Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 01:23


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 dec 2016 17:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2016 17:30
Indlæg: 7
Kære brugere,

Produktionsselskabet The Compound er ved at udvikle en ny web-dokumentarserie om stoffer til TV2, muligvis med støtte fra Det Danske Filminstitut (DFI). For at det skal lykkes, har vi dog brug for jeres hjælp.

Ud fra de henvendelser vi ind til videre har fået, har vi lagt os fast på, at vi vil fortælle historien om de psykedeliske stoffer. Mængden af forskning på området er accelereret i de senere år, og man ser en lignende udvikling i almen brug. Derfor er det en vigtig historie at fortælle. Vi vil komme hele vejen rundt om stoffer og vil tale med forskere, fagfolk og vigtigst af alt jer; brugerne.

Vi vil fortælle historien om psykedeliske stoffer gennem rigtige mennesker. Vi vil præsentere danskerne for en skyggeverden, de ikke kender til og måske heller ikke forstår, og vi vil give dem et indblik i danskeres liv med psykedeliske stoffer. Det er her, vi har brug for jeres hjælp, for vi har brug for folk, der vil stå frem med deres historie, deres erfaringer og deres tanker.

For at give mest mulig troværdighed giver vi som udgangspunkt ikke anonymitet, men det kan aftales i visse tilfælde. Alle praktikaliteter vil blive aftalt i samarbejde med jer, og ved projektets afrunding vil der være mulighed for at se den færdigredigerede historie og gøre indsigelser mod faktuelle fejl og fordrejninger.

Vi har haft en løbende dialog med pressegruppen her på sitet, og de har indvilliget i at hjælpe os med at finde medvirkende.

Projektet har tilknyttet den meget dygtige dokumentarfilm-instruktør Nikolaj Viborg. Nikolaj har tidligere stået bag dokumentarer som 69 om Ungdomshuset på Jagtvej 69 i månederne op til rydningen, Basejumper om en dansk Afghanistan-veterans brug af basejumping til at håndtere krigstraumer, og Hobro – en liga for sig om amatørfodboldholdet Hobro IK's uforudsete succes i Superligaen i efteråret 2014.

Hvis du har mod på at dele din historie – i første omgang bare med os – så send en mail til peter@thecompound.dk, eller send en personlig besked til denne profil. Du kan også skrive en kommentar til opslaget her. Vi tager imod alle henvendelser med kyshånd, og vi tror på, at vi med jeres hjælp kan lave en nyskabende og vigtig dokumentarserie.

Med venlig hilsen
Peter, journalist fra The Compound


Senest rettet af TheCompound 16 dec 2016 11:40, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2016 18:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Jeg vil blot lige bekræfte at dette opslag er aftalt med Psychedelias pressegruppe, så der ikke er tvivl om det.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2016 10:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2016 17:30
Indlæg: 7
Hvis I har nogen spørgsmål, så spørg bare. Eller hvis I har nogen input, der kunne være interessante for os at have med i overvejelserne, så skriv endelig - vi er stadig i en udviklingsfase, hvor I har mulighed for at påvirke formatet.

mvh Peter fra The Compound


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2016 11:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hej Peter.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår følgende udsagn;
TheCompound skrev:
Alt vil foregå i et samarbejde med dem og jer, og vi vil være sikre på, at de løsninger, vi finder, er de rigtige for alle parter.

Kan jeg få dig til at uddybe det?
Fordi sådan som jeg læser det, så står der, at deltagelse sker igennem korrespondance med både jer og pressegruppen - er det korrekt forstået? =)

Mvh.

Edit:
(Eller en fra pressegruppen - det er for så vidt ligegyldigt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2016 15:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2016 17:30
Indlæg: 7
Alf'n skrev:
Hej Peter.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår følgende udsagn;
TheCompound skrev:
Alt vil foregå i et samarbejde med dem og jer, og vi vil være sikre på, at de løsninger, vi finder, er de rigtige for alle parter.

Kan jeg få dig til at uddybe det?
Fordi sådan som jeg læser det, så står der, at deltagelse sker igennem korrespondance med både jer og pressegruppen - er det korrekt forstået? =)

Mvh.

Edit:
(Eller en fra pressegruppen - det er for så vidt ligegyldigt)


Hej Alf'n,

Det skal forstås sådan, at vi har haft en god og konstruktiv dialog med pressegruppen, og den håber jeg da på fortsætter :)

Sådan helt praktisk vil pressegruppen ikke blive draget ind i korrespondancer mellem os og eventuelle deltagere, så hvis du for eksempel skriver til mig, vil vores korrespondance være et lukket og beskyttet rum, som andre ikke får indblik i (med mindre man selv ønsker det.) Man binder sig heller ikke til noget, bare fordi man skriver.

Pointen er, at vi sørger for, at alle involverede parter føler sig godt tilpas og hørt i projektet. Fra start til slut.

mvh Peter fra The Compound


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2016 11:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 dec 2016 10:44
Indlæg: 1
d


Senest rettet af FyrenHej 21 okt 2017 11:14, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2016 14:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2016 17:30
Indlæg: 7
Til HODURR,

Tak for kommentaren! Vi tager glædeligt imod input. Vi vil bestemt prøve at være objektive, og mange af dine overvejelser har vi også selv gjort os.

Jeg forstår godt, hvis du er lidt tilbageholden med at deltage, men skulle du skifte mening, er du meget velkommen til at sende mig mail :-)



Til Mr. Gone,

Jeg har sendt dig en pb :-)

mvh Peter fra The Compound


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2016 11:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2016 17:30
Indlæg: 7
Jeg har opdateret indlægget, da vi er blevet lidt klogere på projektet i løbet af den sidste uges tid.

Vi har fået tilknyttet en dokumentarfilmsinstruktør, og vi har bestemt os for at koncentrere os om de psykedeliske stoffer.

Jeg håber, at der er flere derude, der kunne være interesseret i at hjælpe os, så vi kan lave en skelsættende dokumentarserie!

mvh Peter fra The Compound


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2016 20:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Hej Per,

Det er glædeligt at kunne lære om hvordan at jeres projekt er ved at tage form. Jeg har sendt dig en mail her til aften vedr. input til og deltagelse i udsendelsen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2017 17:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2016 17:30
Indlæg: 7
Her kommer der lige en opdatering på projektet.

Vi holder i samarbejde med Psykedelisk Samfund et opstartsmøde i København den 24. januar, hvor alle interesserede og nysgerrige sjæle er velkommen.

Her er et link:
https://www.facebook.com/events/568644920008587/

Vi håber på at se jer.

Mvh Peter fra The Compound


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 00:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
TheCompound skrev:
Her kommer der lige en opdatering på projektet.

Vi holder i samarbejde med Psykedelisk Samfund et opstartsmøde i København den 24. januar, hvor alle interesserede og nysgerrige sjæle er velkommen.

Her er et link:
https://www.facebook.com/events/568644920008587/

Vi håber på at se jer.

Mvh Peter fra The Compound

For dem der ikke har en facebook-profil, kan jeg fortælle at ovennævnte arrangement finder sted på Støberiet, Blågårds Plads 5, 2200 København N, tirsdag den 24. januar kl 20.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2017 23:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
OBS! Det omtalte møde er flyttet til dagen efter, den 25. januar! Samme tid og sted.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2017 15:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2016 17:30
Indlæg: 7
Tak til alle der dukkede op i går - det var dejligt at se så mange, og at I var så åbne og ærlige!

Og til alle der er interesserede, men som ikke var til mødet i går: Vi regner med at afholde flere møder af den her slags, så I skal ikke være bekymrede.

Skriv endelig, hvis I har noget på hjerte.

mvh Peter fra The Compound.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2017 20:06 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Hej Peter
Hvad er status på det her projekt? :)
Har i lavet optagelserne og udgivet programmet? I så fald hvad hedder det, og hvor kan det ses?

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2017 00:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Læste for nylig en artikel af ham, for Fyens stiftstidende, så jeg tror desværre det gik i vasken - eller i hvert fald ændrede form. Men hvis ikke, så er jeg også interesseret i at høre mere.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2017 14:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Fritzie Moon skrev:
Læste for nylig en artikel af ham, for Fyens stiftstidende, så jeg tror desværre det gik i vasken - eller i hvert fald ændrede form. Men hvis ikke, så er jeg også interesseret i at høre mere.

Kan du genfinde artiklen? :)
Der kommer ikke rigtigt noget frem ved en google søgning. https://www.google.dk/search?rlz=1C1GIG ... 18&bih=989


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2017 09:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2017 11:19
Indlæg: 1
Alf'n skrev:
Fritzie Moon skrev:
Læste for nylig en artikel af ham, for Fyens stiftstidende, så jeg tror desværre det gik i vasken - eller i hvert fald ændrede form. Men hvis ikke, så er jeg også interesseret i at høre mere.

Kan du genfinde artiklen? :)
Der kommer ikke rigtigt noget frem ved en google søgning. https://www.google.dk/search?rlz=1C1GIG ... 18&bih=989


Dav Alf'n,

Det er ikke Nikolaj, men jeg - Peter - der har skrevet en artikel for Fyens Stiftstidende. Så vidt jeg ved, så kan den også findes på Psykedelisk Samfunds hjemmeside.

Jeg ved ikke, hvordan det står til med dokumentaren, eftersom jeg har skiftet job. Men skulle du eller nogen andre her på sitet få en fiks idé til noget, der bør skrives en historie om, så er man velkommen til at sende mig en besked med et tip :)

Mvh Peter, Fyens Stiftstidende


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2017 13:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hej Peter =)

Jeg ved ikke om du sådan uden videre må efterspørge gode idéer, eller om hvorvidt det er velset at du gør det, da det ikke er min hovedpine at afgøre. Menæh - du kan da prøve at kontakte gadejuristen. Jeg ved de arbejder med rigtigt mange sager der aldrig får mainstream mediernes opmærksomhed.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team