er det ligemeget om man har lavet de plantemateriale om til olie, hash, eller har ladet det blive ved pot og skunk, det virker som det nu virker, det enste der er forskellen ved de forskellige cannabis produkter du kan få er hvor "rent" det er, hvor stor en koncentration af trichomes der er pr (gram?) osv. Og selvføgelig konsistens og lugt, og så selvføgelig hvordan cannabinoiderne virker fra plante til plante, hvor nogle vil kunne mildne smerter, andre intensivere dem.

Det jeg prøver at sige er at hvis du kan få noget skunk eller hash der virker på dine rygsmerter ville du nemt kunne lave en hampesmør, hampe-chokolade, pot chai, eller andet du kunne spise med den ønskede effekt, problemet er her at selv de sorter der er på staden ofte bliver solgte under falske navne, og ikke helt er til at regne med, selv når du dyrker det selv kan du aldrig være helt 100% at du har fået det du ville, og at sorten ikke slår ud i nogle andre gener der gør den virker anderledes. Det eneste der er at gøre (tror jeg) er at prøve sig frem.

held og lykke, håber du kommer til at undvære den stærke medicin.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]