Hvordan vil i betegne den sammenlignelige smertestillende og også euforiserende effekt?
Jeg spørger fordi jeg i lang tid har fået kodein for smerter. Ja OK det er sgu kun nogle gange jeg har smerter, men jeg synes de har en OK lækker afslappende effekt. Jeg vil ikke sige jeg bliver skæv eller noget i den stil, men 120 mg gav mig før i tiden et lækkert varmt buzz.
Jeg har brugt det i mange år 2 gange om dagen. Og tidligere har jeg faktisk ikke opbygget nogen tolerance overhoved. De 120 mg har 2 gange om dagen givet mig stort set det samme i mange år.
Det gør de så ikke mere. Overhovedet. Jeg kan stort set ikke mærke dem nu.
Det har jeg fortalt min læge, som så har forsynet mig med nogle oxynorm.
Er der nogle der kender både kodein og oxynorm der vil fortælle lidt om følelsen på de to. Kan det sammenlignes? Jeg er klar over at oxynorm er et noget stærkere middel. Er oxynorm syntetisk? Hvordan er rus? Jeg elsker den varme afslappende chill følelse fra kodein, kan jeg få den på oxynorm?
Skal oxynorm også gennem cyp2d6 for at virke? Kan man starte med 5mg og på øge med 5 mg efter en time hvis man ikke kan mærke de første 5?
Jeg får overhovedet ikke hverken kvalme eller kløe af kodein, vil jeg så også undgå det på oxynorm? Opbygger man hurtigt tolerance på oxynorm?
På kodein var rus kun 1 times tid, er den længere på oxynorm?
Og til sidst, jeg kunne jo også forsøge at øge kodein istedet for at skifte til noget meget stærkere - vil det give mere mening? Er jeg først startet med oxynorm går jeg ud fra at kodein intet vil gøre for mig?
Tusind tak fordi i læste så langt. Alle input og erfaringer er velkomne