Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 14:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey :D
Er ny herinde og er ikke helt sikker på hvordan/hvor jeg skal lave det her opslag. Så beklager hvis ikke det er det rigtige sted :D

Mit spørgsmål lyder på, om der er nogen konsekvenser ( hvis ja, hvilke) ved at tage amf når man er på antidepressiv medicin?

Er nemlig lige begyndt på antidepressiv igår, og frygter det måske kan ha en alvorlig konsekvens? Det er godt nok den milde form for antidepressiv men stadig :wink:

Håber på et hurtigt svar På forhånd tak :D

Senest rettet af TattooMadsen 18 dec 2015 17:34, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Sideshow Bob skrev:
Citat:
amphetamines + ssris: Safe & No Synergy

Hvis det er et SSRI så skulle det ifølge tripsit.com ikke være et problem. Jeg synes ikke det lyder som en god idé og ville ikke selv gøre, selvom jeg ikke har en konkret grund.

Tak for svaret :) det er SSRI og var godt klar over, det vist aldrig er smart at blande medicin med div. Stoffer, men det kunne være rart at vide om det havde nogen alvorlige konsekvenser. Havde lige taget en lille streg inden jeg skrev, og kunne mærke mit hjerte begynde at dunke. Men det kunne selvfølgelig også være fordi at det jeg tog vist er lidt bedre kvalitet end det jeg plejer :) har det i hvert fald fint lige nu 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Der er ikke noget farligt i at blande SSRI med amfetamin, så vidt jeg ved. Har selv blandet de 2 ting adskillige gange som yngre. Men tror ikke det er en god ide, da vi alle nok ved at amfetamin gør en i dårligt humør dagen/dagene efter - og så tror jeg ikke antidepressiver hjælper på dit EGENTLIGE problem. =)

Junior medlem

Skitzo skrev:
Der er ikke noget farligt i at blande SSRI med amfetamin, så vidt jeg ved. Har selv blandet de 2 ting adskillige gange som yngre. Men tror ikke det er en god ide, da vi alle nok ved at amfetamin gør en i dårligt humør dagen/dagene efter - og så tror jeg ikke antidepressiver hjælper på dit EGENTLIGE problem. =)

okay tak for svaret :) nej det er jeg jo egentlig godt klar over, så burde bare lade være. men det er ikke altid man lige lytter til sin fornuft :) men hvis man vender det lidt om, så er det også bare en ganske almindelig vinterdepression jeg har. så tror ikke det vælter mig psykisk, at jeg en enkelt gang eller to tager en lille en :-D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Når du nu kalder det en vinterdepression, hvad er så grunden til at du tager medicin imod den?

Junior medlem

йети skrev:
Når du nu kalder det en vinterdepression, hvad er så grunden til at du tager medicin imod den?

For at det kan hjælpe mig igennem det selvfølgelig :)

Insane psychedelia user!

Spis D-vitamin i den mørke tid det hjælper.
Hvis du vælger og tage amf så hold dosis nede og lad vær med at køre på i flere dage med masser af alkohol.
Nedturen forstærker i mine øjne depressionen, men en enkelt "go" dag i ny og næ giver også et åndehul, så jeg vil ikke bare sige nej, men tænk dig om.
Fx tag en dosis om morgen og lad vær med at redosere efter et fastsat tidspunkt over middag.

Mvh

Medlem

Jeg synes det lyder voldsomt at give antidepressiv medicin mod en vinterdepression..

Har du prøvet andet inden? Eksempelvis D-vitamin og lysterapi?

Jeg var selv hårdt ramt af SAD(seasonal affective disorder - vinderpression), men købte det stærkeste D-vitamin og en lampe beregnet til at mindste symptomerne. Efter jeg havde brugt lampen 45min om dagen i to uger var alle symptomer væk, og kunne fortsætte mit liv som var det sommer.
Kan kun anbefale en sådan lampe til folk med SAD.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]