Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 21:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Er det farligt eller med bivirkninger at anvende elvanse samtidig med buprenorphine.
Kan simpelthen ikke finde nogen svar?

Dedikeret medlem

hej! :)
umiddelbart ka jeg ikke finde nogle direkte interaktioner.. i hvilke doser vil du prøve?..

Junior medlem

Jeg har selvfølgelig heller ikke forklaret hvorfor og i hvilket omfang jeg tager buprenorphine. Jeg får fast 24 mg dagligt, konveterede fra metadon til buprenorphine for snart 2 mdr. siden. Så jeg har absolut ingen glæde af buprenorphine ift rus osv.
Der eneste jeg mærker det gør for mig er at det giver mig et sikkerhedsnet ift at falde tilbage i misbrug af opioider. Lidt som en alkoholikers antabus forestiller jeg mig :)

Grunden til Elvanse var/er at jeg havde 3 x 70mg liggende og jeg simpelthen bare var så skide træt af ikke at kunne tage mig sammen til at lave noget som helst fornuftigt. Jeg ønskede bare en lille pause fra at føle mig fuldstændig overskudsforladt.

Jeg kunne selvfølgelig ikke vente på svaret, så jeg sprang vidst lidt ansvarsløst ud i der og tog en pille igår kl. 23.... en halv time senere var jeg godt igang med hovedrengøring herhjemme. Kl 7 I morges tog jeg en mere ved egentlig ikke hvorfor jeg synes det var en god idé. Og hovedrengøringen er nu overstået,ø. Alt vasketøjet er vasket og ting jeg har udskudt at lave i mange måneder er nu gjort.
Den sidste pille blir i skuffen i et godt stykke tid :)
For jeg kan da egentlig godt mærke at min psyke synes det er noget så fedt at kunne det hele på en gang lige når jeg ønsker det :)
Men det får jo ikke.
Har intet negativt mærket. Så jeg konkluderer at det ikke som sådan er særlig farligt. Men det et farligt for mit hoved. Det er jeg ikke i tvivl om :/
Men hvis jeg kan bruge en enkel pille eller 2 med 2-3 mdr. Mellemrum for bare lige at få en lille pause fra ugideligheden og underskuddet, så synes jeg egentlig at det er en helt ok måde for mig. Så længe der ikke blir kortere og kortere imellem og flere og flere piller, selvfølgelig.
Men ellers tak for svar
B.

Dedikeret medlem

Hej metraodion!^
fedt at du giver en tilbagemelding mht til grund for stofintag! 8) (det giver osse et bedre overblik for den næste der læser herinde!)
jeg går ud fra at du ska gå fra metadon til suboxone, for derefter at trappe ned/ud?..
den ugidelighed du beskriver kender jeg godt! -er selv på subs.. men fedt at du fik overskud og gjort godt brug af det! ;)

:?: fik du spist mad og drukket vand nok, eller blev det undertrykt af virkningen?
mvh STW
:rocking: RIGTIG rigtig god stil med ikke at tage flere piller; eller at bruge dem oftere!!

Junior medlem

JA jeg valgte faktisk også at skrive den lidt lange besked fordi at jeg tænkte at når jeg nu ikke havde kunne finde svaret af mig selv så kunne andre måske heller ikke.

For at svare så er jeg allerede stoppet med metadon har ikke rørt det eller andre opioder i et par måneder. Men for helvede det var en kamp specielt den første uge :) og jeg var overbevist om at alle dem der havde sagt at de var glade for skiftet måtte lyve noget så voldsomt. Men man blir skulle glad for det i længden. Og stadig nu så lang tid efter kan jeg se fremskridt dag for dag og uge for uge. Det handlet meget om at se de positive ting og ikke de negative. For der er mange af begge.

For at svare så havde jeg haft tanker omkring at nu skulle jeg huske at drikke og spise. Også for at mindske at jeg fik det dårligt efterfølgende. For jeg ved også jo dårligere man har det når virkningen foretager sig uanset hvad det nu er man har taget. Jo større er trangen jo også til at tage mere...
Men det var skulle svært at huske... for jeg havde virkelig hverken lyst eller brug for drikke eller mad... eller for andre basale ting. Eksempelvis var jeg ikke ude og tisse i over et døgn og væske eller ej så er det vidst lige lidt længe at gå... heldigvis har jeg ikke oplevet andet negativt end at jeg selvfølgelig havde en del søvn jeg lige skulle indhente.
Og selvom jeg umiddelbart er fristet til at købe noget mere og have liggende. Så tror jeg jeg venter til jeg er der hvor jeg er ligeså træt af ugideligheden igen... så jeg kun bruger det som en pause.
Og forhåbentlig så forsvinder ugideligheden også stille og rolig med tiden :)
Tak for dine kommentarer:)
B.

Medlem
Brugeravatar

Spise og drikke kommer det gængse menneske ikke uden om, påvirket eller ej :roll:
Følelsen af ladhed og ugidelighed kan godt varer ved i længere tid især efter man er blevet aftrappet. Der er dog trøst at hente. Man kan via nogle strategier få mere energi og føle sig mere motiveret til, at klare dagens gøremål, med bedre humør og mere energi, som sidegevinst.

Uden euforiserende stoffer

Dedikeret medlem

Jeg var hurtigst! dog ikke herinde men alligevel ;) er rimelig sikker på min eks også har taget det samtidig derfor kunne jeg også kun konludere det ikke er farligt. men downer og upper er jo aldrig sundt at blande :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]