Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2025 23:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Pshycadelia!

Jeg er en 19-årig dreng, som på det seneste har udviklet et mindre misbrug af blandede smertestillende, mest methadon. For cirka et halvt år siden nu, endte jeg et 3-årigt hash-misbrug pågrund af mine forældre nærmest blev psykotiske og ekstremt bekymret til sidst. Jeg tog 2 uger til noget familie i Jylland og det var nemmere end jeg havde regnet med. Mine familie og kæreste relationer blev meget bedre efter mit hash-stop. Jeg var hjemme i cirka 1,5 - 2 måneder før jeg rørte nogen form for stoffer igen.

Da jeg røg hash kunne jeg og mine venner sagtens finde på at gå ind på istedgade og købe nogle methadon også røge en masse joints, det fandt vi meget behageligt, dog intet 'misbrug' bare i weekenden. Men da mine forældre tester mig med drugtests, på det tidspunkt kun hash test, tænkte jeg at jeg sagtens kunne tage lidt methadon en fredag eller lørdag sammen med en ven. Det var fint i starten og jeg holdte det til weekenderne men i cirka 1-1.5 måned nu har jeg taget smertestillende stort set hverdag. Ikke noget gigantisk misbrug maks 20mg methadon om dagen eller en masse baner suboxone. Det kunne også være oxy, tramadol eller morfin det er lige hvad jeg kan få fingrene i.

Hele mit lev kører lige nu, jeg har arbejde, kæreste og har det godt med mine forældre. Men 2 ting:
1. jeg er skræmt for hvad et mindre misbrug som jeg har nu kan gå hen og blive til.
2. Mine forældre har udskiftet de gamle drugtests med nogle der tester for 11 forskellige stoffer inklusiv methadon. De har ikke brugt dem på mig endnu, men jeg frygter meget for det. Derfor købte jeg også en whizzanator (falsk penis med falsk urin) til 1300,-.

Jeg besluttede mig for tidligere i dag at det ikke er det værd med at smertestillende misbrug men har prøvet at stoppe op til MANGE gange, men jeg skal altid lige en sidste gang. Jeg tror ikke jeg har følt nogen former for abstinenser udover psykiske selvfølelig.

Men jeg tænker at stopp med Methadon og andre smertestillende på søndag! DEN HER SØNDAG (det er mandag i dag).

Hvad syntes i er den bedste måde at komme ud af det her på, da jeg som sagt ikke har et gigantisk misbrug og ikke tror jeg får enorme abstinenser da jeg tager relativ små doser og bliver ved med at skifte imellem forskellige smertestillende (dog mest methadon).

Syntes i jeg skal finde en med noget Suboxone, og bruge det til at nedtrappe på eller vil det ikke bare være det samme som at blive ved med at tage smertestillende i mit tilfælde? Skal jeg bare stoppe med en kold tyrker, hvilket jeg tvivler kraftigt på at jeg kan? Skal jeg finde nogle andre ting der kan tilfredsstille mig imens jeg stopper med smertestillende, såsom hvis jeg tør tag risikoen evt pot???! eller ritalin?

Hvad har i af tips for sådan en som mig? Ved godt det er mega langt og beklager, men følgte at det er vigtigt i får det hele med.

Tak på forhånd

Dedikeret medlem

Jeg kender ikke meget til det at være i et misbrug af smertestillende, men jeg synes at dit råb om hjælp fortjener et svar. Først og fremmest vil jeg sige til dig, at et misbrug er et misbrug, at man skifter mellem forskellige ting gør det ikke til et mindre misbrug, det er det at du har brug for at være påvirket, helst hver dag, der er problemet. Jeg synes også du skal passe på med at tro at det bliver nemt, fordi du ikke har været i det så længe, det er altid en kamp som pludselig bliver meget virkelig, og ikke "bare" når man står i det. Hellere tro det bliver for hårdt, end for nemt, så kan man kun blive positivt overrasket, bare man ikke synes det var så nemt at man starter igen, fordi man bare kan stoppe.

Når det så er sagt, så synes jeg det er en rigtig god idé, at lytte til dine egne alarmklokker, og stoppe søndag. Jeg vil anbefale dig at gå til misbrugsvejleder, hvis det er første gang du står med et misbrug, der er så uhyggeligt mange måder man kan snyde sig selv på, til at starte misbruget igen, og det er vigtigt at du får noget støtte til det. Og vær for guds skyld ærlig med dem du åbner dig omkring det til, også selvom du ved at du falder i igen, så sig det. Noget af det farligste i et misbrug, er at beholde det for sig selv, for det er SÅ svært at styre alene. Hvis du ikke kan gå til misbrugsvejleder, fordi du ikke vil have at dine forældre ved noget, eller hvad ved jeg. Så brug os herinde, eller læs om misbrug på nettet, reddit.com har helt sikkert en side hvor du kan finde samhørighed.

Nu ved jeg ikke hvad du bruger dit misbrug til, men hvis det er for at sove, så drik en bajer, og ryg en joint i starten for at trappe lidt ned, og vær sikker på at holde dig selv i stram snor. Du kan evt. bede din kæreste holde nogle metadon for dig, til hvis du får det alvorligt dårligt. Det er bare et forslag, da jeg ikke ved så meget om den slags misbrug du er ude i.

Du spørger efter, om du skal finde nogle andre ting at tilfredsstille dig, og så forslår du andre stoffer. Hvad med noget meningsfuldt? Gå til et foredrag om noget du kan li, eller snak med nye mennesker om nye ting, et eller andet, hvad ved jeg, du har nok en idé om hvad der ellers kan give mening for dig. Bestem dig for at have gode dage, og held og lykke med det. :)

Junior medlem

Tak for beskeden, det er en stor hjælp og enig med stort set det meste du har skrevet. Prøver nok at tage kontakt til en misbrugskonsulent hvis jeg kan gøre det uden mine forældre finderu d af noget som helst.

Er der nogen andre som har noget at sige? :wink: :hm:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]