Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 06:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 aug 2016 22:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 aug 2016 22:11
Indlæg: 2
Hej alle!

Første indlæg herinde. Syntes altid I har været så pisse flinke til at svare på alle de indlæg jeg har læst, så nu forsøger jeg selv.

Jeg har i mange år haft en idé om at jeg har ADD eller en lignende "usynlig" sygdom. Jeg har altid haft problemer med koncentrationen og altid haft tusinder af ideer der aldrig er blevet til noget, eller kun startet kortvarigt. Det har kort fortalt været pisse irriterende, når man udmærket ved at det udelukkende er motivation, koncentration osv der har stået i vejen. Jeg faldt over artikler omkring ADD og det hele passede perfekt på mig. Jeg gider ikke igennem lange udredninger hos læger, psykiatere osv, og gider ikke have noget stående i mine journaler hvis det kan undgåes, så jeg undersøgte muligheden for selvmedicinering.

Jeg har af omveje, som de fleste af jer der er dygtige til IT nok kender til, fået skaffet noget god hollandsk Ritalin 10mg. Jeg har brugt det en uges tid i alt og har fundet ud af at 20mg 3 x dagligt virker fortrindeligt for mig. Mit spørgsmål går ud til jer der har en ADD/ADHD diagnose eller bruger Ritalin eller lign. rekreationelt til forbedring af koncentration/fokusering (og ikke så meget jer der suger 160mg på en aften):

Er min dosis passende, hvordan bliver jeres doseret? Der fulgte ikke nogen indlægsseddel med :) jeg er 190 og vejer omkring 90kg

Vil også gerne vide om I eventuelt har erfaring med andre stoffer der fungerer bedre end Ritalin til formålet?


//Loyalhoot


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2016 23:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Jeg ved ikke hvor erfaren du er med misbrug, men det ville jeg have et meget vågent øje på. Hvis man vil tage noget hver dag, som selvmedicinering, så må man også acceptere at det ikke kan være fedt hele tiden, hvis man skal holde en tolerance nede, så stoffet har ca. samme virkning hver dag, så kræver det også at man lider lidt hver dag i afholdenhedens navn, hvis det ikke skal eskalere. Så pas på med at tro at det er løsningen på alle verdens problemer, bare fordi det løser nogle problemer nemt.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2016 18:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 aug 2016 22:11
Indlæg: 2
Hej Fritzie tak for beskeden :)

Jeg er opmærksom på afhængigheds problemet, og forventer bestemt ikke at det er fedt hele tiden, derfor håber jeg også på at finde noget mildere end Ritalin. Jeg overvejer at forsøge med modafinil da jeg har hørt flere der har gode erfaringer med det.

Er der i øvrigt nogen af jer der ved hvad der sker hvis man får konfiskereret henholdsvis modafinil og ritalin i tolden? Jeg kan forestille mig at Ritalin er "værre" end modafinil?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2016 10:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Mig bevidst er modafinil lovligt.
Så det bør der ingen komplikationer være ved.

Jeg husker en tråd;https://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=51486&p=689779&hilit=modafinil#p689779
Hvori vedkommende mere eller mindre reklamerer for præparatet, men det er umiddelbart min referencekilde til den ovenstående påstand.


Da ritalin er recept pligtigt, forestiller jeg mig at de godt ville kunne blive konfiskeret - men ved det ikke.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team