Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 23:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hvordan vil i betegne den sammenlignelige smertestillende og også euforiserende effekt?

Jeg spørger fordi jeg i lang tid har fået kodein for smerter. Ja OK det er sgu kun nogle gange jeg har smerter, men jeg synes de har en OK lækker afslappende effekt. Jeg vil ikke sige jeg bliver skæv eller noget i den stil, men 120 mg gav mig før i tiden et lækkert varmt buzz.

Jeg har brugt det i mange år 2 gange om dagen. Og tidligere har jeg faktisk ikke opbygget nogen tolerance overhoved. De 120 mg har 2 gange om dagen givet mig stort set det samme i mange år.

Det gør de så ikke mere. Overhovedet. Jeg kan stort set ikke mærke dem nu.

Det har jeg fortalt min læge, som så har forsynet mig med nogle oxynorm.
Er der nogle der kender både kodein og oxynorm der vil fortælle lidt om følelsen på de to. Kan det sammenlignes? Jeg er klar over at oxynorm er et noget stærkere middel. Er oxynorm syntetisk? Hvordan er rus? Jeg elsker den varme afslappende chill følelse fra kodein, kan jeg få den på oxynorm?

Skal oxynorm også gennem cyp2d6 for at virke? Kan man starte med 5mg og på øge med 5 mg efter en time hvis man ikke kan mærke de første 5?

Jeg får overhovedet ikke hverken kvalme eller kløe af kodein, vil jeg så også undgå det på oxynorm? Opbygger man hurtigt tolerance på oxynorm?
På kodein var rus kun 1 times tid, er den længere på oxynorm?

Og til sidst, jeg kunne jo også forsøge at øge kodein istedet for at skifte til noget meget stærkere - vil det give mere mening? Er jeg først startet med oxynorm går jeg ud fra at kodein intet vil gøre for mig?

Tusind tak fordi i læste så langt. Alle input og erfaringer er velkomne :-)

Dedikeret medlem

qoute:
/ Jeg har brugt det i mange år 2 gange om dagen. Og tidligere har jeg faktisk ikke opbygget nogen tolerance overhoved. De 120 mg har 2 gange om dagen givet mig stort set det samme i mange år.

Det gør de så ikke mere. Overhovedet. Jeg kan stort set ikke mærke dem nu. /

Hej!
stoppede de med at virke fra den ene dag til den anden?.. eller hvordan?

oplever du smerter, eller bliver du "bare" ikke skœv?

hold dig til kodein, hvis du vitterligt ikke har seriøse smerter.. for oxy hooker ên ret så grusomt, specielt hvis man er rus-søgende!! ;)

(edit: skær lidt ned på dit kodein indtag i noget tid, f.eks i samråd med din læge.. så kommer den varme buzz du søger nok igen)

Junior medlem

Altså i mange år husker jeg det som at 90 mg var fint og gav den samme effekt hver dag. Jeg er de seneste år begyndt at spise forskellige andre medicin og jeg har dem mistænkt for at forstyrre omsætningen af kodein.

Derfor jeg spurgte om oxynorm også skal konverteres gennem cyp2d6.

Jeg ved ikke meget om rusmidler, men tænker om man tager en stor mængde af et svagt stof eller en lille mængde af et stærkt stof - same same?

Eller et mener måske at man hurtigt får tolerance på oxynorm og derfor øger?

Hvordan er rus på oxynorm?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Codeinelover

Du svarer ikke på det mest centrale spørgsmål: Drejer det sig om, at du ikke bliver smertedækket af kodein, eller vil du skifte til Oxynorm fordi du ikke længere bliver skæv?

Junior medlem

Ja jeg forstår dit spørgsmål.

Og det ærlige svar er begge dele....

Tidligere kunne kodeinen kombineret med paracetamol, give mig et pænt buzz - og i de 2-3 timer glemte jeg alt om smerter.
Det sker ikke længere - buzzet altså - og derfor heller ikke nogen smertedækning. Men jeg erkender at jeg er buzz-søgende.

Men jeg er også panisk angst for at udvikle en afhængighed - altså en der er mere voldsom end på kodein.

Min læge har tilbudt mig fentanyl plastre og norspan og hvad har vi ikke, men siden jeg ikke tager imod det, ja så må mine smerter jo ikke være stærke nok. Med en steady dose, vil man jo heller ikke opleve noget buzz.

Oxy er nok en temmelig dårlig ide - da jeg helt klart har en addictive personality, og i mange år har brugt kodien til at slappe af, og få dette high et par gange om dagen :(

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Grunden til at jeg går dig lidt på klingen er, at vi simpelthen oplever SÅ mange brugere, der bliver hooked på opiater/opioider. Du må være kronisk smertepatient siden din læge tilbyder dig Fentanyl og Oxycontin. Hvis du er ærlig over for ham/hende omkring dine bekymringer i forhold til afhængighed, har han måske en idé til, hvad der er af muligheder?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]