Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 12:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hej.

Mig og min ven har besluttet at forsøge os med vores første LSD trip. Vi har begge lidt erfaring med andre substanser, for mit vedkommende mest lidt svampetrips og lidt MDMA ture.

Jeg vil mene jeg er rimelig godt forberedt på hvad et LSD trip vil sige, i hvert fald så godt forberedt som man nu kan være på en psykedelisk oplevelse.

Vi har dog det problem, at vi begge bor inde midt i københavn. Og hvis LSD påvirker os ala svampes virkning, så vil vi udenfor. Vi gider ikke trippe i blandt en masse fremmede på gaden, desuden er jeg også bange for min evne til at følge trafikloven på et LSD trip. Derfor tænker jeg vi skal ud i en skov i nærheden af københavn.

Er der nogle der kan anbefale et sted, hvor man evt. kan lave en form for base? Meget gerne med naturskønne omgivelser.

Skal man egentlig forvente at man ikke kan benytte sig af offentlige transport midler i de ca. 12 timer et trip kan vare. Eller er det ok ved comedown, hvis man ikke lider af social angst m.m.

Min ven siger at mærkerne er på 150ug, han plejer at have rimelig gode kilder.

En lille sidebemærkning: Har jeg ret når jeg siger det er fint nok at tage LSD en uge eller 2 inden et MDMA trip? Men omvendt er ikke så godt vel, altså MDMA 1-2 uger inden et LSD trip?

Senest rettet af Hector Salamanca 16 mar 2016 10:44, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Verdens navle
Vil sige dyrehaven er oplagt. Det burde ikke tage så lang tid fra byen.

Medlem

Ellers vil jeg mene Sydhavnstippen også er et godt bud - der natur, dyr, vand osv. Rare ting på et trip og rimelig afsides :D
Mht. til offentlig transport er det sgu svært at sige.
Det er nok noget jeg på alle måder ville undgå hvis muligt, men har været på LSD i metroen omkring 1 time inde i trippet hvilket var grineren nok, da det var midt på dagen og alle andre end os var "normale". På peaket ville jeg dog gøre alt for at undgå det. Comedown kan det også være stressende hvis der er for mange mennesker - men ellers ser jeg ikke nogle problemer i det. Husk der går lang tid før man er ved peaket - Det plejer at tage 2-4 timer for mig ihvertfald
Angående MDMA tror jeg ikke det gør nogle forskel - MDMA udløser serotonin, hvilket LSD ikke gør. Det påvirker serotonin receptorerne, men udtømmer dem ikke ligesom MDMA. Jeg har dog meget lidt erfaring med MDMA, så måske nogle andre har et bedre bud :)

Jeg plejer ofte at trippe omkring bagsværd sø og lyngby sø, her er dejlige omgivelser;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for gode råd. Kunne sku godt finde på at tage sydhavnstippen eller valbyparken, ved ikke hvorfor jeg ikke har overvejet disse steder. Bor forholdvist tæt på, så kan nok endda undgå offentlig transport. Så kræver det bare en god taske med varmt tøj, drikkevarer og frugt. Jeg går udfra man ikke får den syge fråder på, men hellere vil have nogle lækre frugter.

Dedikeret medlem

Hector Salamanca skrev:
Jeg går udfra man ikke får den syge fråder på, men hellere vil have nogle lækre frugter.
Det har du fuldstændig ret i, jeg får det næsten dårligt af at spise under et trip, kun frugt, eller meget lidt mad, kan gå an. Juice er os vildt lækkert!

Ja selvfølgelig Valbyparken er også ideel, der havde jeg mange trip, da jeg boede i Valby.

Jeg kan sagtens få fråderen på under et LSD trip, men som Fritze siger er det for det meste frugt, eller også andet vegetar mad. Kød er bare klamt og stramt at få ned imens man tripper, det føles bare forkert. Hvis jeg skal drikke juice, skal det selvfølgelig være friskpresset, men så er det også lækkert!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Kan også anbefale Amager fælled, især hvis man godt kan tåle lidt underlige oplevelser til tider.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad sker der på amagerfælled af underlige oplevelser

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der kan tiltider være mange mennesker. Det er meget åbent. (Begge afhænger egentligt af hvorhenne du befinder dig).
Der er et utroligt rigt dyreliv, hovedsageligt fugle, dernæst er der mange kreatur marker, så hvis du er i humør til at hilse på en ko/hest/får er der mulighed for det. Og du kan også se nogle kronhjorte/dådyr tingting, da der også er temmelig mange af disse :-)

Men jeg kan anbefale jer at medbringe cykler, da det hænger sammen med Kongelundsskoven, der godt nok virker meget kunstig på psykedelika, men som sådan er meget berigende, den fører videre ud til noget kyst værk hvor man kan ligge sig i sandet og dyppe tæerne i vandet :-)
Og man kan selvfølgelig også cykle til sjælland, hvor der på broen er en sti ned til en af pylonerne, hvor der trods støjen er meget fredfyldt :-)

+ der er forholdsvist mange shelters (med bålplads), selvom de gerne er optaget fra maj-oktober, kan man godt ligge sine ting og gå på opdagelse, folk er oftest meget hjælpsomme og snakkesalige, og har endnu ikke oplevet at nogen er stukket af med mit grej :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nyt spørgsmål.

Jeg er i den trælse situation at jeg får en månedes tid siden, blev dumpet af en pige, som jeg så hele tiden i 3 måneders tid. Dengang så hun også en anden, hvilket jeg godt vidste. Men kærlighed gør blind og jeg troede hun i sidste ende ville vælge mig. Den dag i dag er en jeg egentlig glad for jeg ikke er sammen med hende mere, for hun var så mega forvirret omkring sine egne følelser, at det gjorde mit liv til et helvede. Jeg var egentlig kommet forholdvist over det, men så så jeg den anden dag at hun havde slettet mig som ven på facebook. Derfor kom jeg til at kigge på hendes profil og så hun var blevet kærester med ham den anden. Selvom om hun havde fortalt mig at grunden til vi ikke skulle være sammen, ikke var at hun bedre kunne lide ham, men fordi jeg ville have et fast forhold og det kunne hun ikke håndtere. Så nu er jeg mega sur, jeg føler at jeg er blevet brugt som en fucking sutteklud. Tror i man kan håndtere den slags følelser på et LSD trip.

Generelt er jeg en meget stabil person, psykisk set. Ham jeg skal trippe med er også god til at snakke om følelser med mig, så tænker måske jeg kan bruge trippet til at få bearbejdet mine følelser omkring hende. Ligenu er det ikke pæne ting der foregår når jeg tænker på hende. Jeg har lyst til at spytte på hende, kalde hende grimme ting, osv. Det er nok meget normalt, men det er også meget energikrævende at hade så meget.

Har nogen af jer prøvet at trippe, mens i havde hadefulde følelser?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stramt!
Det er jeg ked af at høre.
Jeg kender situationen, og det bedste er bare at gennemgå hvad end hjernen kan pålægge bevidstheden.
Men hold dig fra at kontakte hende, det fører sjældent noget godt med sig.
Og ender derfor ofte i mere selvkritik, fordi man er tilbøjelig til at undskylde og underføje sig hvad man i situationen opfatter som værende kærlighed og lyst.

Afhængigt af dybden på dit følelsesregister, og taget i betragtning af, at du er ung og vokset op med både film og spil den gengiver lignende situationer, vil jeg mene at du sagtens burde kunne løse så smalt og simpelt et problem :-)
Og jeg tør næsten vædde min fjerede hat på at du har gennemløbet lignende problemer tidligere i dit liv.

Men jeg vil råde dig til for så vidt muligt at bearbejde det forinden, således at det på trippet blot bliver et simpelt samtaleemne der kan kvæles efter ½ times tid, selvom man selvfølgelig kan genoplive det efter behov. Her tænker jeg mest af hensyn til din ven.
Men se det på den lyse side, der er ikke gået noget af dig ved at have afhjulpet hende med hendes udulighed :)

Og til dit spørgsmål kan jeg kun svare;
JA! :eyes:

Medlem

Selvfølgelig ikke anbefalelsesværdigt som de andre siger. Læg det lidt på afstand og det burde ikke være et problem.
Har selv trippet mens et familiemedlem lige var begyndt behandling mod kræft - og da jeg tænkte på det under trippet var det selvfølgelig ikke rart, men det blev aldrig et bad trip. Jeg tænkte bare "det er ude af dine hænder" - ligesom din situation, du kan ikke lave om på at hun har løjet overfor dig - og er den slags menneske virkeligt noget du har brug for i dit liv? :)

Dedikeret medlem

Det sgu træls. :(

Jeg har før brugt et trip til at komme over kærestesorger. Lå herhjemme i sengen, i alle mulige mærkelige stillinger som en anden teenagepige, og lugtede til hendes ting, og afklarede mig med at det var slut. Dagen efter var tankerne om hende reduceret til 1/3, og det holdte ved. Men husk at det er en naturlig process, et trip kan bare hjælpe med at åbne op, og få skabt sig ordenligt. Det var iøvrigt på ca 1g cubensis, og fyldte kun en time eller to af trippet. Gir deet.. 8/10

Alf'n skrev:
Og jeg tør næsten vædde min fjerede hat
Jeg vidste det! :hjerte:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil lige sige tak for alle ordene. Jeg tror nok jeg skal komme forholdvist hurtigt igen. Det hjælper allerede på det og jeg regner med der er et par uger til trip :)

Jeg tænker også at det er godt hun er ude af mit liv. Tror mest jeg har nedtur over at jeg lod mig behandle på den måde, men så kender jeg mine egne grænser til en anden gang. Jeg er fanme 100 % monogam, selvom det bliver mere og moderne ikke at være det. Desuden skal jeg på date imorgen og glæder mig til det. Håber bare den går godt, så bliver det hel del nemmere at bearbejde, skal bare ikke rebounde den. Det var det hende kællingen gjorde mod mig, og det fortjener ingen mennesker.

Desuden har jeg en masse gode venner, der også er gode til at bakke mig op og fortælle mig at hun er nar, at jeg skal komme videre og glemme hende.

I al almindelighed vil jeg beskrive mig selv som et refleksivt menneske, der prøver at vende alle mine tanker, sådan at de bliver til noget konstruktivt. Min ven er som sagt også en der ikke har noget imod følelses snak. Så mon ikke det nok skal gå. Jeg rapportere tilbage, når trippet har været. :) Og igen tak for at psychedelia er til! Vi kan sku mere for hinanden end stofrådgivning :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Noget jeg klart kan anbefale er botanisk have ! har trippet der rigtig meget efter lukketid og det er simpelthen det fedeste (Det kræver dog at du springer over hegnet efter lukketid men det er helt klart det hele værd) ikke nok med at omgivelserne er skønne så er det også pisse fedt at man ikke rigtig behøver at tage stilling til omverdenen og at chancen for at man møder andre mennesker i botanisk have efter lukketid er minimal

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Valby parken og Sydhavns tippen er fine bud, men jeg vil nok mene det er lige småt nok og lidt overrendt. Dyrehaven er klart også et godt bud, der er nogen fantastiske steder deroppe og nogen meget gamle og smukke træer.

Men mit bedste bud er Kalvebod fælled: Det er et af de vildeste steder i københavn og faktisk i danmark i det hele taget. Jeg har selv overvejet at tage på trip derude, efter at jeg sidste år første gang stiftede bekendskab med det område. Det er et enormt område der ligger i den sydvestlige del af amager, hvor store dele af det er vildtreservat og på mange måder minder om afrika eller tundra med nærmeste uendelige udforskningsmuligheder og næsten ingen menesker. Man kan gå derude i fred og ro uden at støde på andre i timevis. Jeg kan anbefale at starte ved Skrædderholmen også bevæge sig langsomt mod Ørestaden.

Det vil blive en tur i aldrig glemmer. Husk at vælge en smuk solskinsdag og husk godt med proviant til turen. God tur

Se mere her: Her

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]