Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 12:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 14 jan 2017 19:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Ahva? Nu vrøvler du og vrinsker som en hest. :lol: Forestiller mig at den ik' ville ha' gået på gaden ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 20:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
E.B.E skrev:
Ahva? Nu vrøvler du og vrinsker som en hest. :lol: Forestiller mig at den ik' ville ha' gået på gaden ;)


Så må redegøre for hvilken del af det du ikke forstår ?

Om det går på gaden ??? Tja, jeg har nu gået på gaden i mange år i mange lande uden at falde !

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 20:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
E.B.E skrev:
Ahva? Nu vrøvler du og vrinsker som en hest. ...


Som en ekstra service forklarer jeg da gerne hvad jeg mener:

Altså: Overført betydning handler om den bagvedliggende følelsesmæssige betydning, og det jeg føler i forhold til hele digitaliseringen, som på mange måder gør os til en form for Teletubbies, det er en eksistensiel kvalme forstået som en fremmedgjorthed overfor verdenen, bla. i forhold til at det vi oplever i dag er så digitalt sløret at ingen længere kender den bagvedliggende virkelighed (jvf. evt Satre's bog "Kvalme" som beskriver et eksempel på fremmedgørelse og oplevelsen af eksistensiel kvalme). Det hele er iblandet galge humør og en hyldest til de hippier der trods alt dette stadig ekssisterer, selv om de er hård trængt af den moderne digitale verden som grundlæggende set er en syg blanding af krigsmaskiner og skabelser der gør de fleste til robotter og Teletubbies ! Samtidig med dette stiller jeg bare spørgsmål ved hvem der egentlig gemmer sig bag slørene, og måske det er Teletubbies, brølaber, eller andet !

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Senest rettet af DrunkenHuman 15 jan 2017 12:42, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 20:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Tak for ekstra service! Nu er jeg med igen ;-) Havde svært ved at "læse" om dine beskeder var af sarkastisk karakter eller hvad der end mentes.

edit: Jeg har ikke læst La Nausee ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2017 20:07 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2017 17:55
Indlæg: 3
Geografisk sted: Universet
Ø Tripperen! skrev:
Mr. Gone skrev:
Friedrich Gauss skrev:

Måske noget godt dope kunne hjælpe dig med din trang til psykedeliske stoffer. Som om det ene er bedre end det andet.


Den ene er klart bedre end den anden. No offense hvis det ikke stemmer overens med din personlige overbevisning, men hvis jeg prøver at se objektivt på det, så er psykedeliske stoffer sundere, sikrere og ja, bedre end heroin eller andre opioider på de fleste punkter..


Undskyld Mr. Gone, men det synes jeg er snæver synet. Vi tager alle det vi har brug for, for at overleve. For nogle er det kun dope der kan gøre det, da smerten er så stor. For andre er det Cannabis, alkohol eller psykedelika, disse forskellige slags medicin, kan ikke sammenlignes.

Der er ingen af os, der har et overforbrug af noget, hvis ikke vi har noget smerte at dulme. Vi beruser os ikke for sjov, men den facade tager vi nemt på os.


Hej Ø Tripperen

Tager du psykedelika for at overleve og dulme smerten?

Jeg gør det for at dø og være i smerten

kh

_________________
jeg er en svamp


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2017 20:59 
Det kan man altid tolke på.
Jeg tager det ikke for at være i smerten, men for at åbne dørene ind til smerten, for at gå den imøde og få en forløst. Hvilket i sidste ende er smertestillende, som Heroin også er. Forskellen er bare, at Heroin er smertestillende imens rusen står på, hvor psykedelika er det bagefter.
Jeg tager det også for at dø, men det fører til, at jeg overlever/lever videre.

Hva da?

EDIT: E.B.E jeg takker for de pæne ord, og lige over :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 16 jan 2017 12:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
solmåne skrev:
Ø Tripperen! skrev:
Mr. Gone skrev:
Friedrich Gauss skrev:

Måske noget godt dope kunne hjælpe dig med din trang til psykedeliske stoffer. Som om det ene er bedre end det andet.


Den ene er klart bedre end den anden. No offense hvis det ikke stemmer overens med din personlige overbevisning, men hvis jeg prøver at se objektivt på det, så er psykedeliske stoffer sundere, sikrere og ja, bedre end heroin eller andre opioider på de fleste punkter..


Undskyld Mr. Gone, men det synes jeg er snæver synet. Vi tager alle det vi har brug for, for at overleve. For nogle er det kun dope der kan gøre det, da smerten er så stor. For andre er det Cannabis, alkohol eller psykedelika, disse forskellige slags medicin, kan ikke sammenlignes.

Der er ingen af os, der har et overforbrug af noget, hvis ikke vi har noget smerte at dulme. Vi beruser os ikke for sjov, men den facade tager vi nemt på os.


Hej Ø Tripperen

Tager du psykedelika for at overleve og dulme smerten?

Jeg gør det for at dø og være i smerten

kh


Jeg synes at de er mega fedt og befriende at i skriver noget dybt og ærligt.

Selv ser jeg det på følgende måde:

Mange tager vel stoffer som en forsmag på døden som vel er det man mange inderst inde glæder sig til. Jeg tænker ikke på døden som den buddhistiske ego død da jeg aldrig tror at egoet skal dø, men på døden som frigørelsen fra det fysiske der jo dybest set er en smerte som vi prøver at gøre så tålelig som muligt. Og det er jo lige det stofferne kan, nemlig at gøre det hele mere tåleligt og endvidere at give en forsmag og indsigt i livet på den anden side, som jo er der vi kommer hen efter den fysiske død. Selv synes jeg på mange måder at det fysiske liv er mere døden end livet efter den fysiske død som shamanen i mig ofte har set og mærket. Jeg tror at når man først virkelig er blevet shaman så kan man også meget bedre bære det fysiske liv og dets smerter, selvom man nok glæder sig dets afslutning (altså måske medmindre at man en faldet ånd der ikke har det sjovt på den anden side, men som man kan læse i de mange nærdøds oplevelser så er det normalt lykkeligt at dø fysisk). Med shaman mener jeg en person der har kontakt med 'den anden side', og det er jo det som de psykedeliske og dissociative stoffer bla. kan bruges til, og det som bla. opiaterne og f.eks. MDMA kan følelses mæssigt !

Vedr. om dope er et problem stof, så kan det helt sikkert være et problem hvis ikke at man har rigtig mange penge, da man kan ende i en afhængighed som ikke kan klares med en normal indkomst ! Det vil bla. derfor være ekstremt meget bedre hvis det blev lovligt og solgt i Netto for en slik ! Det burde efter min mening være en menneskeret at alle voksne mennesker har ret til at indtage hvad de vil. Jeg vil personlig give Friedrich Gauss ret i at man ikke kan sige at nogle stoffer per definition er bedre end andre, for det afhænger af hvad man vil med dem (undtaget selvfølgelig decideret syge stoffer). Men man kan selvfølgelig diskutere om mulig afhængighed er godt (især hvis folk lokkes ind i det), men man bliver jo afhængig af så meget f.eks. medicin, penge, ægteskaber, mad, cigaretter, sex, alkohol, muskler, motion, helbred, teknologi, fjernsyn, militær, politikere, lovgivninger, internet, stater, magter oma. Og med alle de afhængigheder kan bla. opiater hjælpe med at dulme kvalmen og smerterne ved alt dette. Det kan bare være en temmelig dyr hjælp !!!

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2017 13:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 nov 2010 21:31
Indlæg: 321
Nu har jeg selv været ude i et ret seriøst opiat misbrug.
Og med mindre du er godt bekendt med de personer der har deres daglige gang i istedgade, så vil kraftigt anbefale at finde din pusher et andet sted.
Hvis du er på røven og skal derind, så hold dig det åbne område ud for hovedbanen. Kom kun i dagslys
Og lad være at gå med nogen nogen steder hen.
Under noget omstændigheder. Hvis du er nervøs er det de første folk kan se og vil udnytte.
Hold dig fra området omkring dugnad og mændenes hjem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2017 13:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
Alshabab skrev:
Nu har jeg selv været ude i et ret seriøst opiat misbrug.
Og med mindre du er godt bekendt med de personer der har deres daglige gang i istedgade, så vil kraftigt anbefale at finde din pusher et andet sted.
Hvis du er på røven og skal derind, så hold dig det åbne område ud for hovedbanen. Kom kun i dagslys
Og lad være at gå med nogen nogen steder hen.
Under noget omstændigheder. Hvis du er nervøs er det de første folk kan se og vil udnytte.
Hold dig fra området omkring dugnad og mændenes hjem.


Tak for gode råd. Mine bekymringer er ikke så meget om jeg kan klare mig på gaden. Faktisk har jeg som ung selv boet på Vesterbro og ofte gået på Istedgade selv om natten (men jeg var også i temmelig god træning dengang). Men du har ret, man skal helt sikkert passe på hvis man kommer udefra og ikke forstår sprogbruget og stilen ! Dog indtog jeg ikke heroin dengang jeg boede der. Mit spørgsmål kom mere af at jeg tænktre at det er dumt at komme uviden om begreberne og priserne på dansk og spørge om heroin (jeg kan kun begreberne på amerikansk hvor jeg i syd og mellem amerika har indtaget temmelig meget heroin), da jeg dels så nok vil blive snydt og dels så vil det nok medføre skepsis hos pusherne, og jeg har ikke tænkt mig at stå at forklare så meget på gaden. Desuden, så er det hele vidst på en måde blevet meget være end da jeg boede der i gamle dage før byfornyelsen (da man dengang bare blev et kendt ansigt på gaden og da der vel var en indforståethed med miljøet, som i dag nok er blevet meget mere blandet og kaotisk). Og da jeg slet ikke har været der i over 10 år da jeg har boet i udlandet, så er jeg ikke mere et kendt ansigt på gaden (tror jeg nok) !!!

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2017 00:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 14:13, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2017 00:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Man går på det hemmelige internet og leder der.
Og pas nu på dig selv. Det kan jo nemt gå hen at blive en farlig leg, hvis du før har været forelsket i rusen.

Husk regel 1 or 10.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2017 01:34 
Ja hvorfor går du ikke på internettet Friedrich Gauss?


Top
  
 
Indlæg: 22 apr 2017 08:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team