Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 03:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 okt 2016 19:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Hey :D

Som skrevet på chatten, så skriver de ikke om nogen bivirkninger ved ketamin og tramadol i deres kilde.
http://wiki.tripsit.me/wiki/Drug_combinations
Citat:
Ketamine & Tramadol

No unexpected interactions.


Og generelt kan jeg ikke rigtig finde noget på den givne kombination som skulle være farlig.
Ej heller på medicinkombination.dk kommer der noget frem, selvom begge stoffer er lægemidler i Danmark.
Jeg kan som sagt ikke se hvad der skulle gå galt ved kombinationen, omend jeg synes den lyder lidt kedelig? :P


Edit: Jeg tror jeg er kommet til at udtale mig for hurtigt, da der åbenbart sker en vis synergi effekt. Er der nogen som kender til denne? Det undrer mig at den ikke er medicinsk bekrevet.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2016 19:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2014 21:49
Indlæg: 195
Der er klart synergism ved de to stoffer, hvilket også er gældende for mange andre opioider. Nogle anvender ketamin til, at modvirke toleransudvikling til opioider og nyder samtidig af den synergistiske effekt.
På bluelight findes tråde hvori nogle praktiserende beskriver om farmakologien bag.

Umiddelbart ser jeg ikke andre farer end selve stofforstærkelsen, men hæng mig ikke op på det!
Personligt synes jeg, at man bliver for lammet ved kombinationen. Omend ikke bør blandingsforholdet være lavere på ketamin i forhold til de 150 mg tramadol og 100 mg ketamin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2016 15:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2014 21:49
Indlæg: 195
:-*


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2016 18:59 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Damn det lyder som en behagelig kombo! Den ryger sku på listen!

Meld gerne tilbage hvis du prøver!

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2016 22:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Hvis der er nogen som helst synergi i mellem de to stoffer synes jeg at 150 mg tramadol og 100 mg ketamin sammen lyder som en skidehøj dosis. Jeg husker tydeligt hvor slasket jeg blev af 50 mg kodein og maksimalt 30 mg ketamin. Blød grænsende til flydende. Og hvis du endeligt vil lave farligt høje doseringer er det helt sikkert en dårlig kombination at vælge. Hvad med at æde 100 mg tramadol og når det så småt er ved at peake så begynde at titrere mindre doser hest indtil at i er hvor i vil være?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2016 04:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Fedt at du klarede den.. haha.

I alvor kan jeg sagtens forstå hvad du mener når du siger at det er en type kombination der føles risky.. man er simpelthen så blød at tungen let kunne sluges eller et eller andet vitalt helt kunne glemmes. Var ikke såå vild igen med blandingen med kodein, men jeg forestiller mig at den svage serotogene (seroto..nine) virkning fra tramadol kunne gøre det hele mere spændende.

Egentlig er det bare lidt nedern at føle sig bare lidt i dødsfare når man prøver at have det sjovt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2016 18:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2012 22:40
Indlæg: 214
Geografisk sted: Vatikanstaten
Lille Rødhætte skrev:
Fedt at du klarede den.. haha.

I alvor kan jeg sagtens forstå hvad du mener når du siger at det er en type kombination der føles risky.. man er simpelthen så blød at tungen let kunne sluges eller et eller andet vitalt helt kunne glemmes. Var ikke såå vild igen med blandingen med kodein, men jeg forestiller mig at den svage serotogene (seroto..nine) virkning fra tramadol kunne gøre det hele mere spændende.

Egentlig er det bare lidt nedern at føle sig bare lidt i dødsfare når man prøver at have det sjovt.


Lidt off-topic, men er der nogen der ved hvordan tramadols antidepressive virkning fungerer? Det virker lidt ulogisk for mig, da jeg ved at tramadol jo netop midlertidigt hæmmer optagelsen af serotonin, modsat SSRI, som, så vidt jeg har forstået, og ret mig hvis jeg tager fejl, frigiver serotonin?

_________________
It is no measure of good health, to be well adjusted to a sick society.




Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2016 03:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Den genoptagelse der tales om er genoptagelsen fra synapsespalten (hvor seroteninen binder sig til receptorer) tilbage til det præsynaptiske neuron så det kan genbruges. Når denne process hæmmes vil serotonin langsommere blive fjernet fra dets aktive område -> højere seroteninaktivitet.

μ-opiod agonismen kan vel også betragtes som værende ret antidepressiv..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2016 12:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
shr skrev:
Lille Rødhætte skrev:
Fedt at du klarede den.. haha.

I alvor kan jeg sagtens forstå hvad du mener når du siger at det er en type kombination der føles risky.. man er simpelthen så blød at tungen let kunne sluges eller et eller andet vitalt helt kunne glemmes. Var ikke såå vild igen med blandingen med kodein, men jeg forestiller mig at den svage serotogene (seroto..nine) virkning fra tramadol kunne gøre det hele mere spændende.

Egentlig er det bare lidt nedern at føle sig bare lidt i dødsfare når man prøver at have det sjovt.


Lidt off-topic, men er der nogen der ved hvordan tramadols antidepressive virkning fungerer? Det virker lidt ulogisk for mig, da jeg ved at tramadol jo netop midlertidigt hæmmer optagelsen af serotonin, modsat SSRI, som, så vidt jeg har forstået, og ret mig hvis jeg tager fejl, frigiver serotonin?


SSRI'ere frigiver som sådan ikke Serotonin, men arbejder som en Selektiv Serotonin Reuptake Inhibitor, hvilket vil sige at hæmme genoptagelsen af Serotonin fra synapsespalten efter det er blevet frigivet.
Dette resulterer i at det serotonin som bliver frigivet, ligger i synapsespalten i længere tid, frem for at blive pumpet tilbage i neuronen.

Om det skulle virke på depression eller ej, er så en helt anden diskution :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2016 14:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2012 22:40
Indlæg: 214
Geografisk sted: Vatikanstaten
Khazim skrev:
shr skrev:
Lille Rødhætte skrev:
Fedt at du klarede den.. haha.

I alvor kan jeg sagtens forstå hvad du mener når du siger at det er en type kombination der føles risky.. man er simpelthen så blød at tungen let kunne sluges eller et eller andet vitalt helt kunne glemmes. Var ikke såå vild igen med blandingen med kodein, men jeg forestiller mig at den svage serotogene (seroto..nine) virkning fra tramadol kunne gøre det hele mere spændende.

Egentlig er det bare lidt nedern at føle sig bare lidt i dødsfare når man prøver at have det sjovt.


Lidt off-topic, men er der nogen der ved hvordan tramadols antidepressive virkning fungerer? Det virker lidt ulogisk for mig, da jeg ved at tramadol jo netop midlertidigt hæmmer optagelsen af serotonin, modsat SSRI, som, så vidt jeg har forstået, og ret mig hvis jeg tager fejl, frigiver serotonin?


SSRI'ere frigiver som sådan ikke Serotonin, men arbejder som en Selektiv Serotonin Reuptake Inhibitor, hvilket vil sige at hæmme genoptagelsen af Serotonin fra synapsespalten efter det er blevet frigivet.
Dette resulterer i at det serotonin som bliver frigivet, ligger i synapsespalten i længere tid, frem for at blive pumpet tilbage i neuronen.

Om det skulle virke på depression eller ej, er så en helt anden diskution :)


I see - og tak for svaret. Så kan man vel sige at tramadol virker på samme måde som SSRI? Og kan man derfra også udlede at det har de samme virkninger, som SSRI har på hjernen, hvis man bruger det efter behov som smertepatient? Altså f.eks. én gang om ugen?

_________________
It is no measure of good health, to be well adjusted to a sick society.




Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2016 18:13 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
shr skrev:
I see - og tak for svaret. Så kan man vel sige at tramadol virker på samme måde som SSRI?


Både og, virkningsmekanismen er som sådan den samme, at hæmme genoptagelsen og få mere serotonin "lagret" i synapserne, dog virker traditionel SSRI ikke akut på samme måde som tramadol gør. Det er en gradvis proces, der tager flere dage/uger, med dagligt indtag, før SSRIer får hævet serotonin niveauet i hjernen, men så forbliver det også i den forhøjede tilstand i en rum tid. Også derfor man ikke kan trippe på psykedeliske substanser i et stykke tid efter stop af antidepressiv behandling.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2016 21:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 nov 2010 21:31
Indlæg: 321
HARM REDUCTION
kombinationen af ketamin og opiater. Forstærker hinandens effekt rigtigt meget. Og jeg ved af erfaring at man meget nemt får for meget selv med en høj opiat tolerance.
Pas på


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2016 18:39 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Men nu når ketamin ikke sløver respirationen, er det vel ikke en livsfarlig kombo? Det hele kommer vel bare til at snurre rundt og chancen for at knække sig, evt. kvales i eget bræk, bliver markant højere?

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team