Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 14:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er en af de der 'suits' der ikke har meget liv ved siden af arbejdet.
Hvor om det selvfølgelig er det jeg har valgt at bruge mit liv på lige nu, så giver det nogle uønskede bivirkninger.
Jeg har svært ved at slappe af når jeg kommer hjem om aftenen, eller i weekenden.
I noget tid har jeg brugt MDMA til at koble fra når jeg ikke er på arbejde. Med hash, skunk, pot etc. oplevede jeg ofte
at det påvirkede min evne til at arbejde effektivt.

Så mit spørgsmål til jer, er om i er eller har været i en lignende sitation, og hvad I har brugt til at koble fra?

Dedikeret medlem

Meditation. Og ellers er der jo alkohol. Det er en meget dårlig idé at bruge psykedeliske stoffer til at slappe af om aftenen. De skal tages med måde, og med flere ugers mellemrum.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hvis du bliver ved med at køre MDMA på regulær basis, når du skal koble af, så ender du med at brænde dine naller så voldsomt, at du kan blive sat ud af spillet i et stykke tid!

MDMA udtømmer dit serotonin-depot og langvarig regulært brug 'brænder' dine receptorer. Resultatet? Depression. Jeg gik selv og døjede med depressive symptomer og angst udløst af mit MDMA overforbrug i flere måneder efter stop. Så det er virkelig en tosset ting at gå rundt og gøre på ugentlig basis. Du er garanteret at brænde nallerne.

Jeg ville også forsøge mig med noget naturligt før jeg begyndte at proppe stoffer i mig. Yoga eller meditation - afspænding, massage? Et langt varmt bad, smøre dig selv ind i cremer? Kamille/baldrian the, stearinlys og afslappende musik? Måske lyder det 'piget', men jeg garanterer det er sundere og mere effektivt end et MDMA-roll.

Desuden, stoffer som MDMA er stimulerende og gør det direkte modsatte end at få dig til at slappe af - din krop kommer på overarbejde!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Rusmiddel mæssigt er du jo nok ude i en downer af en art. Kratom, opiater, korttidsvirkende benzoer eller ghb/gbl. Går udfra du er et voksent og ansvarligt menneske der godt kender til farerne ved regelmæssig indtagelse af rusmidler. Nogle af dem jeg har nævnt er bestemt ikke sjove at skulle stoppe med efter et overforbrug.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
havarti skrev:
Jeg er en af de der 'suits' der ikke har meget liv ved siden af arbejdet.
Hvor om det selvfølgelig er det jeg har valgt at bruge mit liv på lige nu, så giver det nogle uønskede bivirkninger.
Jeg har svært ved at slappe af når jeg kommer hjem om aftenen, eller i weekenden.
I noget tid har jeg brugt MDMA til at koble fra når jeg ikke er på arbejde. Med hash, skunk, pot etc. oplevede jeg ofte
at det påvirkede min evne til at arbejde effektivt.

Så mit spørgsmål til jer, er om i er eller har været i en lignende sitation, og hvad I har brugt til at koble fra?

Kender godt til det pres der kommer ved at være aktiv, og "på" i mange dage af gangen.
Jeg har også prøvet mig frem med mange forskellige substanser, mit favorit har altid været hash.
Men det er en af de få stoffer man glemme, at man kan altså godt blive rigtig afhængelig.
Dagen efter kan også være lidt sløv i starten, men ved et fornuftigt brug af den, så fjerner den de fleste pres.. Mentalt, og fysisk :)

En MDMA tur, med 2-3 måneders mellemrum, er også fantastisk, og virkelig livsbekræftigende.
Men somsagt af de andre medlemmer, kan man godt få det rigtig psykisk dårligt dagene, ugerne, måske månederne efter.
Så hav det i tankerne!
Men helt sikkert en af de drugs der bringer glæden frem igen, i de kedelige grå hverdage :)

Hvis du vil bevæge dig ind i opiater, eller benzoer, så anbefaler jeg MEGET stærkt at sætte sig ind i dem.
De kan være rigtig slemme og slippe igen, især fordi de virkelig virker, og hjælper med at afstresse..
Alkohol er også god til at få en til at falde ned, find noget der er stærkt som du kan lide, og tag et glas i ny og næ!
Det har ofte taget min "edge" af, og fået mig til at ligge lidt bedre i sofaen, og fået mig til at slapppe af :)

Jeg ønsker dig dit bedste, men husk altid og researche nye drugs hvis du vil bevæge dig ind i dem!
All the best from here!

ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Dedikeret medlem

Hvis du kan styre det så er kratom eller GHB rigtigt effektivt til at koble af på.
Jeg har dig selv haft misbrug af begge dele, og udtrapningen har ikke været rar på nogen måde, så igen, ikke noget at spøge med.

Jeg har dog selv en god oplevelse af at drikke urtete, med alle mulige forskellige herbs og ingefær og honnig i.
Sover som en baby efterfølgende. Evt tager jeg et halvt glas vin efter maden, og så når lysten til at drikke mere kommer så sætter jeg te over og bliver søvnig af at drikke det.

Hvis du desuden er til hele seretoninfølelsen, så kan du evt købe noget Kanna fra en god vendor og ekperimentere med det, måske sammen med noget rosenrod og en lille smule 5-htp for at øge potensen hvis det kan lade sig gøre.

Ellers har jeg hørt meget godt om Kava Kava til afslapning.

Medlem
Brugeravatar

Et dejligt varmt brusebad, og så smid en medrivende film på skærmen, eller noget passende musik på dit stereo. :) Få dæmpet el-belysningen og tænd op i en masse stearinlys.
Mørk chokolade (gerne 86% - hvis det falder i din smag) er nydefuldt og virker rent faktisk tilfredsstillende på en berolignende måde.

Kaffe - kan bremse sådan en stilfuld hygger - medmindre man kommer flødeskum, whiskey, brun farin og én kanelstang deri. :D

Lidt rød drue eller en smule spiritus kan løsne op for evt spændinger, men overdriver man så spolere man altså ritualets gavnelige effekter.

Jeg har været stået i situation nær din, og har brugt en bred vifte af stoffer og lægemidler. Den strategi, som der blevet forslået af nogle gode mennesker her i tråden - er den løsning, jeg har haft bedst resultater med.
Og ja - sammenlignet med stærke narkotiske stoffer, som fx opiater - finder jeg lune rammer oplyst af stearin lys, og mig selv smeltet ned i sofaen med en plade mørk chokolade i hånden, og et glas drue stående på bordet - som the best of best.

Dedikeret medlem

Det kommer lidt an på hvor ofte vi snakker, men ketamin, intet får mig til at føle jeg kan trække vejret frit som ketamin, og så føles min hjerne tunet i dagene efter, og på den måde kan en "tur" nydes i flere dage. Hvis det er en aften om ugen, så mærker jeg ikke rigtig noget til abstinenser. Det eneste du skal være opmærksom på er at det kan have katastrofale følger for din blære resten af livet, hvis du tager det for meget og hver dag. Den kan skrumpe, og så skal man tisse hvert kvarter, og det svier og gør ondt de 10 af minutterne, der har været et par historier herinde gennem tiden og det er invaliderende.

En ordentlig bøf, et glas rødvin eller en god øl, og så et lille tallerken med ketamin - DEL-I-KAT.

Pas på med MDMA ofte ja, det smadre koncentrationen og velværen i kroppen, og så bliver man hurtig deprimeret - hvis man gør det for ofte.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg røg hash, men det var en dårlig idé...

Hvis du arbejder 50 timer om ugen, har du så ikke råd til en god luder? Sex gør mig super afslappet. Hvis du ikke er nede med den idé er klassisk musik eller ambient også gode muligheder, helst kun i selskab med en bog eller stiller eftertænksomhed/meditation og evt. mørk chokolade eller urtete som også er foreslået.

Vi lever i en vild tid og det ER mega svært at falde ned, jeg kender det ALT for godt, men det eneste der reelt hjulpet for mig, er at skære ned på stofferne og arbejdstimerne, udsætte sig selv for noget kedsomhed simpelthen. Du bliver nødt til at gå bevidst ind til din afslapnings sessioner og sætte dig for, at gøre alt hvad du kan for at lukke verden ude i det tidsrum. Der er ikke noget stof som kan hjælpe dig med det på lang sigt; cannabis kan hjælpe én med at forstå vigtigheden af afslapning og ro, men kan man ikke uden, stresser man pludselig over hvor den næste joint skal komme fra.

Junior medlem

Tak for alle de gode svar herinde!
Det var min første post, så vidste ikke hvad jeg kunne forvente..
Der er mange gode forslag og råd, så der er helt sikkert noget at tage stilling til!
Endnu engang tak..

Junior medlem
Brugeravatar

Er i en lign. situation, og jeg kører på følgende måde:

Til at slappe af/rekreation:
NSI-189, phenibut, tianeptine, theanine, magnesium, aniracetam (og snart GHB - glæder mig :-)).

En normal aften er bare NSI-189 + te med ekstra theanin. Og umiddelbart inden sengetid: Magnesium + 2 mg melatonin.

Til at vågne op og huske:
Selegiline, sunifram, centrophenoxine, noopept, PRL-8-53, aniracectam, sort kaffe med theanin, eller grøn te.

+ det løse (såsom vitamin piller med alt muligt gøgl, l-citrullin, kreatin, gode olier, velafbalanceret kost/motion).

Det er nok en god idé ikke at tage GHBen + phenibut på samme tid.

Tag phenibut max 1 gang i ugen, og hav fri dagen efter.

Ellers mixer og matcher jeg som det passer mig, alt efter humør :-)

Har desuden snart ikke rørt klassiske stoffer i årevis, ryger næsten aldrig fede, og alkohol lysten er blevet minimal.

Edit:
Ups - troede der stod 10 november ved forrige post. Sorry for at bringe en gammel tråd op.

Medlem

Uid, det lyder som en dyr og lettere omfattende omgang :D

Junior medlem
Brugeravatar

Har ikke rigtigt regnet på det for nylig, men smider vel et par tusinde i måneden til kosttilskud/medicin/nootropics/stoffer.
Det er ikke så meget mere end daglig tjald, og lidt knark i weekenderne.

Og omfattende - ja relativt - men det er en sjov hobby :-)
Desuden har jeg det betydeligt bedre, og markant mere succes, end tidligere hvor jeg tog for mange stoffer.

Jeg tager forresten heller ikke alle tingene hver dag. Det fremgik ikke så tydeligt. Har forskellige kombinationer, og skifter regelmæssigt mellem forskellige substanser.

Mit indlæg var ment som inspiration - og som et alternativ til MDMA/Cannabis i weekenden - som ikke går ud over ens evne til at arbejde, og fungere i et professionelt miljø, men samtidig stiller lysten til at påvirke sig. Der er desuden ingen garanti for at samme formel virker for andre end mig, eller bliver ved med at virke for mig.

Medlem
Brugeravatar

Kan personligt godt lide benzoer og opiater. Dog skal du kun bruge det en gang i mellem. Nyd dem.

Jeg tager lange pauser i mellem brug, og jeg bruger det kun sjældent. Ketamine er virkelig også godt, ikke så meget en downer.. men har selv mærket de gode anti-depressive effekter. Og k-hole er jo bare for vildt. :P

Medlem
Brugeravatar

uid skrev:
Er i en lign. situation, og jeg kører på følgende måde:

Til at slappe af/rekreation:
NSI-189, phenibut, tianeptine, theanine, magnesium, aniracetam (og snart GHB - glæder mig :-)).

En normal aften er bare NSI-189 + te med ekstra theanin. Og umiddelbart inden sengetid: Magnesium + 2 mg melatonin.

Til at vågne op og huske:
Selegiline, sunifram, centrophenoxine, noopept, PRL-8-53, aniracectam, sort kaffe med theanin, eller grøn te.

+ det løse (såsom vitamin piller med alt muligt gøgl, l-citrullin, kreatin, gode olier, velafbalanceret kost/motion).

Det er nok en god idé ikke at tage GHBen + phenibut på samme tid.

Tag phenibut max 1 gang i ugen, og hav fri dagen efter.

Ellers mixer og matcher jeg som det passer mig, alt efter humør :-)

Har desuden snart ikke rørt klassiske stoffer i årevis, ryger næsten aldrig fede, og alkohol lysten er blevet minimal.

Edit:
Ups - troede der stod 10 november ved forrige post. Sorry for at bringe en gammel tråd op.

Har du prøvet adrafinil? Det er virkelig fedt. Meget energi, selvtillid, gør en meget social.. Tager det næsten hver dag, undtagen weekenderne.

Junior medlem
Brugeravatar

Krølletop skrev:
Har du prøvet adrafinil?

Ja, jeg tager det i nogle perioder, og jeg kan generelt ret godt lide det, men det er ikke en decideret favorit. Jeg bruger det mest hvis jeg har sovet for lidt inden arbejde.

For mig mister det sin effekt relativt hurtigt, og når jeg holder pause bliver jeg meget træt. Det er heller ikke så tiltalende at mit tis kommer til at lugte super funky.

Adrafinil bliver metaboliseret til modafinil i leveren. Så vidt jeg husker medfører denne proces en øgning af et bestemt enzym, som skulle være skadelig for leveren ved for høje koncentrationer over længere tid. Så det er tilsyneladende vigtigt med regelmæssige pauser fra det. Måske er det nok med pause i weekenden - ved det ikke.

Dedikeret medlem

@^" Det er heller ikke så tiltalende at mit tis kommer til at lugte super funky."
Ka du uddybe det lidt?.. hvordan funky? :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hehe, det er sgu ret svært at beskrive en lugt.

Men mit tis lugter MEGET karakteristisk og kraftigt efter at have taget adrafinil.

Det er en lidt sødelig, intens og relativ kemisk lugt. Det kan endda hænge i luften et stykke tid efter jeg har været på toilettet, hvilket potentiel set kan være upraktisk i arbejdssammenhænge - det kan evt give anledning til mistanke om stofbrug, da det det helt klart er unormalt at tis lugter på den måde. Det er uden tvil påfaldende.

Og hvis man er til sexlege med urin, tror jeg ikke umiddelbart man ville blive et hit for partneren.

Jeg ved ikke om det var var et tilstrækkeligt svar på dit spørgsmål? :-D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Nu vil jeg nødig deraile tråden mere end højst nødvendigt, men hvorfor tage adrafinil og ikke modafinil, hvis det alligevel bliver metaboliseret til modafinil? De bivirkninger, du beskriver ved adrafinil, kan jeg slet ikke genkende fra modafinil.

Junior medlem
Brugeravatar

Ganske simpelt fordi de websites hvor jeg normalt køber nootropiske stoffer fra, ikke har modafinil. Og har ikke interesseret mig nok for det, til at skaffe det andensteds fra.

Uden at have prøvet det, tror jeg at jeg helt klart at jeg vil foretrække modafinil frem for adrafinil. Det skulle heller ikke have de samme lever issues.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]